a v telekomunikacích také.
- je pravdou, že pracovníků u Spojů, SPT TELECOM bylo mnoho
- v několika vlnách propouštění se jejich stav dostal na reálnou hodnotu
- stavy se ale snižují dále, propouští se především na výkonných úrovních, na místa odborníků s mnohaletou praxí sestupují administrativní pracovníci bez jakékoliv znalosti techniky
- naopak se přijímají lidé bez znalosti oboru, u nichž hrozí, že se poraní o jakékoliv nářadí, avšak znalost angličtiny nebo čínštiny je výhodou při přijímáni
- operátoři kontaktních center mají naučené fráze, jakákoliv situace mimo naučené schéma je vyšine a problém není řešen
- zavedením liniového systému řízení došlo k naprostému rozbití smysluplné a ekonomické organizace práce
- nesmyslně se proinvestovaly desítky miliard, které se nikdy nevrátí, ale např. v Praze je mnohde kabelová síť z 50. let minulého století a v provedení z hliníku
- obchodní oddělení nemá od začátku trvalou a jasnou koncepci, stala se z něj privilegovaná skupina, které je podřízeno vše, ale nezodpovídající za nic. V současnosti se znich stali i dispečeři, zajišťující opravy . Viděl někdo např. ve výtahu poučení, aby v případě poruchy volal obchodní oddělení ? U O2 je takový postup normální - volejte přiděleného obchodníka, ten vše zařídí. Samozřejmě, že to nezařídí, neb nemá žádné exekutivní pravomoce - montáže, servis atd.
- jinak např. technik najezdí cca 2 - 4000 km/ měsíc, kolik mu zbývá na práci ? je to v podstatě taxikář
- celý systém je řízen úspěšnými manažery, kteří se ale neustále pohybují v oblastech monopolů, jako je energetika, plyn, voda, rozdávající organizace Czechinvest a pod., žádný z nich nikdy nejde řídit do textilu, kovoodvětví a pod. Po nějakém období obvykle přejdou jinam, ale vždy tam, kde lítají miliony
- manažery zbožňovaný outsorcing ( dodavatelsky ) je ekononomicky nevýhodný, je to zastírání jejich neschopnosti. Jinak - jak to, že sami říkají že malé firmy dovedou práci provést lépe a pružněji ? Za co berou milionové platy , nebylo by lepší, kdyby na jejich místa přišli ředitelé těchto malých firem ? A proč malé firmy outsorcing v takové míře neuplatňují ? Zkrachovaly by.
- podobné zkušenosti se servisem a pod. mají zákazníci plynáren, elektráren a pod., všude se jedná o podobný systém řízení, kašlající na zákazníka, ale pod heslem neustálých proslovů na téma: " Péče o zákazníka bla bla..., Jak Vám mohu pomoci ?
- pisatelé příspěvků, velebících tento systém mají možnost založit si soukromou firmu a podnikat podle předchozího, autor by rád viděl výsledky jejich podnikání
- atd., atd.
- soukromá telekomunikační firma autora a jiné soukromé firmy odstraňují většinu závad týž pracovní den, to, že prosperují, je dáno tím, že nikdy v žádném případě nepřistoupili na zvrhlý systém řízení a práce, který mají monopolní firmy, uvedené předešle a pro které je zákazník dotěrný hmyz
Autor poznal jak socialismus, tak i kapitalismus.
Mnoho lidí v těchto monopolních firmách ( a státních organizacích ) ale již má komunismus, o kterém se ani Leninovi nezdálo...
Tento systém vybudovaly všechny vlády od r. 1989, promyšleně, cíleně.
Proto to bude dále tak, jak je psáno v předchozí diskuzi. Nikdo to nezmění.