Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku APEK: Na fingované doručování z e-shopů si stěžuje už jen třetina zákazníků od Jen tak někdo - Radku, poslední štědrý den bylo úterý a přesto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2014 19:57

    Jen tak někdo (neregistrovaný)

    Radku, poslední štědrý den bylo úterý a přesto jste mi nebyli schopni v pátek odpoledne nabídnout v Brně dodání na pondělí pro osobní vyzvednutí. Což bych pro výdejní místo v Brně a sklad v Rajhradě bral jako samozřejmou věc.

  • 11. 4. 2014 8:02

    Ondřej Bouda (neregistrovaný)

    Dobře, máte oblast s jedním řidičem (to je většina republiky - určitě rozlohou a možná i na počet obyvatel). Chcete-li zavést víkendovky + dovoz na přání, musíte přibrat druhého řidiče a druhé auto. To znamená dvojnásobné náklady. Navíc to nevyužije každý zákazník (značná část zakázek je mezi firmami, kde doručení dopoledne není žádný problém) - takže aby to vycházelo, cena by v těchto oblastech musela být minimálně trojnásobná. A to je zjevně nesmysl - to skoro nikdo používat nebude.

    Víkendové doručování a doručování v určenou hodinu je proto reálné pouze ve větších městech. To ale znamená překopat firemní systémy jak na straně dopravců, tak na straně eshopů (rozdílná nabídka služeb podle destinace). U dopravců to může znamenat dost velké náklady (podle toho, jak je aktuální systém udělaný). Do čehož se jim asi moc nechce - návratnost je ve hvězdách, protože hodně závisí na tom, jak moc se bude eshopům chtít novou fičuru implementovat.
    Navíc ve větších městech tu poptávku pokrývají výdejny (za nižší cenu) a kurýrní služby (za dost podobnou cenu, na jakou by se mohl dostat dopravce).

  • 10. 4. 2014 15:46

    T... (neregistrovaný)

    Tak částečně se to dá řešit podobně jako to má Tesco online - prostě mají určitý počet aut/řidičů a kdo si zarezervuje termín dřív, ten ho má, ostatní si musí zvolit jiný termín, tzn. vyjde se vstříc co nejvíce zákazníkům možností volby, ale nikdy nebudou to mít všichni přesně, to ani nejde. A ještě mají ty atraktivnější termíny cenově o něco výš než jiné.
    Ostatně, tady ta víkendová doručování či večerní, to je stejně záležitost jen pro větší města a jejich okolí, jinak se to za současných cen nemůže vyplatit. Navíc když něco objednávám z eshopu, tak to v 99% případů není věc, kterou nutně potřebuji mít teď hned (ono chtít a potřebovat je rozdíl), tak jestli to dostanu o den dříve nebo později je celkem jedno (za předpokladu, že eshopu netrvá 14 dní než to odešle samozřejmě).

  • 10. 4. 2014 13:11

    Radek O. (neregistrovaný)

    To jsme včera na diskuzi také řešili, že v současné době má řidič nějakou oblast kterou rozváží a není reálné, aby byl v 10 hodin na jednom místě a v 10:15 na druhém a mezi tím rozvážel zbytek. Takže zásilky, které by se posílaly na přesné časové okno by nemohl vozit tento kurýr, ale druhý a samozřejmě by to nebylo za cenu základního poštovného, ale za příplatek.

    Stejně tak víkendy. Je jasné, že zájem o víkendový rozvoz nebude tak velký, jako o ten v pracovní dny. Ale např. v odbobí Vánoc je tak velký prodej, že i víkendové rozozy by se naplnily, navíc by kurýrní firmy odlečili pak pracovnímu týdnu, kdy by část zásilek rozvezli již o víkendu a o to méně by pak museli rozvážet přes týden.

    Vemte si např. poslední štědrý den, ten byl v pondělí. Díky tomu, že kurýrní firmy víkendy nejezdí, tak eshopy přišly o dobré 3 dny prodejů. Navíc letošní a minulý rok byl dobrý z pohledu počasí, ale přijít 10.12. kalamita, která postihne republiku na 1-3 dny, tak dopravci poté naprosto zkolabují. Protože nebudou schopni rozvážet, nakumulují se jim zásilky ze dnů co nemohli jezdit + k tomu nové objednávky a je velký problém.

    Jen je jasné, že jsou to náklady navíc, do jaké míry navíc těžko odhadnout, to si musí vypočítat oni a rozhodnout se. Ale věřím, že by o to zájem byl a je to zcela jistě daleko větší přidaná hodnota kurýrních firem, než to, když otevřou 20 výdejních míst.

  • 10. 4. 2014 12:51

    R. (neregistrovaný)

    To je prave ono, naivni predstava, ze nekdo posle chlapa s dodavkou v sobotu v 18:30 do Hartmanic a zaplati za doruceni 70 Kc, protoze "z Ciny je postovne zdarma, tech 70 Kc je az moc!". My platime 850 Kc a pokud je to ciste individualni pozadavek. Napriklad napriklad 25 stolnich PC v urcitou hodinu vcetne naskladneni do skladu v patre, tak to jsou uz tisice. Cenik UpS co jsem videl je v tisicich bezne. Ty sluzby existuji.
    Jinak ale ano, posta mohla neco vymyslet, mela velky naskok.

  • 10. 4. 2014 12:41

    Makove (neregistrovaný)

    Hlavně to závisí na penězích. Individuálního kurýra co to někde vyzvedne v pracovní dobu a domů mi to přiveze v neděli ve tři ráno si si lze určitě u nějaké zásilkové služby zjednat i dnes, pokud zaplatím.

  • 10. 4. 2014 11:02

    Vindis

    Já vím, že všechno jde. Jenže všechno závisí na dopravcích a ne na zákazníkovi. Zákazník využívá jen jejich možností. Pokud neexistuje dopravce, který splní požadavky zákazníka, tak tady hold se musí přizpůsobit zákazník.
    Jestli bude dopravce, co nabídne třeba víkendové doručování, tak bod pro něj. Jenže tady je také otázka, zda to pro dopravce bude výhodné. Třeba půl roku to bude nabízet, ale pak zjistí, že je to silně ztrátové, tak to pak zase zruší.
    Takže to, zda bude víkendové doručování nezávisí na přání zákazníků, ale na možnostech dopravce.

  • 10. 4. 2014 10:47

    AbCdE (neregistrovaný)

    Mýlíte se. Je to naopak velmi jednoduché. Zákazník se přizpůsobovat nebude, zkrátka a jednoduše bude využívat takového dopravce, který uspokojí jeho nároky. Koncového zákazníka nemusí zajímat, jak si co dopravce zařídí, aby se k němu zboží dostalo včas.

    Řidiči si jistě volno zaslouží. Takže je potřeba navýšit stavy. Nebo je odměňovat tak, že se o ty víkendové šichty budou přetahovat. Způsobů je mnoho. Je na každém dopravci najít vlastní způsob, který bude rentabilní a efektivní.

    Všechno jde.

  • 10. 4. 2014 10:38

    Vindis

    Víkendové, noční nebo individuální doručení je fajn, ale mám pocit, že zůstane pouze přáním.
    Ono je potřeba se na to podívat i z pohledu dopravce. Ten rozhoduje, zda to má vůbec smysl a provozní užitek.
    Pokud třeba balíky doručuje do dané oblasti pouze jeden řidič, pak nějaké individuální hodiny nepřipadají v úvahu. Každý má svůj cestovní plán. A pokud bude jeden zákazník, který to chce mít třeba v 10 hodin a pochází v dané oblasti a na stejnou dobu bude i jeden zákazník na opačném konci oblasti, pak se mu ten cestovní plán rozsype a doplatí na to ostatní. Neříkám, že by to nešlo. Někteří už takto i možná pracuji.
    Ale zákazníci by si měli také uvědomit, že nejsou jen oni, a že dopravce k ním nedorazí na pouhé mávnutí rukou. Takže se musí i oni přizpůsobit a ne jen dopravce.
    Stejně tak si nemyslím, že víkendové doručování bude pro ně mít smysl. Vždyť i řidiči si zaslouží víkend volna, tak proč je nutit pracovat i o víkendu.

    Neberte to tak, že straním dopravcům. To vůbec. Jen píšu svůj názor, že nic není jednoduché jak si někdo myslí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).