A neni evidentni, ze je to jeden z tech "seo magu", kteri se snazi zivit prave takovyma podfukama? Sak sem psal vejs, web kterej generoval relevantni obsah byl na topu i bez toho ... mno a ti co meli prd, museli hodl hledat zpusob, jak ten prd zmnozit. A to jsou presne ti, kteri pravidelne breci po webech, ze jim stranky zase z vyheldavace vypadly, protoze se zase zmenil algoritmus.
BTW: Narozdil od toho decka pamatuju jeste gopher.
Muzu. Klasicka SEO pro Altavistu - nechat skriptem vygenerovat (deseti)tisice html stranek podle jednoduche sablony, kdy kazda stranka byla zamerena na jedno klicove slovo (klicove spojeni). S par odkazy smerujicimi na redirect script, aby bylo mozne traffic posilat kam bylo třeba. I takhle tenkrat vypadalo SEO.
Neznám nikoho kdo dělal SEO v 90. letech, ale máte pravdu, v té době patrně stačilo mít průchozí web a možná pár odkazů. CVyhledávače taky tenkrát neuměly moc vyhledávat. Takže to tenkrát neplatilo doslova. Nicméně ta logika, vize a filosofie byla už tenkrát. Bohužel se začala prakticky realizovat později.
Nevím jak moc teoretické obzory máte na mysli, ale pracuji prakticky na SEO pro své klienty od roku 2006. Myslím, že osobněji laděné poznámky si můžeme odpustit a pojďme diskutovat na faktické úrovni.
Hovado ses leda ty, slusnej shop umoznuje predevsim pomoci tech parametru vyhledavat a neflakne je copy & paste jako text na web. Zaroven poridi vlastni fotky, aby produkt byl videt pekne ze vsech stran a vlastni info o tom, co ze to vlastne je. Spickovej to zarizeni i otestuje a parametry si overi.
To jako že si vymejšlej nějaký jiný parametry než ten přístroj má ?
že by třeba místo
Frekvenční rozsah: 20 Hz až 20 kHz
Šum:> 76dB
Impedance: 8 Ohm
Napájení: 230 V/50 Hz
kreativně vymysleli :
Šířka slyšitelnosti: 20 Hz až 20 kHz
Šustění:> 76dB
Vysokofrekvenční odpor: 8 Ohm
Připojení k síti: 230 V/50 Hz
Nebo že by si vymysleli jiné parametry ???!!!!
Prostě hovada z Googlu zase blbnou. Dávno už služby toho agresivního molocha co je údajně "Don't be evil" přestávám používat. Neskutečně mně irituje, jak neustále všude podsouvá registraci do přiblblého G+.
Doufám že se někdy dožiju doby kdy si Google budou lidé NEpamatovat stejně jako AltaVistu......
Myslím, že už se opravdu sluší zeptat, proč se tomu vlastně říká SEO, když všechny články z poslední doby mluví stejně: dělejte weby pro čtenáře, sice ještě pár triků (možná) funguje, ale asi to není na dlouho...
Rozumím tomu, že je těžké opustit dlouhá léta budovanou auru "vědy o vyhledávání" a říci potenciálnímu zákazníkovi, že "vám pomůžeme udělat pěkný a přehledný web, případně poradíme s PPC kampaněmi, ale víc nečekejte". Ale to by to SEO specialisti v podstatě mohli zabalit.
Docela by mě zajímalo, zda Google používá měření trafficu z linků. Já si myslím, že hodnotný a relevantní link je prostě takový, z kterého chodí kvalitní návštěvníci. Podle mě Google má dostatek dat (třeba z Chromu, GA apod.), aby byl toto shopen měřit. Samozřejmě že patičkový pro SEO dělaný link má CTR 0,0001 tak relevantní viditelný link má CTR v řádu procent, navíc návštěvníci z target stránky hned nebouncují (to vše lze změřit, to vše Google ví).
Ano, teoreticky je to možné, Google o to ví a několikrát deklaroval, že to intenzivně řeší. Myslím si, že podobné pokusy bude umět ve většině případů odhalit algoritmem i "osobní péčí" o sítě provařených takypodnikatelů parazitujících na jeho nedokonalostech.
Je možné, v ojedinělých případech to projde a způsobí nějaké škody. Když to někdo ve velkém měřítku opravdu dobře promyslí, zaplatí a provede. I tak ale dle mého bude mít u solidních firem neblahý efekt jen dočasného trvání.
A je otázka, kdo by investoval tolik času a úsilí k dočasnému poškození konkurence v jednom z mnoha zdrojů trafficu (tržeb), místo aby se soustředil na vlastní podnikání a to vše za riziko, že to na něj rupne.
Ostatně, na téma negativního SEO jsem psal už dříve článek ( http://www.lukaspitra.cz/negativni-seo/ ) a myslím, že se od té doby mnoho nezměnilo. Zkrátka to nemá smysl moc řešit krom jediné věci a to je nevytvářet sám u svého webu slabiny, které si o penalizaci říkají.
Tedy, pokud nakoupím hromadu domén, zaregistruju někde v tramtárii a přes redirect je budu posílat na konkurenční weby, vyrobím tím duplicitu a elegantne zahluším konkurenci?
Vyhraje ten kdo stihne na konkurenci poslat víc domén než někdo jiný?
Nový obor SEO - "zduplikujem obsah vaší konkurence 1000x"...