Hlavní navigace

Banner.cz -- když hledáte alternativu

11. 4. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Když se hovoří o výměnných reklamních systémech, příjde řeč na Billboard a New Linx. Lidé, kteří vědí o systému Banner online, dělají, jako by to bylo nějaké tabu. Přitom Banner online s úspěchem využívají Seznam, Atlas, Blesk nebo Navrcholu -- všichni se těší z vysokého clickrate.

Výměnný reklamní systém Banner online je na světě už od dubna 2001 – letos tedy slaví první narozeniny. Pro věřejnost byl ale uvolněn až o dva měsíce později. Banner.cz vznikal v době, kdy už byl český výměnný prostor obsazen silnou konkurencí, a tak by se mohlo zdát, že uvedení nového výměnného systému je čiré bláznovství. Escort Online, který za vznikem reklamního systému stojí, ale měl k jeho vybudování velmi dobré důvody.

Oba majoritní reklamní systémy postupně vytlačily veškerou reklamu na erotiku a další eticky problematické obory podnikání a publikování. Escort Online však na webu provozuje masově navštěvovaný katalog Escort.cz a jeho klienti a obchodní partneři provozují mnoho populárních webů a prezentací. Escort Online tedy hledal vhodný informační kanál pro propagaci svého oboru. Nakonec si musel vytvořit vlastní reklamní síť.

Členy reklamní sítě Banner online jsou jak nejnavštěvovanější portály (Seznam, Atlas), tak i vortály (Sexus), online média (Blesk), katalogy (Navrcholu) a samozřejmě fotografické galerie, prezentace erotických služeb a obchodů… Velkou část reklamy ale stále protočí projekty Escort online (což ve světě výměnné reklamy není jev neobvyklý).

Reklamní bannery distribuované v síti mají podle informací uživatelů několikanásobně vyšší poměr odkliku ku zobrazení nežli bannery v konkurenčních sítích (top 5 uvádí 5,97 procenta pro pornocity.cz, 2,34 a 2,02 procenta pro sexrodeo.host.sk, 2,8 procenta pro private-escort.cz a 1,9 pro Navrcholu) – důvodem bude patrně přesnější zasažení cílové skupiny recipientů.

Banner online má oproti konkurenci volnější pravidla, pokud se omezení propagovaných serverů týče: jediným požadavkem je, aby nebyl porušen zákon. Právě tuhle vlastnost si členové systému nejvíce pochvalují. Volnost a jedné straně je ovšem vyvážena restrikcemi na straně druhé. Provozovatel tak požaduje, aby cílová stránka měla vlastní hodnotný obsah a nebyla jen bránou k dalším a zakazují se vyskakovací okna na cílové straně.

Zakazují-li Billboard a New Linx erotické stránky, pak Banner online chrání své členy před klamavou reklamou, napodobováním dialogových oken operačního systému, trikovým bannerům a bannerům typu „chyť tři švestky a uvidíš“. Přestože Banner online byl vytvořen především pro propagaci erotických stránek, platí tu přísný zákaz zobrazování genitálií a sexuálního aktu – nad dodržováním pravidel bdí administrátor, který kontroluje všechny bannery a cílové stránky vstupující do systému.

Uživatelé si Banner online oblíbili njen pro jeho benevolenci a účinnou ochranu před bannerovým kýčem, ale také pro pokročilé vlastnosti pro plánování kampaní a správu reklamního prostoru. Ohromnou předností je možnost zakázat zobrazování reklamy na určité servery, nebo naopak směrování kampaně na určené servery – což u konkurence není tak snadné. Vedle kvalitního cílení, propracovaných kategorií pro servery a možnosti spoření kreditů systém umožňuje rozlišení horní a dolní pozice banneru a výměnný poměr jedna ku jedné (přechodně jen 4 : 5).

Uživatelé členských serverů se nemusí bát, že by byli obtěžování flashovými nebo HTML bannery – systém zůstává konzervativní a rich-media nepodporuje. Zrovna tak je příjemné, že odkaz z banneru nevede přes server Banner online, ale ve stavovém řádku můžete po zaměření odkazu myší zhlédnout přímo cílovou adresu – zmíněná drobnost ulehčuje uživateli rozhodování, zda odkaz odkliknout. Nevýhodou ale může být implicitně nastavené otvírání odkazů z reklamy do nového okna.

BRAND24

Pokud se dá výměnnému reklamnímu systému Banner online něco vytknout, pak je to ve srovnání s Billboardem a New Linxem nedostatečná možnost detailního naplánování časového rozvrhu kampaně. Tento nedostatek je ale vyvážen stabilitou systému a nižší chybovostí.

Banner online je už rok alternativou pro provozovatele serverů, jejichž reklamní bannery byly jinde z etických důvodů odmítnuty. Kvalitní rozdělení serverů do kategorií navíc členům systému zaručuje, že pokud si nepřejí zobrazovat ve svém reklamním prostoru nějaký typ kampaní, nemusí návštěvník poznat, že reklamní prostor serveru je obhospodařován systémem, o kterém se ve společnosti nemluví. Všichni jsou tedy uspokojeni.

Odmítl vám někdy administrátor Billboardu nebo New Linxe reklamní banner?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se zabývá výkonovým marketingem na internetu. Pracoval pro Advertures, Dobrý web a Outrider. Martin byl dříve redaktorem Lupy a dalších periodik o IT.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).