Hlavní navigace

Názory k článku APEK se brání: Naši členové nejsou největší hříšníci

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2012 10:05

    . (neregistrovaný)

    Možná by místo pokusů o okecávání nemožného stačilo vzít obchodní podmínky deseti největších členů APEKu a podívat se, jak je to se slibovanými lhůtami dodání.

    Myslíte si, že alespoň 5 z 10 těchto členů APEKu garantuje odeslání skladového zboží v ten samý den, bylo-li objednáno do řekněme 15:00? Nebo mají v obchodních podmínkách na odeslání 2-3 dny? Aha! Modří už vědí!

  • 27. 2. 2012 11:40

    Jan M. Holík (neregistrovaný)

    Je rozdíl mezi běžným provozem a mezi nejhorším možným scénářem, který je právě v obchodních podmínkách a který se garantuje.

    Člověk do práce taky chodí vždy včas po mnoho let. Ovšem, kdyby svůj včasný příchod garantoval ve smlouvě, tak by přišel jednou po mnoha letech práce o minutu později a byl by na dlažbě.

    Takže garance je vždy horší nebo benevolentnější než reálný stav. Kdyby garance a reálný stav byly nastaveny stejně, tak stačí drobná chybička a už z ní vychází velké sankce.

    Naopak pokud by někdo vyloženě garantoval nějaké superlativy - například eshop, že se mu nikdy nemůže stát, aby zboží vyexpedoval až následující den nebo zaměstnanec, že se mu nikdy za žádných okolností nemůže stát, aby přišel o jedinou minutu později - pak by naopak taková garance pro mne nepředstavovala záruku solidnosti, ale viděl bych za tím nějakou levotu.

    Například u zaměstnance bych si myslel, že takovou garanci dává ne proto, že stojí o práci, ale tak extrémně garantuje své kvality, protože mu nejde o práci samotnou, ale například o vykradení databáze zákazníků, dodavatelů a získání dalších interních informací.

    U eshopu s tak vysokými garancemi by mě zase první opět nenapadlo "solidní jednání", ale že mají tak předražené ceny, že si mohou klidně dovolit hradit sankce z porušení garancí a ještě na tom krásně a hodně vydělají.
    Nebo (u neznámých eshopů), že mají tak extrémní garance, protože chtějí jen dosáhnout velkého množství objednávek a zboží ve skutečnosti vůbec nepošlou.

    Zkrátka přišlo by mi to, jako když kampleličky nabízely po revoluci zúročení (a s garancí) v desítkách procent - 20, 30... 50%. A pak to byly největší tunely, kde důvěřivci, kteří uvěřili superlativním garancím, přišli o miliardy.

  • 27. 2. 2012 12:14

    . (neregistrovaný)

    Víte, to jsou přesně ty okecávky. "Běžný provoz" a "nejhorší možný scénář".

    Pokud je obchodník seriózní a skladové zboží má skutečně u sebe skladem a v běžném provozu (tzn. drtivou většinu) objednávky expeduje bez zpoždění, není přece problém, aby měl zákazník nárok na slevu nebo odstoupení od smlouvy, pokud náhodou dojde k výjimečnému excesu typu "nejhorší možný scénář".

    Za vaším přístupem nevidím nic jiného, než že ten "nejhorší možný scénář" je u daného e-shopu evidentně běžnou praxí. Nejlepší na tom je to, že když e-shop dává záruky, je to vlastně garance neserióznosti, protože ty záruky přece nemůže dodržet.

    "Kdyby garance a reálný stav byly nastaveny stejně, tak stačí drobná chybička a už z ní vychází velké sankce.". Prosím, ať to není jen nekonkrétní tlachání jak v hospodě U tety, dejte mi sem citace z OP deseti největších členů APEKu, jaké velké sankce si obchodník uděluje, pokud nedodrží - už takhle velmi benevolentní - dobu expedice. Ještě jednou zdůrazňuji, prosím o konkrétní ukázku těch velkých sankcí.

    Než to najdete, podíval jsem se třeba na OP kasa.cz a ohledně lhůt je tam jediné:
    "Objednané zboží bude dle jeho dostupnosti a provozních možností dodavatele dodáno v co nejkratší době poštou nebo jiným přepravcem, obvykle do 1-5 pracovních dnů od závazného potvrzení objednávky". Garance dodání nulová, zmínka o "obvyklém dodání" je právně nezávazná, vámi zmiňované "velké sankce" nulové. Aha. Mall.cz lhůty neslibuje raději žádné, po pročtení pár diskuzí se zákaznickými zkušenostmi se není čemu divit.

  • 27. 2. 2012 12:55

    Jan M. Holík (neregistrovaný)

    V případě nedodržení smluvních podmínek uděluje sankce obchodníkovi například ČOI při stížnosti zákazníka. A kvůli pokažené objednávce v hodnotě 100 Kč, tak obchodník může dostat pokutu třeba 5000 Kč.

    Nárok na odstoupení od kupní smlouvy má zákazník do 14ti dnů od doručení zboží a důvod udávat nemusí. Takže pokud je zákazník tak náročný, že mu vadí expedice následující den, klidně může od smlouvy odstoupit.

    Opravdu nevidím nic špatného na tom říct zákazníkům: "Zboží expedujeme ihned a ve výjimečných případech do 3 dnů."

    Zákazník to ví předem a pokud se mu cokoliv nelíbí - třeba i jméno prodejce nebo barva loga, může do 14ti dnů od smlouvy odstoupit.

    Garantovat dodání prostě nelze - dá se opravdu jen říct, že dorazí většinou v nějakém rozmezí. Přepravce také může zásilku ztratit nebo se může zdržet i u něj.

    Nakonec ani největší světové eshopy, které mají velmi pozitivní hodnocení, jako například Amazon Vám nic negarantují a neposkytují kompenzace za porušení takových garancí.

    Dokážu si to představit jenom u velmi drahého zboží jako jsou například automobily, kde jsou obrovské marže a prodejce je schopen zajistit vše sám včetně přepravy a předání zákazníkovi.

    Nedokážu si ale takové garance představit například u levného CD za 49 Kč.

  • 27. 2. 2012 13:21

    . (neregistrovaný)

    Promiňte, chtěl jsem konkrétní příklady velkých sankcí (to bylo vaše tvrzení) a namísto toho jsem se dočkal obecných okecávek o ČOI nebo čtrnáctidenní lhůtě. Kecy to jsou proto, že lhůtu má každý zákazník a zboží může vrátit klidně i v případě, že byla dodávka stoprocentní. A u ČOI proto, že na základě stížnosti klienta, že obchodník dodal zboží později, než deklaroval, NEMÁ možnost pokutu udělit (mimochodem osobní zkušenost, několikanásobná).

    Takže používáte silácká slova, aniž byste je byl schopen nějak doložit a navíc evidentně nechápete rozdíl mezi "odesláním skladového zboží", jak o něm stále píšu, a "doručením zákazníkovi", které mi neustále podsouváte. To se pak těžko diskutuje.

  • 27. 2. 2012 14:40

    Jan M. Holík (neregistrovaný)

    Bohužel, konkrétní čísla sankci vyplývající z porušení obchodních podmínek, kdy by obchodník garantoval okamžitou expedici ten samý den, Vám nejsem schopen sdělit.

    Jednoduše proto, že neznám eshop, který by toto garantoval a tak ani nemohu znát přesnou výši nákladů, jaká mu vznikla za porušení obchodních podmínek.

    Podle mého se prostě okamžitá expedice ten samý den ve 100% případů garantovat nedá a proto nejspíš nevím o žádném eshopu na světě, který by ji přímo ve smluvních podmínkách (Terms and Conditions) garantovanou měl.

    Pokud by někdo vytvořil systém, jak lze dosáhnout takové garance a stále ještě slušně vydělávat, pak by oprávněně mohl usednout do předních linií nejbohatších lidí světa.

    Hned bych si totiž takový systém sám koupil nebo zaplatil za pronájem licence!

  • 27. 2. 2012 14:59

    . (neregistrovaný)

    To, že něco neznáte, naštěstí neznamená, že to neexistuje.
    Namátkou v ČR:
    Office Depot (zítra nebo zdarma, to je garance jak prase a těžko zpochybnitelná)
    ve světě:
    Shipwire (odeslání ten samý den, jinak poštovné zdarma)

    Bohužel, i další vaše předpoklady se ukazují jako mylné, protože majitelé ani akcionáři uvedených firem v přední linii nejbohatších lidí světa nefigurují.

    Takže Vás řadím do kategorie tlachal s nulovými argumenty a z mé strany končím diskuzi.

  • 27. 2. 2012 16:46

    Jan M. Holík (neregistrovaný)

    Office Depot má garanci "Zítra nebo zdarma" dost ořezanou. Schválně se podívejte do VOP, že se například nevztahuje na:
    "d) případy, kdy objednané Produkty nebylo možné dodat z důvodu zásahu vyšší moci, <b><u>nebo z jiných důvodů, za které Dodavatel nenese odpovědnost;"</b></u>

    Což je například ten vyhořelý server nebo chyba připojení k Internetu a další věci. Navíc to není "zdarma", ale je to limitováno částkou 10 000 Kč.

    Jestli Vám jde o "garanci" v tom smyslu jak to má OfficeDepot nebo stylem "poštovné zdarma", tak to opravdu žádný problém není - to může garantovat opravdu každý.

    Chápal jsem to tak, že máte na mysli něco jiného.

  • 27. 2. 2012 15:01

    x (neregistrovaný)

    Cece, co to placate za nesmysly, COI umuze udelit pokutu pouze v pripade, ze porusujete zakon, nikoli za to, ze nedodrzujete nejake vase sliby/garance. To je soukrome pravni vztah a COIce je to uprdele.

    Garantovat dodani samozrejme lze, jen tu nekecejte, me napriklad dodavatel HW garantuje, ze mi do 4 hodin od nahlaseni poruchy doda nahradni HW. A, kupodivu, k tomu pouziva naprosto standardniho dorucovatele - UPS.
    Samozrejme, musi mit dane komponenety skladem, pokud je jako obchodnik nemate, pak logicky nemuzete vedet kdy budou, pak ale netvrdte, ze mate neco skladem.

    Mimochodem, Amazon vam vrati platbu pokud vam zbozi nedorazi v ocekavatelny termin. A kupodivu naprosto bez kecu, staci napsat mail.

  • 27. 2. 2012 17:15

    Jan M. Holík (neregistrovaný)

    Samozřejmě, že lze, neříkám že v žádném případě ne. Akorát ne u všeho zboží. Počítám, že ten HW není v řádu setikorun a taky že asi nebude ani za nejlevnější ceny, které lze v ČR dostat.

    Pokud nedodržujete garance, tak je to porušení VOP a zároveň klamavá reklama. ČOI to rozhodně bude prověřovat, případně předávat dalším orgánům. I kdyby nakonec obchodník nedostal žádnou sankci, už se musí s úředníky bavit, práce mu stojí a tím mu vzniká škoda sama o sobě.
    Navíc zákazník by to mohl dát i k soudu...

    Takže osobně jsem pro to garantovat jenom věci, které opravdu vím, že tak budou vždy a mám tam dostatečný prostor pro to, aby šly splnit. Pokud jsem na hraně splnitelnosti už jenom běžným provozem, je docela risk, to garantovat.

    Samozřejmě každému co jeho jest. Takže jestli si někdo chce garantovat cokoliv a smluvně se k tomu vázat, rozhodně mu nebráním.

    Každopádně si nemyslím, že by právě ten smluvní závazek ve VOP měl významný vliv na spokojenost zákazníků a příjem obchodníka.

  • 27. 2. 2012 16:36

    . (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu, že v několika menších e-shopech mám poměrně významný podíl, je tvrzení o rychlíku velmi odvážné.
    To mě na diskuzích na Lupě právě baví - jak je každej hrozně chytrej, hned ví, co by šlo či nešlo a co dotyčný dělá či nedělá :-D Máte bod za dosud nejvtipnější příspěvek na dané téma.

    PS: Máte-li zboží skutečně skladem a víte-li, kdy probíhá svoz jednotlivých přepravních společností, je nastavení politiky "expedice ten samý den" pouze otázkou ochoty nastavení vnitrofiremních procesů (vč. odpovědností). Aspoň takhle to funguje v druhém vagonu za lokomotivou, vy na perónu spolu s p. Holíkem mi samozřejmě vysvětlíte, že to tak fungovat nemůže, že by každý zkrachoval a že podobná garance je akorát zárukou, že jde o neseriózní obchod :-D (ostatně to je druhý bod za nejlepší dnešní příspěvek, hned po tomhle vašem).

  • 27. 2. 2012 17:18

    Jan M. Holík (neregistrovaný)

    A mohl byste nám sem dát link na Všeobecné Obchodní Podmínky jednoho z těch zmíněných eshopů, jichž jste spolumajitelem?

  • 27. 2. 2012 11:39

    ttx (neregistrovaný)

    No když se kouknu třeba na diskuzi Mallu na heuréce, tak vidím, že ta certifikace jen tahá z obchodníků peníze, ale vůbec nic nezaručuje.

  • 27. 2. 2012 12:11

    Sly (neregistrovaný)

    Je potřeba si ujasnit, že apek uděluje 2 různé certifikace. 1. je že obchodní podmínky jsou ok a to 2. je že dodržují terminologii o stavu zásob. Tedy i 2 různá loga. Dále je potřeba si uvědomit, že ano zboží klidně odešlou týž den, ale pak je na přepravci jestli vám to taky ten 2. den doručí. Někdy se auto vybourá, někdy moc sněhu, někdy se jim to prostě nevleze do auta. Takže pokud má někdo napojený sklad online na web, tak nemá důvod ani chuť tam do toho jakkoli manuálně zasahovat a s těmi skladami a tou atomatizací se to řeší v podstatě hned.. problém tedy nastává ve službách přepravce, které oni moc ovlivnit nemohou.
    PS: s mallem nemam vubec nic spolecneho, toto je praxe každého slušného eobchodu

  • 27. 2. 2012 15:04

    x (neregistrovaný)

    To sou taky zvasty, protoze kdo jinej nez obchodnik muze ovlivnovat kvalitu dorucovani, ktery si plati? Je to vyhradne on kdo musi tvrde vymahat plneni smluv. Vetsina dopravcu totiz garantuje doruceni druhy den.

  • 27. 2. 2012 18:53

    Sly (neregistrovaný)

    Vy jste ten "tečka" co? Ty Vaše obchody bych chtěl opravdu vidět. O provozování shopu víte opravdu prd a viděl jste to opravdu tak leda z rychlíku. Dnes musíte mít skladem a odeslání nejlépe okamžitě a hlavně za pár korun. Za pár korun máte možnost využívat celkem všeho všudy tak řekněme 5-7 slušných dopravců/firem. Ani jedna nic přesně negarantuje (at maj napsane kde co chcou) a v podstatě si můžete stěžovat tak leda na nadraží nebo jít k jiné.. když každé 3-4 měsíce vyměníte, tak za 1 - 2 děláte kolečko znova. Řvát taky na ně moc nebudete, jelikož Vám rychle přestanou vycházet vstříc s přimhouřeným okem nad váhou nebo rozměrem. Jiná varianta není páč tu Vám zakázníci nezaplatí .. na expres za 200-xxx Vám u běžné zásilky lidi prdí a vy ji taky nebude chtít dělat, protože při odstoupení vrátíte i tuto expres částku jako celkovou.

  • 28. 2. 2012 8:20

    x (neregistrovaný)

    Vy ste debil, paac ja eshopy neprovozuju, jen delam pro dodavatele, ktery vyuziva dopravni sluzby (a to vcetne dopravy kamiony), nevim jak "tecka", protoze i idiot vidi, ze ma jinou IP. A verte tomu, ze pokud dopravce nedoruci zbozi v dohodnuty termin, tak zaplati minimalne desetinasobek ceny dopravy na penale.

  • 28. 2. 2012 9:03

    Sly (neregistrovaný)

    My se tu bavíme o podmínkách malých a středních eshopu ala ppl, dpd, toptrans, radialka, hds, gp, gls (auta do 3,5t) ... vase zavážky kamiony do obchodáků, výrobních firem nebo etop 1-3 na českém trhu jsou zcela mimo běžnou realitu těchto m-s eschopů.

  • 28. 2. 2012 11:56

    x (neregistrovaný)

    Mimo realitu je to, ze nelze dopravce donutit k tomu, aby dopravoval jak ma. Kamiony ta firma dorucuje tak 1/10 zbozi, zbytek jde na male dopravce, protoze se dorucuje malym zakaznikum (casto doslova kusovka).
    Samozrejme ze ne vzdy je dopraveno vcas, ale vzdy to pak znamena, ze si to dopravce "vypije" => je v jeho zajmu vcas dorucovat.

  • 28. 2. 2012 10:30

    . (neregistrovaný)

    Číst neumíte, chápat text neumíte, ale do diskuzí lezete. Neskutečné.

    Takže zaprvé, vězte, že "." nerovná se "x"
    Zadruhé vezte, že "82.142.88.--" nerovná se "2001:470:92a1:----:----:----:----:----"

    Ale hlavně - zkuste konečně pochopit rozdíl mezi expedicí a doručením. Evidentně nemáte na to, abyste to sám pobral, tak polopaticky:
    expedice = vyskladnění, vyfakturování, zabalení a odevzdání přepravní službě
    doručení = expedice + cesta ke klientovi + předání klientovi

    A ještě k těm přepravním službám - osobní zkušenost mám s DPD, PPL a Geis. Pokud posíláte víc než jen pár balíků denně, jsou schopni (a ochotni) domluvit se s vámi na nestandardních podmínách. Že jste to nezkusili nebo že vašich 10 balíků denně je pro ně nezajímavých ještě neznamená, že to nejde. Úplně se mi to s tím rychlíkem obrací :-)

  • 28. 2. 2012 13:13

    Sly (neregistrovaný)

    Nechápu proč to píšete mně? Nikdy jsem tu nenapsal, že nechápu rozdíl mezi expedicí a doručením.. co to melete? Si přečtete co píšu.. vesměs poukazuji na to stejné na dva pojmy a že apek certifikuje jen ten jeden (mimochodem členy a certifikaci máme). U toho druhého říkám, že pro malého a středního eshopaře není volba! Ty co jste vyjmenoval máme dávno za sebou a k tomu si ještě přihodte toptrans, cechofrakt, fofr, a gebruderw. Nemluvím tu o pár kusech, mluvím o 50 zásilek denně ruznych rozmeru (nad 2m) a vahy i klidne nad 30 či 200 kg (zadna psanicka a it soucastky), obchodní zastupci neustále otravují jezdete s námi. Před odchodem vždy smlouváni...

    Za poslednich 5 let zjisteno, ze je to vsude stejne! Pokud chcete cenove primereneho a spolehliveho dopravce, ktereho navíc zakaznici zaplati a ještě přepravce rozváží balíky i větší a těžší než krabička od mobilu, tak si nevyberete a jste rádi, že máte někde přimhouřené oko nad váhou či rozměrem. Pokud problém tak zavoláte a jen tyty dejte si na to bacha. To že z ca 1000 zásilek za měsíc si ca 10 lidí stěžuje na "řidiče" (z toho ještě v půlce na blbost) tedy na jednoho konkrétního na jedné trase nás vůbec netrápí a je to dle zkušeností přijatelné procento. U ČP nikdy více, tam je to procento za hranicí.

    Proč tu debatuju s někým kdo je, z naší vlastní zkušenosti, která jsou shodná i s dalšími eobchodníky (např. členy apek.. žádní šmrks s 1-10 zásilkami), evidentně mimo realitu a ještě se podepisuje tečka nebo x? Neplodná debato toto.. s babičkou na ulici si pokecám rozumněji.

  • 28. 2. 2012 13:19

    . (neregistrovaný)

    Nechápu proč to píšete mně?

    Ano, ukazuje se, že vy toho nechápete víc, protože váš původní příspěvek se týká víceméně pouze toho, jak nespolehlivě přepravci doručují. A protože já jsem neřešil doručování, ale expedici, je evidentní, že nemáte na to, abyste se inteligentních diskuzí účastnil a celkem chápu, že si lépe pokecáte s babičkou na ulici.

  • 28. 2. 2012 14:08

    Sly (neregistrovaný)

    "protože váš původní příspěvek se týká víceméně pouze toho, jak nespolehlivě přepravci doručují. A protože já jsem neřešil doručování, ale expedici, je evidentní,"

    Vy to nepochopite ani když si to sám napíšete!!!

    My tu ve vlakně o doručovaní a vy sem expedici, tak se nedivte, že vám píšu "proč to sem píšete?". Se podívejte kam jste to napsal.. my o koze a vy o voze. Rozdil mezi expedici a doruceni byl jiz v mem prispevku upresnen vč co s tim apek a vy my ho znova a stejne podaváte.

    Jeste jednou pro mene chapave. V tomto vlakne se resila problematika vyberu a garance prepravce s dopravou k zakaznikovi. Tam jsem podotkl, že výběr dopravce vzhledem k ceně, ústupkům na obou stranách a chutí zákazníku připlatit za něco dražšího a garantovaného není velký respektive skoro žádný.

    Pokud hodláte pokračovat v urážkách a měřením pipika, tak si obratte na někoho jiného. My by jsme tu spíše, nebo aspon já, uvítali praktickou zkušenost s konkrétním dopravce při konkrétních podmínkách. Něco ve smyslu momentálně se nám podařilo usmlouvat přes depo A u PPL baliky za 50+20, pro vahu do 30kg a rozmeru xyz při cca 20? 100? ks za den, sms, web online a garance doroučení do 24h v ceně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).