Jo, někdy to jde a taky to někdy dělám. Bohužel spíš v případech, že jde o to, že v práci musím vyplňovat spoustu hlášení a podobných chobotin a tu smysluplnou práci (tj. tu, kvůli které si myslím, že mě zaměstnavatel platí) pak udělám za 2 hodiny doma.
O výhodách práce z domu asi nemá cenu diskutovat, ale myslím že to sebou přináší i řadu nevýhod. Ty si ale člověk uvědomí až po určitém čase co pracuje z domova.
Nevýhodu například je, že se zde setkává jak osobní tak pracovní sektor. Takže ve výsledku jsem vlastně pořád v práci, ale zároveň pořád doma. To může vést k tomu že si nikdy pořádně neodpočinu ani na 100% nepracuji.
Chce to taky určitou disciplínu, aby se například nestalo, že na začátku vstávám v sedm ráno, pak v osm, o půl deváté ... a časem sedím u pracovního stolu o půl dvanácté v pižamu a říkám si že už bych měl fakt začít něco dělat.
Dalšího nevýhodu spatřuji v "odstřihnutí" od reálného světa. Všechna komunikace probíhá online a člověk se nedostane do reálného kontaktu s ostatními. Někomu to může vyhovovat, ale mě to například po čase opravdu chybělo.
O nevýhodách stejně jako výhodách by toho šlo napsat asi mnohem více a záleží na každém co mu lépe sedne. Každopádně dokud si nevyzkoušíte oba způsoby, je težké rozhodovat co je pro vás lepší.
aneb jak vám práci nacpat i domů :-) ale jsou chvíle kdy bych si práci rád vzal domů a dělám to a mám to štěstí že to v některých případech jde, neříkám že se tomu věnuji naplno a udělám to za stejný čas ale úkol splním a možná i lépe než když jsem na pracovišti a čekám až zatroubí odchod....
V naší firmě se "práce na dálku" využívá hodně. Už proto, že máme projektové týmy rozházené po celé republice. Pokud jde o vzdálenou spolupráci těchto týmů, pak to opravdu výrazně zvyšuje efektivitu a snižuje náklady. Výrazně!
V okamžiku, kdy se do toho vloží vzdálená práce z domova, naopak efektivita, až na vzácné výjimky, dramaticky klesá. Odhaduji až o třetinu. A co hůř nižší efektivita se začně dohánět kvantitou a to zvýší náklady o další nepřehlédnutelné procento.
Já bych, na rozdíl od autora článku, v tomto ohledu doporučoval rozvážný, uvážený až mírně konzervativní přístup.
Zalezi na tom v jake spolecnosti pracujete a cim se zabyva vase oddeleni. Pan viceprezident rika, ze se mu lip pracuje v kancelari jako doma a ze je to hodne individualni. Predpokladam, ze ma svou vlastni kancelar a nepracuje v tzv. open-space kde jsou rusive faktory bez prestavky.
Výrazná úspora je především v tom, že není nutné pronajímat prostory, kupovat vybavení a další servis, občerstvení atd. Vše lze přenést na zaměstnance... ikdyby to zanmenalo snížení efektivity práce. Navíc se tak lze vyhnout i odborům. Dokonalé. ;-)