Hlavní navigace

Názor k článku Nákupní orgie začínají. Tradice „Black Friday“ se rozjela i u nás od Venca - Tak když to asi shrnu, tak způsob přebírání...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 11. 2015 10:34

    Venca (neregistrovaný)

    Tak když to asi shrnu, tak způsob přebírání všeho západního se děje jako vždy s "drobnou" (rozuměj hodně zásadní) úpravou pro evropský, resp. český trh. Projde to takovou úpravou, že úplně zmizí ta pravá podstata věci. V Americe se to chytlo z důvodu opravdových slev, samože podpořeno marketingem. K nám se ale donese jen ten zvuk toho že je něco cool, super a bomba, a ztoho u nás těží, aniž by pro to reálně něco museli udělat, něco opravdu zlevnit.
    U nás to obchodníci prostě využijí k tomu, aby zas přilákali co nejvíc lidí, triky na slevy použijí úplně ty stejné jako v průběhu roku. Jen musí být důvod, že, takže -> black year, green thuesday, holy week, cyber pondělí. U nás (možná i jinde) je strašně jednoduché říct lidem, že je na věc strašně šílená sleva (ve skutečnosti není), a že to prostě musí mít. Lidé se dají zblbnout lehce. Troufnu si říct že 80% lidí vůbec nesleduje vývoj cen, takže se nechá jednoduše chytit. To i ten kapr ve vodě se na háček nechytí tak rychle jak český zákazník na "slevy". Jen co jsem se teď namátkou díval a mám zaznamenané ceny, pár televizí, tak přední prodejci elektroniky kteří je nabízí, uvádějí původní cenu 39 900, ta je už ale z roku 2013. Už v den prodeje byla z této částky spočítaná sleva, která se za ty roky ani na jeden nezměnila. Ani teď, když je zařazena do toho blek frajdeje. Problém bude asi v tom, že si výrobce (po domluvě s prodejcem?) nadsadil uměle nákupní ceny takové, aby se obchodníkům lépe, hned od startu prodeje, lépe dělala sleva, na kterou zákaznici slyší. Bohužel většinu lidí nezajímá že elektronika co se dá sehnat za 5tis. stojí u některých obchodníků 10tis. a to již po 50% slevě. Takže pohledem českého zákazníka není důležité kolik co stojí, ale že na to je xx% sleva. Až se za ně stydím. A je mi líto jak se všemožné servry a jejich analytici, markeťáci, online specialisti holedbaji a diskutují o tom jakou že to neudělali super akci, o tom jak jim roste návštěvnost, jak jim rostou tržby a zisky o xx%.
    Druhým pohledem bych se na to ale podíval tak že po každé větší akci následuje celkem výrazný útlum. Takže teď lidi nakoupí, ale toto půjde na úkor pozdějších (nižších) tržeb. A jestli budou akce dělat pořád, pořád budou nabízet dopravy zdarma, slevy, tak lidi to prostě přestanou vnímat. Každopádně prostě hodně muziky za NIC

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).