lzete, pokazde kdyz se meni vop tak mi prijde email/sms, tudiz je vas problem ze si je neprectete.
stat nema zadnou zodpovednost za pitomce, kteri si neprectou vop a pak se cumi jako vyorany mysi kdyz jim propadne kredit.
nevim z ceho jste usoudil, ze evidentne chodim nakupovat do penny, nechodim nakupovat vubec, protoze me to nebavi, navic je to pres cele mesto. nakupuje manzelka a deti v lidlu ktery mame 2 minuty chuze od naseho baraku,
clovece pokud jste stejny pravnik jako psycholog tak potes koste vase klienty :)))
ale co, rychlokurz z plzne pro kazdeho internetoveho pravnika je zaklad ne?
Přesně ta to bylo u mně, ovšem musím přiznat, že jsem měl na data asi 7 nebo 8 let nestydatý tarif - kolem stokoruny za 10GB, to kdysi někomu ujela pusa při nabídce :)) Loni mi na to šáhli, tak jsem zrušil hlasový paušál a pevnou linku a nemám u nich nic. A už nikdy všechny služby u jednoho operátora, protože to dává prostor k vydírání.
Evidentně se nechcete bavit seriozně.
Situace stojí tak, že se uzavře smlouva (mnohdy pouze konkludentně zakoupením sim), v ní se odkazuje na obchodní podmínky.
Po letech se obchodní podmínky změní bez vědomí druhé strany a následuje podvodné jednání - dostal peníze, neposkytl služby.
Pokud zde panuje státem posvěcený oligopol = 3 společnosti. Má stát také odpovědnost za to, že tyto společnosti budou dodržovat právní řád jako každá jiná společnost. To se neděje.
V opačném případě totiž až příště půjdete do Penny (nebo kde vy evidentně nakupujete) a koupíte si rohlíky a konkludentně tak uzavřete smlouvu může se stát, že za váma za měsíc přijdou vymahači a budou chtít 10 milionů, protože Penny změnilo obchodní podmínky a každý kdo si u nich koupí rohlíky souhlasí s tím, že jim dluží 10 milionů.
Můj příklad není absurdní ale naprosto stejný jako s tím O2, který vy s úsměvem idiota obhajujete.
Doma nám O2 loni zdražilo co se dalo, aniz by se nas nekdo na neco ptal, tise to oznamili v jednom vyuctovani a ze v tom pristim zrusi tu slevu a tamtu slevu atd. Moznost vyjadreni nesouhladu do 14 dnu a za mesic uz to bylo drazsi a az po zdrazeni jsme to zaregistrovali. Diskutovat o tom ofmitli. Postupne jsme tedy zrusili jeden mobil druhy mobil i internet i pevmou, zaplatili penale a O2 me uz do domu nesmi. Memu zamestnavateli udelali neco podobneho tak presel k Vodafonu. Takze se loni nakrmili z penez okradenych zakazniku a v pristim roce uz ty vysledky budou opacne. Takze asi tak vazeny pane genialni manazere z O2.
Kdysi pred lety (cca 2010), kdyz jsem se k nim vracel od Bluetone (CRa), kam jsem utekl kvuli internetu, mi to nabidli v konfiguraci 300 minut za 120 Kc. K datum jako zcela standardni nabidku.
Po par letech (cca 2013), kdyz mi ponekolikate zdrazovali (ci jinak znevyhodnovali) internet a ja jim volal a nadaval, tak mi zacpali hubu tim, ze mi to volani sundali na polovinu. No a od te doby to vydrzelo az doted.
Expirace kreditu jinými slovy znamená, že nabídnutá minutová cena je podmíněna určitým minimálním objemem odebraných služeb. To je běžná obchodní dohoda. Tady když si dobiješ za 100 Kč, tak máš kredit na půl roku, tedy měl bys provolat cca 16 Kč mesíčně. To nepovažuji za agresivní cenovou politiku. Příchozí hovory také generují náklad.
T-mobile mi udělal to samé. Dříve šlo po odeslání sms kontrolovat kdy musí být kredit opět dobit, aby nedošlo ke smazání. Nový kredit se přičetl k původnímu (ještě nevyčerpanému). Teď si můžete ověřit kolik vám ještě zbývá jen online po nějaké registraci. Přišel jsem takhle o 700,-. Díky sms-kám jsem si hlídal, kdy to vyprší. Vydělali takhle asi pěkných pár miliónů.
Naprosto nezajimave, operator sam deklaruje, se si ucastni predplaci hovor. Nadto by musel naklady na provoz jednoznacne prokazat, a zcela prokazatelne jsou naklady na SIM v siti radove jine, nez naklady na volajici SIM.
Mimochodem, i O2 nabizi tarif, kde prave za to udrzeni SIM v siti platite presne 1Kc/mesic. Tudiz pokud by doslo na soud, presne toto by byla ta castka, kterou si muze odecist. A to maximalne.
Az na tu drobnost, ze divadlo predstaveni odehralo, takze sluzbu dodalo. Ostatne, na toto tema jsou dohledatelne i rozsudky tykajici se napriklad ruznych predplacenek do posiloven atd, a v sech pripadech soud konstatoval, ze jakekoli "propadnuti" predplacenych sluzeb naprosto nepripada v uvahu.
No, 300 minut za 60 Kč je/byl samozřejmě skvělý tarif. Nicméně nechce se mi věřit, že by se někdy vyskytl ve standardní nabídce O2 nebo jeho předchůdců, resp. že by byl bez dalšího dostupný běžným individuím.
Když jsem před lety vypovídal pevnou linku u O2, nabízeli hory doly, ale vždycky chtěli na můj vkus vysoký paušál, a tak jsme se nedohodli.
Ano, i operátor má náklady na udržení SIM v síti, ale jedná se maximálně o jednotky korun - ne celou výši kreditu.
Tak jste to ocenil Vy, ale operátor to ocenil jinak - tak jak napsal do podmínek.
Představte si extrémní případ, že se skoro všichni budou chovat jako Vy a nebudou skoro volat. Pak nabude na významu pašální část ceny. U předplacených karet je, pro někoho trochu skrytě, zajištěna expirací kreditu.
Práva duševního vlastnictví.
Kdybyste pane "Jardo" měl trochu představu o tom na jakém základě vzniká skutečné právo a zákony (ne že sekretářka ministra něco přeloží z němčiny přes víkend - ano takto se vytváří zákony dnes v praxi) věděl byste, že situace, že třeba já podepíšu před x lety nějakou smlouvu kde o mazání kreditu není ani slovo, ale O2 si ji jednostraně změní by měla být správně prostě nezákonná.
Já bych měl dostat jako v USA ne omluvu a kredit v hodnotě 100 Kč jako "bonus", ale 10 milionů (protože O2 vydělává miliardy) a pak by se nikomu kredity neztrácely protože by to podvodníky bolelo - skutečně... jenže v ČR je prostě bordel.
800 mě nevytrhne, mám to za hodinu, ale je to krajně amorální chování.
Akorát, že lístek do divadla stojí pevně danou cenu a pokud nepřijdete, nemohl Vaše sedadlo obsadit nikdo jiný a divadlo skutečně pro Vás místo poskytlo, drželo a vynaložilo s tím náklady.
Ovšem operátor rozhodně nemá žádné náklady ve výši 100% kreditu, který může být i mnoho tisíc korun. Tím, že předplacenou SIM máte operátorovi neblokujete možnost prodat jiné SIM někomu jinému.
Ano, i operátor má náklady na udržení SIM v síti, ale jedná se maximálně o jednotky korun - ne celou výši kreditu.
Současný stav je srovnatelný s tím jako kdyby banka řekla, že pokud si do půl roku nepřipíšete nějakou částku na účet, tak si všechny peníze převede pro vlastní potřebu ať tam máte třeba milion.
Když podepíšme oba smlouvu, že si necháte ustřelit hlavu a pak Vám ji ustřelím, tak to bude taky OK?!
Jsou určité věci, které jsou NELEGÁLNÍ, i když je na ně uzavřená smlouva s "oboustranným souhlasem". Navíc v případě kreditu, o tom zákazník nemusí ani vědět a nemá to možnost ovlivnit nijak...
Já osobně jsem plně nesouhlasil nikdy s žádnými VOP ať už na předplacence nebo tarifu u jakéhokoli operátora, ale co mi jaksi zbývá? Buď musím souhlasit i s vyděračskými podmínkami nebo se obejít zcela bez telefonu.
Takový "souhlas" je asi stejně podobný tomu, jako když bary v Chicagu nadšeně "souhlasily", že budou platit za "ochranu" jistému panu Alphonsi Caponovi a jeho kamarádům.
Dobrý večer, děkuji za reakci.
Ale víte mám vystudovaná práva a zda se mi prostě podobný přístup možný jenom proto, že je v této zemi bordel a každý zkouší kam až může zajít.
O2 udržení čísla 1500 v paměti jejich počítače stojí přesně tolik co udržení čísla 700. Peněz odemne víc nedostanou, protože sem si stejně vždy kupoval další kredit když platnost vypršela.
A přesto ten starý kredit prostě vymažou, protože fyzicky mohou - peníze obdrželi, služby neposkytli = podvod. Schovávání se za obchodní podmínky a podobně by ve skutečném pravním státě nepomohlo, v čr si vysloužím jenom úšklebek...
Přesně tak... Všude kde jsem pracoval a 2 firmy také založil, tak statistika je VŽDY stejná. Zhruba 3% zákazníků si bude vždy stěžovat. Problém je, že z milionů fixních a 5 mio mobilních je to už sakra číslo. Nicméně 299 Kč za 10 tis volných minut na pevné a mobilní sítě, je bezkonkurenční cena - tím můžu snížit mobilní tarif a zaměřit jej více na data.
Dobrý den,
vypadá to, že Vám vypršela platnost kreditu. Ta je při dobití kreditu částkou do 500 Kč vč. DPH půl roku, při dobití kreditu částkou 500 Kč vč. DPH a více poté rok. Nevyčerpaný kredit se po uplynutí platnosti považuje za spotřebovaný.
Máte-li zájem ověřit odečet kreditu u Vašeho čísla podrobně, neváhejte nás kontaktovat na www.o2guru.cz/guru s popisem a telefonním číslem. Děkuji.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
No u mě se to projevilo tak, že mi ukradli 800 korun starého kreditu - protože málo volám vždy sem si dobil třeba po 250Kč. Takže sem tam měl nakonec asi 1500. Jednoho dne takhle po silvestru koukám a 800Kč prostě zmizelo (nebyl hovor ani v historii).
Takže O2 prostě krade, ale tak oni můžou oni maj miliardy a moc.
Mně se líbí, jak s přechodem fotbalové ligy na O2TV byly diskuse zaplavené příspěvky typu "nikdy", "ani náhodou" a podobně... a vida, čísla jsou dost jiná a z pohledu operátora krásná. Ostatně příspěvky tady nade mnou jsou také "může za to jen Slovensko" nebo "X lidí v mém okolí skončilo" a s ohledem na minulé zkušenosti předpokládám, že realita v číslech bude čím dál více potvrzovat růstový a pro operátora, kterého mají v rukou pořádní dravci, jen a jen lepší trend.
Nyní posílají lidem info, že jediný tarif na pevnou linku je za 299 Kč.. A lidé houfně ruší hlasové služby a nechávají si jen datové (internet - ADSL/VDSL). Na krátké hovory mají mobily, na dlouhé Skype..
V mém okolí v tomto týdnu již 7 rodin ukončilo hlasový tarif..
Kdo chce kam...