Mně by zajímalo, kde jste žil za socíku vy, když tady plácáte takové blbiny. Za socíku že nebyli bezdomovci, feťáci, nájemní vrazi, zdravotnické poplatky? Bylo to všechno a bylo toho ještě mnohem víc. Třeba uranové doly v Jáchymově. Nebo kádrové posudky. Kdo chtěl alespoň trochu normální zdravotní péči, přišel s obálkou. Nebo třeba prvomájový průvod s jaderným spadem po havárii v Černobylu. A další stovky podobných vymožeností.
A o jakém kapitalismu to tady melete? Tady žádný kapitalismus není a nebyl. Z jednoho socialismu - bolševického - jsme vlezli zase do socialismu, tentokrát vznešeně nazývaného "demokratický".
Že neoliberalismus NENÍ anarchismus je naopak velice věcný argument. Osobní útok vypadá poněkud jinak, tohle bylo naprosto korektní upozornění.
BTW mně je zase líto těch, kteří jakoukoliv kritiku nebo nesouhlasný názor vztáhnou na sebe a označí za osobní útok. Nechápu, proč se takoví zapojují do diskuze, když diskutovat ani vlastně nechtějí.
Ač jsem velkým příznivcem toho, co popisujete, musím připomenout jeden nepříjemný fakt - tohle domlouvání funguje jen tehdy, jsou-li obě strany přibližně stejně silné (mocné, početné atd.). Jakmile je jedna strana výrazně dominantní a druhá dané zboží či službu potřebuje, začnou problémy, protože ten silnější si může diktovat pravidla a ten slabší s tím nehne. Dokud je ten silnější (početnější, mocnější) osvícený, je to fajn (třeba to pravidlo vnucené Čendovi, který ho prostě přijmout musel, pokud si chtěl zahrát, bylo reálně prospěšné všem), ale bohužel osvícených je zoufale málo.
no vidite a jeste jednodussi, jak to navrhuji vami nenavideni svobodni, je, ze se domluvi sami hraci.
za meho mladi jsme se na vsi sesli na rybniku a domluvili si pravidla sami, tymy se urci rozhozenim hokejek, gol plati jen do vysky kolen, hraje se s pukem/tenisakem a cenda nebude po nikom hazet hokejku kdyz ho obere o puk. zadna pravidla iihf jsme nepotrebovali a presto jsme si pekne zahrali.
proc by se takto nemohl domluvit zakaznik se zakaznikem, firma se zakaznikem, firma s firmou .... no a v pripade ze nekdo smlouvu porusi, sup soud a pekne osolit aby byl jasny signal ze takto to nejde.
kdyby tu vazne byl alespon neoliberalismus, tak komousi jako vy by posli hlady. ja jsem smyslenim minarchista, pro me neoliberalismus jen kosmeticka uprava socialismu.
klaus tu bohuzel zadny neoliberalismu, volny trh ci kapitalismus nezavedl, viz jeho neochota privatizovat socialisticky bankovnictvi.
Pokud budete denně jezdit po republice jako obchodní zástupce svým soukromým vozem (a zaměstnavatel vám bude proplácet náklady podle příslušných předpisů), tak vám bude stačit "obyčejné" povinné ručení.
Ať se to řeší standardním bonusem - malusem (pokud se ty malusy skutečně budou uplatňovat).
To by bylo moc jednoduché a co je jednoduché, čili parazitovzdorné, to je špatné. Aby bylo jasno: bordelu typu Klaus, nebo Svobodní nefandím, ale bezhlavému zesložiťování všeho a tím pádem poskytovaní prostoru parazitům fandím ještě míň. Nějaká pravidla být musí, viz fotbal, hokej a t. d. ale musí být jednoduchá, přehledná a nesmí vytvářet pro hráče zbytečnou zátěž, dnešní legislativa je zhruba o tom, že fotbalista před kopem penalty musí rozhodčímu doručit kolkovanou žádost, na které uvede, v kolik a jakým směrem bude kopat a jak rychle poletí míč a doložit příslušnými certifikáty, že tak kopnout umí.
Z historie víme, že co fungovalo, a celkem dobře, za socíku, nefunguje dnes. Takže máme nezaměstnanost, bezdomovce, feťáky, nájemné vrahy, církevní restituce, zdravotnické poplatky a jiné krásné výdobytky ,,skvělého" kapitalismu, který sice funguje, ale tak že poskytuje perfektní servis horním deseti tisícům a vraždí ty ostatní.
Uber řidič taky musi mít řidičák, auto s STK a zaplaceny povinny ručení. A tam by to mělo skončit i pro taxikáře.
Chtějí mít taxikáři dispečink? Můžou. Nechtějí a preferují systém drožky na mavnutí? Prosím.
Jedině bude třeba vyřešit povinny ručení pro lidi s Uberem, protože je vzhledem k najetým kilometrǔ větší šance nehody. A pak uz je na pojišťovně, az bude někdo uplatňovat plnění a nebude mít variantu "uber" taxi, tak pokuta jako prase. A to si pojišťovna bez problému pohlídá.
Zdravotně závadné jídlo? To je přece hovadina, tam jde o poškozování koncového spotřebitele. Konkurenční boj má vést ke snižování zbytečných nákladů a tím pádem ku prospěchu koncového spotřebitele (dostane stejně kvalitní zboží nebo službu za méně peněz). Systém, v němž jsou zbytečné náklady (platy manažerů atd) na stále stejné úrovni, ba dokonce vykazují růst, zatímco kvalita služeb poskytovaných koncovému zákazníkovi se setrvale snižuje, to je ryze postbolševické specifikum... proto to tady vypadá tak, jak to tady vypadá :P
Jenze lide jako vy byste po case zacali pokukovat pres plot, chteli byste s nima obchodovat a pak byste se moc divili, kdyz by za plotem cas od casu vypukla krize a vy jste o obchod, ktery se vam moc libil, prisli.
Pak byste se se vsi spravedlnosti na vasi strane rozhodli zacit lidem za plotem rozkazovat jak co maji regulovat, aby tam nemeli krize, ze kterych jste vy tak konsternovani.
Po case byste za plotem udelali takovej bordel, ze se z toho i zaplotni obyvatele nevzpamatuji. Vy vsak system za plotem budete stale nazyvat "anarchie", i presto ze k anarchii to bude mit uz velmi velmi daleko.
Mezi tim nekde na vychodovychode vznikne dalsi plot, kde ve jmenu regulace a socialnich jistot vytvori anarchii. K te budete opet vzhlizet a prehlizet jak ve jmenu jistot, naroda a bezpeci vrazdi, vykoristuji a mrzaci vesnicany. Jen na hranicich te vychodovychodozeme je blaze a proto tam budete vzhlizet a prat si aby vychodovychdovladce zavital do vasi zaprdene sjednocene staricke pupkosvetazeme a utratil tam pak pupkominci.
diky za zajimave pocteni, ale ony normy EU tam nejsou citovany, takze si nemohu overit, zda je to skutecne problem z EU nebo takovej ten nas nadstavbovej jakych uz byla cela rada (nevim to = muze mit pravdu ze je to opravdu z EU)
ja samozrejme nejsem pro pasterizaci mleka a souhlasim s tim, ze se tim kvalita teto potraviny znehodnocuje, takze takove narizeni bych neschvaloval, ale s tim primo souvisi, ze zaroven bych velmi ocenil, kdyby stat udelal a vymahal takove podminky chovu zvirat, abych se toho mleka nemusel bat a aby bylo tak jako kdysi plne chuti a zdravi prospesnych latek a to aniz bych dukladne toho ktereho vyrovce musel proverovat.. Takze nemam problem s tim, ze by v tom figuroval stat, ale jde o to JAK..
Onehda sem videl dokument ze svycarska/rakouska ... a ukazovali tam prave ruzny syrarny. Zrani samozrejme na drevenych policich ... ptali se jich na "pravidla EU" a majitele prevazne prohlasovali, ze jim je nejaka EU zcela ukradena, ze maj takovych zakazniku, ze nestihaj vyrabet.
Stejne tak spravnej gulas ma bejt ulezelej do druhyho dne ... atd.
No protože to neni totéž. Řidič uberu může mít naleštěnou audinu a taxikář starou oktávku, takže o kvalitě svezení to opravdu není.
Hotel i ubytovna musí být postaveny podle nějakých norem. Taxík taky musí splňovat nějaký normy, uber tu povinnost nemá. Je to tedy evidentní zvýhodnění uberu. Neřeším teď, jestli ta pravidla pro provoz taxíku dávají smysl nebo ne.
abych sve vyjadreni upresnil, zahrnout je do tech "eurocertifikovanych" (kdyz uz nikdo neprokazal, ze jsou zdravotne nezavadne...)
jinak netusim jak to s nimi je, ale nemam problem koupit kvalitni syr v EU, jen to nesmi byt zrovna v CR, tady v bezne obchodni siti to problem trosku nekdy je a musi se do specialek, nerekl bych tedy ze to eu nejak zakazuje, stejne jako dosud a rad kupuji 100 a 150 W zarovky, panice navzdory..
netrval bych na obchodech prodávajících zdravotně závadné jídlo - ale docela bych například uvítal, kdyby vedle obchodů prodávajících sýry s eurocertifikovanou výrobnou, mohly existovat i sýrárny privátní, nikoli nutně zdravotně závadné, ale v dřevěných bečkách, bez nerezového vystrojení za sto mega a bez eurocertifikovaných obkladů do výše dva metry, tak jak se vyráběly třista let před evropskou unií a dosud z nich nikdo nezemřel. a pro můj i váš pocit bezpečnosti by úplně klidně mělo postačit opět jen to označení - zde se prodává eurocertifikované zboží, NEBO zde se prodává tradiční výroba ex-euro homologaci.
a takisto je to aj s taxálem. budiž existuje certifikovaný drožkář (slušně pomlčím o turbotaxametrech), jančurovy audiny, i levný uber pro spodinu - proč ne. každé zboží má svého kupce, a to levnější a nelicencované nemusí nutně znamenat nezdravé a nebezpečné.
Lidi po smrti z otráveného jídla obvykle už nikam nezajdou. Ani do lepších obchodů.
Kromě toho poškození se může projevit až po létech.
Žádné opatření není na 100 %, ale i já jsem raději, když stát má nějaké závazné normy na potraviny. Těch problémů je pak podstatně méně, než když ty normy nejsou.
Neoliberalismus ve smyslu anarchie opravdu není můj sen. Připojuji se, že zastánce těchto absolutních svobod bych vyzval, ať si na nějakém ohraničeném území zařídí život podle svých teorií. Muselo by to ale být důkladně oploceno a jejich zastáncům by mělo být tak 5 roků zakázáno prostor opustit. Protože při prvním kontaktu s absolutně svobodnou praxí by většina honem rychle chtěla pryč.
Odezdikezdismus není nikdy vhodné řešení, a je jedno, zda se to jmenuje neoliberalismus či jinak.
Jsi idiotsky hnup co nevidi ani za roh, jake by to melo nasledky, nikdy nebudes mit na konte vice jak 100 milionu.
ja jsem rad, ze tu mame nejaky stat ktery do jiste dzrave miry tyhle veci ridi a urcuje. Nedovedu si predstavit efektivne podnikat a vynalezat ve spolecnosti, kde muze kazdy prodavat co chce a jak chce a travit denni 8 hodin zkoumanim, jestli je ta ktera sklenicka marmelady zdravotne zavadna nebo sizena. Tech 8 hodin bych mohl stravit navrhovanim neceho co prinese uzitek a posun cele lidske spolecnosti.
To jen takove ty radoby kapitalisticke deti, ktere se dostali na technickou VS, maji po prvnim roce tendence kazdeho povazovat za podradneho pitomce, pokud nesdili jejich absurdni neefektivni a neprakticky anarchicky pohled na zivot.
Jste vitani zajet si na saharu a zkusit si tam zit bez plynovodu, dalnic, rozvodove site, bezpecnostnich slozek atd. Chcipl bys do rana, pepiku.
taxikarske licence jednak ochranuji taxikare pred dalsi konkurenci a udrzuji vyssi ceny v oboru (jako jakekoli jine licencovani)
A ty zkousky vznikly v dobe, kde taxikar fakt musel vedet kudy kam. pokud tuto jeho znalost dokaze nahradit krabicka za pet tisic, tak je to bomba ne - staci mit auto a krabicku a muzu podnikat.
Cili je zadouci pro zakazniky to licencovani zrusit.
Jedine co dava smysl je nejake hodnoceni zakazniku nebo nejake hvezdickovani jako u hotelu - zakaznik by si vybral zda pojede drazsim a lepsim taxikem, kde taxikar ma nejakou zkousku/uroven nebo jestli mu to za to nestoji a pojede s lowcost nemehlem co neumi cesky, ve meste je dva dny a jezdi jen podle navigace.
Kdyz si muzu vybrat od hiltonu po ubytovnu ve stavebni bunce, tak proc ne totez u aut?
Tak v tom pripade muzou vzniknout i obchody kde se bude prodavat zdravotne zavadne jidlo a take to bude jen na prodejcich zda chteji jit touto cestou. Zrusme vse, vse bude volne a svobodne. Nikdo nebude platit dane, nikdo nebude chodit na zdravotni kontroly. On si clovek sam rozhodne zda bude delat neco co mu muze uskodit, lide jsou rozumni a svepravni :)
Ale ved tie zakonne obmedzenia su ekvivalentom obmedzeni, ktore zavadza hodnotenie hotelov hviezdickami. Kazdy sa moze slobodne rozhodnut, v ktorej kategorii vstupi na trh (taxikar alebo uber) a podla tej kategorie musi tie obmedzenia akceptovat. Je len logicke, ze kazda kategoria prinasa ine moznosti a ine obmedzenia (a teda aj ceny za sluzby). Otazka je, ci zakaznik ma zaujem vyuzivat sluzby danej kategorie alebo mu v skutocnosti staci aj kategoria nizsia.
Nech bojuju kvalitou/rozsahom poskytovanych sluzieb. Tieto staznosti taxikarov mi pridu rovnake, ako keby sa hotelieri stazovali na system hodnotenia hviezdickami. Tiez sa prevadzkar pathviezdickoveho hotela moze stazovat, ze ma vyrazne vyssie naklady na prevadzku, kedze musi poskytovat klimatizaciu, vymenu rucnikov kazdy den, 24h recepciu, atd., aby tie hviezdicky mohol mat. Pritom taky prevadzkar dvojhviezdickoveho hotela je od tychto veci usetreny.
Rovnako je to aj v tomto pripade. Ak chce niekto lacnu sluzbu, zoberie si dvojhviezdickovy Uber. Ak chce niekto kvalitu, zoberie si drahsi, ale pathviezdickovky taxik. Tak, ako maju oba typy hotelov svoju klientelu, kludne ju mozu mat aj obe sluzby.
Ak ju nebudu mat, tak to znamena, ze taxiky realne nic naviac neponukaju. V tom pripade nech zaniknu.