No přece ukládal do databáze, třídil, vyhodnocoval a podle nich řídil obsah toho, co vám nabídne.
Klasický příklad je titulní stránka IDNES. Vejde se na ni cca 20 odkazů na články. V idnes je ale každý den obrovské množství zpráv a na titulní stránce nacházím z 95% články, které mě vůbec nezajímají.
Pokud nějaký robot bude na idnes sledovat, co ID mého počítače chodí na IDNES číst (nikoliv co chodí číst Tomáš Langer, není důvod tyto dva údaje spojovat), může mi vždycky nabídnout na titulní stránce to, co mě zajímá.
Takže na titulní stránce neuvidím odkazy na bulvár a fotbalové výsledky, ale třeba zajímavosti z IT a rallysportu. A jako přívažek mi k tomu holt nabídnout reklamy z těchto odvětví, místo reklam, které by mě stejně nezaujaly.
Protože však s ID v onom cookie není nijak spojeno moje jméno, adresa, číslo účtu atd., nevidím v používání cookies žádný problém - jsou pro mě pomocí (alespoň na těch WEBech, které je skutečně využívají).