Kdyby to tak umělo rovnou ladit jenom Skylink. Zatím všechny satelity co jsem viděl umějí ladit jen FTA nebo FTA+placené. Což mi ale naladí všechny placené programy na daném satu což je přitom úplná blbost když mám kartu třeba jen na 1/4 z nich.
Ono by občas stačilo u programování těch elektronických přístrojů trochu MYSLET. To co se občas vidí za nesmysly v sw v elektronice to by tak dementně nenaprogramoval ani studentík začínající první rok s programováním.
A ještě by mohl příjimač seřadit programy sám od sebe podle představ kupujícího. Zřejmě by ale výrobce musel dodávat v rámci příslušenství i věšteckou kouli. :) Chtěl jste nám sdělit, že neumíte editovat programy? App. Zřejmě jste moc příjimačů neviděl, ale pamatuji si, že už stařičký Ferguson AF-8018 UCI uměl vyhledat programy jen určitého polského poskytovatele. Tuším, že i Arivy na tom byly (jsou) podobně.
Mě programování živí tak si troufám tvrdit že vím o čem mluvím. Zkusím to vysvětlit i někomu kdo asi nerozumí a argumentuje koulema:
Otázka - kolik % uživatelů bude potřebovat naladit placené programy všech poskytovatelů na daném satu?
Odpověď - 1%?
Závěr - ladit placené programy všech poskytovatelů je hova*ina
Realita - možná to 1% přijímačů umí ladit dle poskytovatele, 99% naladí všecko na jednu hromadu
A nebo - sedli si někdy výrobci ke svému "produktu" a zkusili reálně co znamená ho použít?
Realita - mám celkem luxusní sat i když pár let starý. Naladím Astru a jdu řadit programy (ano samozřejmě že to umím!). To prakticky znamená:
1) Naladilo se mi 150 programů všech poskytovatelů.
2) Nova HD je na čísle 145 (nějakou dobu zabere než vůbec tohle objevím)
3) Jdu do řazení programů, ručně dojedu na číslo 145, označím, ručně dojedu na třeba č. 1, zabere to tak minutu, všechno se ovládá jen šipkami nejde zadat přímo pozice
4) Bod č. 2+3 opakuji pro všechny Skylink a volné CZ programy
Práce suma sumárum na půlhodinku minimálně.
A teď závěr totální - já kdybych odevzdal takto "použitelný" program jako výsledek své práce tak dostanu padáka. A kdybych k tomu ještě dodal zákazníkovi "vy v tom neumíte řadit programy?" tak dostanu navíc přes držku.
Takže asi tak.
Netvrdím, že by nebylo fajn usnadnit ladění i lidem, kteří si umí přístroj maximálně zapnout a najít svoji oblíbenou programovou pozici. Potom by ale stejně někdo musel provést editaci programů, protože jsou zvyklí na svoje řazení programů. Nikdy neuspokojíte všechny uživatele.
Digi tv umožňuje na dodávaných příjimačích příjem POUZE jejich programů a to mně osobně vadí, ale chápu to, protože si člověk pořizuje jejich službu, kterou provozují na svých "příjimačích".
"Netvrdím, že by nebylo fajn usnadnit ladění i lidem, kteří si umí přístroj maximálně zapnout a najít svoji oblíbenou programovou pozici."
Co je to za blbost? A co třeba usnadnit to všem? To jako nesmysly v ovládání vlastně nevadí, protože nezkušenému je to jedno a zkušený si u toho rád posedí hodinu místo 10 minut?
Nejde jen o ladění, obecně UI elektronických přístrojů je neskutečně odfláknuté a je na úrovni user-experience sw z PC někdy 10-15 let dozadu. Přitom výkon dnešní elektroniky a možnosti vývoje sw už jsou takové že na satu může vše fungovat úplně stejně jak na PC. Dneska to má výkonné procesory, různé linuxy atd. A přesto jsou v ovládání takové hrůzny že zůstává rozum stát.
Bavíme se stále o ladění a třídění programů v satelitních příjimačích a nebo je řeč o televizích s integrovaným tunerem? Potom bych nářky na ladění a následnou editaci programů chápal. Naladění a seřazení programů Skylinku běžnému profíkovi trvá 10 minut. Mám to několikrát ověřené a to se nepovažuji za odborníka.
1. Chtěl bych vidět profíka co má na usb settingy na všechny saty co se dají koupit.
2. Mě je úplně jedno co zvládne profík s připraveným seznamem na USB. Copak tohle je nějaká omluva/výmluva na to jak šílené ovládání ty saty mají? To vůbec nic nemění na tom, že standardní ovládání satů je ubohé, hrozné, sprasené a to používám slušná slova. Co má jako dělat normální uživatel co si přinese sat z obchodu? Pokud vidí ovládání poprvé bude si skylink dávat dohromady klidně 2h přitom kdyby to někdo naprogramoval úplně normálně a ne demen*ně tak to má za 5 minut..
ad 1. je to běžné. Profík ovšem nevlastní celý trh, aby jej udržoval. Má několik ověřených přístrojů, které udržuje ke spokojenosti uživatelů.
ad 2. asi jsme oba v různých oborech, zemích, planetách. ŽÁDNÝM z uvedených slov bych stav přístrojů necharakterizoval.
A ptám se: pokud chceme rozvíjet diskusi a nejen vypouštět silná slova, můžeš se seznámit s funkcí FastScan?
Pozn: pokud jsi z oboru, proč nejsi dnes v Senohrabech? Nebo tam je někdo z kolegů?
Jo to by šlo. Ale řešení na úrovni doby není někam chodit s USB klíčenkou, ale připojít se po síti a mít k dispozici kompletní remote grafickou administrační konzoli. To by umožnilo i dálkovou obsluhu zákazníků.
Servisní firma pomocí proaktivního dohledového nástroje okamžitě zjistí, kdy dojde u zákazníka k nestandardnímu stavu. V případě potřeby servisní technik na dálku provede vyřešní problému. Naisntaluje patch, provede naladění požadovaného transpondéru, obnoví nastavení z dřívější zálohy. To by bylo řešení na úrovni doby. Technik by ušetřil čas, zákazník peníze a nervy.
jen stručně:
v jistém smyslu jsi popsal funkcionalitu Irdeta.
Jiná věc je, jakou míru dohledu uživatelé akceptují. Proto je výrazně posílena aktivní část nad pasívní. A pro mě pochopitelně je omezena i skupina, která daný dohled může provádět.
Pozn: nic z toho se u nás teď nevyužívá, a mám obavy, zda se někdy bude využívat. Naštěstí pro nás, vojáky v poli.