Přijde mi nefér něco si osahat v kamenném krámu a pak to koupit online.
Kamenný krám je dražší právě kvůli tomuhle: musí mít zboží skladem a platit prostory prodejny a prodavače. Tzn. když tuto "extra službu navíc" využiju, jsem ochoten ji zaplatit. Pokud je rozdíl oproti ceně na netu moc velký, většinou se dá domluvit na rozumné ceně "mezi".
Krom toho u eshopů je obdobou "osahání si" možnost vrátit zboží do 14 dnů - stojí to poštovné zpátky, ale pořád je to levnější než přirážka za kamenný obchod.
Shrnuto: Když si to osahám v kamenném obchodě, bylo by fér u nich nakoupit. Pokud nejsem ochoten zaplatit "kamennou" přirážku, mám pořád férovou možnost zaplatit "online přirážku" = poštovné zpátky.
Už mě i napadlo, že když se nemůžu rozhodnout mezi 3 věcma, můžu je vlastně objednat všechny najednou a dvě pak poslat zpátky.
Bylo by to řešení např. u bot, kde vždycky musím vyzkoušet tři velikosti, protože každý výrobce čísluje jinak.
Ale přijde mi to příliš kruté - proto radši v takových případech zajdu do kamenného krámu :)