Diky nemu uz v Googlu na zacatku vysledku vyhledavanim nevidim weby, ktere bych chtel navstivit, ale weby, ktere zaplatili "odbornikum" a upravili svuj obsah tak, ze se falesne zobrazuje na zacatku.
No a tohle je přesně ten nechtěný efekt, který podobné soutěže a hlavně postupy při nich užívané, vyvolávají.
Škoda, že praSEO odborníci nechtějí pochopit, že na prvním místě je hodnotný obsah (Nejlepší způsob SEO).
ale funguje isty sposob propagovania "dobrou skusenostou".
V jednom skvelom prispevku ju podrobnejsie spomina Marek Prokop. Touto metodou sa stal znamym Google. Spociva v tom, ze ti, co im sluzba vyhovuje, ju doporucuju znamym. Podobne sa mi moze pacit produkt/sluzba a trebars sa nou mozem pochvalit na svojej stranke - ak mi ju ovsem firma pripravila a existuje na nu hodnotny link s dobrym obsahom.
Cize, kupim televizor, som s nim spokojny, tak poslem znamemu link na ten televizor, pripadne link pouzijem pri komunikacii na webe. Ak mi ten link pripravi niekto s dobrou znalostou stavby webu, potom mi to znacne ulahci. No a dobry obsah tej konkretnej stranky (nie sajtu) zaruci jeho popularitu.
Je to az tak odtrhnute od zivota?
[priklad]
Mimochodom, dnes rano som si kupil skvely jogurt
http://www.velkejogurtarne.cz/jogurt/smotanovy/jahodovy/
[/priklad]
funguje tak Google a posledne jeho GMAIL.
Na podobnom principe bohuzial parazituje aj MLM system - ked ti tovar ponuka vlastny priatel, potom sa snazi simulovat dovernost vztahov "ved kamarat by mi predsa neklamal".
A podobnost spravania sa obchodnikov MLM s cinnostou organizatora je tak trosku podobna, staci si pozriet web stranky, ktore zastresuje a to sa zacinaju od krestanskeho magazinu a aktivit okolo nabozenskych zalezitosti az po tvrde ponukanie napodobneniny Viagry a to vratane zneuzivania tejto obchodnej znacky bez povolenia vlastnika.
Obetami su ucastnici sutaze - moja pripomienka o moznej penalizacii je realita - ak ucastnikovi Google znizi rank musi si porovnat, ci mu pofiderna nadej na pocitacovu mys zadarmo stoji za to ;-)
Suhlasim s tym, ze vychytrale bolo tuto sutaz organizovat. Ale nechapem, ze sa najde kopec ochrancov, ktori prakticky zadarmo kopu v teame organizatora ;-) Zda sa mi to mierne povedane pomylene ;-)
Hovori sa ale: kto chce kam, pomozme mu tam ;-)
V odbornejsej verejnosti si organizator poriadne posramotil povest a to je znacka, ktoru by si mozno mal cenit viac ako uspesnu poziciu webu ponukajuceho vyssie spominany tovar. Hodnovernost a uznanie je uroven, ktorej sa oplati drzat. Uz som to p. Nemcovi naznacoval, ze v podnikani existuje ista uroven a priestor pod nou je plny podvodnikov aj ked uspesnych z isteho uhlu pohladu. Ale to nie je predmetom problemu - mozno len tolka verva niektorych sutaziacich s ktorou obranuju zaujmy organizatora - a to dokonca zadarmo ;-)