Hlavní navigace

Názor k článku bilezbozi.cz načerno od Ondřej Fryc - Dobrý den, rád bych doplnil článek a poopravil několik...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 3. 5. 2002 10:05

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    rád bych doplnil článek a poopravil několik zkreslujících skutečností. Omlouvám se předem, že můj příspěvek je dlouhý.

    1. Žaloba proti Tomáši Valachovi je o 1.000.000 Kč a nikoli o 2.000.000 Kč. Rád bych k tomu dodal, že do středy minulého týdne bylo na stránkách www.bilezbozi.com ještě dokonce logo "Bílé zboží" (které je nyní nahrazeno "Bílý svět"), dále, že se rozhodně nejednalo o Copy+Paste, ale o robota, který to všechno stáhnul. Jenom bych podotkl další zjevné skutečnosti, například, že až do předevčerejška měl tento "podnikatel" na své úvodní stránce větu "Z každého spotřebiče přispíváme 50,- Kč na konto dětský domov". Pomineme-li, že tuto větu (jen s transparentní charitativní organizací Bariéry) jsem už také někde viděl, tak z jakéhosi podivuhodného důvodu není schopen nikdo to "konto dětský domov" dohledat.

    S panem Tomášem Valachem jsme 19.2.2002 telefonicky hovořili a upozornili ho na všechny předmětné skutečnosti. Řekli jsme mu, že se nám hrubě nelíbí, když nám zkopíroval databázi, na kterou mimochodem zaměstnáváme dva lidi na plný pracovní úvazek. Řekli jsme mu, že jestli to nedá urychleně do pořádku, že z toho budou velké nepříjemnosti. Tomáš Valach pobaveně řekl, že "se na to podívá". Podíval se na to tím způsobem, že občas někde přehodil čárku, dal odrážky, aby se mu nic nedalo dokázat. Vždyť přece, než na něj nějaký soud přijde, potrvá to tři roky... za tu dobu už bude mít vyděláno, ne?

    2. Co se týče A-Audio, kdybyste si tam v prosinci zavolali a zeptali se "Vy jste to Bílé Zboží? Viděl jsem nějakou reklamu..." tak vám řekli "Ano. Žádné jiné Bílé Zboží neexistuje." Na svých stránkách dále měli kontakt na neexistující firmu a v katalozích (a to se týká i Tomáše Valacha) se uváděli jako "Bílé Zboží - specialisté na bílé zboží" - nemělo by tam náhodou být "A-Audio - specialisté na bílé zboží"??

    Zákazník, který přijde na Internet koupit si pračku, přijde dost často na nějaký katalog a tam se rozhlíží v příslušné kategorii. Vidí-li tam odkaz "Bílé Zboží", je mu úplně jedno, jestli to směřuje na .com, nebo .cz, protože jednak ani často neví, jaký je v tom rozdíl a pak to v tom titulku ani není uvedeno. Klikne tam, protože na nás někde slyšel pozitivní referenci, nebo viděl reklamu. Takový marketing pány Valacha a Haška skutečně mnoho nestojí, tomu opravdu věřím.

    K obecnosti pojmu "bílé zboží" bych ještě rád dodal, že před dvěma lety si většina lidí pod tímto pojmem představovala ložní prádlo, záclony apod. Nepopírám, že možná někdo i bílou techniku. Každopádně i to, že doména byla ještě po šesti letech Internetu v ČR volná, dokazuje, že zase tak lukrativní tehdy nebyla. A ať je to tak nebo onak. My jsme si na ní postavili business a zavedli jsme tuto obchodní značku. Když se mluví o firmě "Bílé zboží", mluví se o nás (namátkou třeba letošní Zavináč). Vzhledem k tomu, že jsme se obávali, že se za dva roky objeví spousta příživníků, zaregistrovali jsme si na tento název i ochrannou známku. Ochranná známka nám byla přidělena proto, že se tak JMENUJEME, nikoli, že prodáváme bílé zboží.

    A ještě jedna věc. Nechápu různé řeči typu, že jsme se nepokusili jednat. Jedná se s obchodními partnery, zákazníky. S grázly se nejedná. Na divokém východě se grázlům rovnou rozbije pusa, v civilizovaných zemích od trestů máme soudy. A jak se zdá, v obou případech nám zatím dávají za pravdu.

    Ondřej Fryc
    jednatel
    bilezbozi.cz, s.r.o.