Jenomze pokud jsem to dobre pochopil, dosavadni diskuse nebyla o vztahu mezi autorem a vydavatelem ci obchodnikem, ale mezi autorem ci obchodnikem na strane jedne a konzumentem ci zakaznikem na strane druhe.
Pokud si nikdo nekoupi CD Lunetiku nebo treba i nekoho, kdo se zabyva zajimavou tvorbou, pravdepodobne nikdo hlady neumre a svet pravdepodobne take o mnoho neprijde.
Autorka Harryho Pottera ma to stesti, ze knizka se zatim nijak snadno zkopirovat neda, coz u CD neplati. Kdyby prodejci se CD snazili nasadit realisticke ceny a lakat zakazniky pridanou hodnotou (slevy na vstupenky, tricka, ruzne jine bonusy, zajimave booklety ci bundle s biografickou publikaci), treba by zjistili, ze to taky jde. Pokud budou hudebnici casto koncertovat a prodavat svoje CD na koncertech za rozumnou cenu, vydavat sberatelske edice apod., verim, ze maji porad dostatecny prostor ke slusne obzive.