Čtu názory co zde jsou a je těžké posoudit, který názor je správný. Tak zkusím říci svůj.
Prolistoval jsem desítky webů, co nabízejí SEO optimalizace, registrace do desítky různých katalogů :-) a zvýšení PR. Asi je pár firem, co jsou schopné vám jistým způsobem poradit a pomoci. Ale jak to sleduji, tak to nabízejí jako radu zdarma. Jedním z nich je "Webinfo" (piloun . com) a další třeba seo-servis . cz , tam uvidíte, co na svých stránkách zlepšit. To je asi základ úspěchu.
Nechci podceňovat ani nějak kritizovat úspěšné portály jako google, seznam, centrum a další, protože jsou jedničky na internetu. Ale například mě zaráží, když hodnocení mého webu s obsahem několikanásobně větším než tyto ostatní portály, teď mluvím přímo o HOMEPAGE, provádí jiní co nejsou schopni udělat téměř prázdnou hlavní stránku VALIDNÍ. Já mám stránek také dost a moc jsem se snažil, aby kód byl bezchybný. Výsledek snažení byl, že mi Google snížil PR 3 na PR 1. Zrovna google má na své úvodní stránce spoustu chyb a kvalita homepage nic moc. Takže by se ti co hodnotí podle RANKU měli zamyslet, jesli je hodnocení objektivní a není lepší hodnotit podle jiných kritérií. Protože žádný z velkých portálů nemá ani homepage validní, zatím co můj web veškeré strany včetně katalogu.
Musel jsem tomu věnovat hodně času a výsledek který jsem čekal nepřišel. Už nebudu věřit na PR nebo SR či Jyxo, raději si posoudím sám, jestli web je kvalitní a nebo jen pro Roboty a získání nesmyslného hodnocení od firem, které měly štěstí, že začaly ve správnou dobu.
Souhlasit nemusíte, ale můj názor byste měli respektovat ...
komunismus je totalita. dobrovolna prace neni komunismus. to by podle vaseho nazoru muselo byt komunismem kde co - od osetrovani pacientu dobrovolnymi sestrami az po vyvoj open source :) naopak, dmzo je svobodny projekt, do kterehos e ma kazdy sanci zapojit. tedy pravy opak totality.
graficky software je komercne nezajimava oblast?
v ceskem jazyce.
zkusil jsme prvni opustenou oblast, ke ktere mam vztah, a na kterou jsme narazil. az ji dam do poradku, vezmu si dalsi. nevidim v tom problem.
Zajimalo by mne spravcem jake kategorie jste se stal? V jakem jazyce? Bez urazky, jestli je to kategorie o labutich, tak se tomu ani nedivim, tam asi nikomu komercne prekazet nebudete.. :)
Zdravim, to je velmi jednoduche, myslenka DMOZ.org stejne jako kumunismu je krasna, komunita co bude bez naroku na odmenu a bez uprednostnovani vlastnich zajmu spravovat webovy adresar, bohuzel tak jako v pripade komunismu se myslenka nedockala naplneni.. jednotlive kategorie spravuji clenove ruznych zajmovych skupin, kteri take v dobach drivejsich prirazovali strankam, se kterymi byli zprizneni hvezdicky.. kdyz se clovek snazil do adresare zaradit konkurencni stranku, ci se dokonce stat administratorem pro kategorii ktera zadneho nemela, tak nemel sanci. Vim o cem pisi, v roce 2000 jsem si to zazil na vlastni kuzi..
Jeden z duvodu uspechu google.com je to, ze on myslenku objektivity opravdu dodrzuje a stranky radi opravdu jen dle matematickych vypoctu /alespon to tak vypada.. / :)
Vcera, jako dusledek precteni teto diskuze, nicmene uz jsem se k tomu chystal davno, jsem zazadal o prava editora k jedne z kategorii na DMOZ (graficky software). Když jsem rano zkontroloval schranku, byl muj ucet jiz schvalen. Takze me napada dvoji vysvetleni. Bud ucelove lzete, nebo jste neschopny vyplnit jednoduchy formular, pripadne nemate predpoklady k takove cinnosti.
(A nebo to maji proste snazsi lide, kteri jsou znami svou cinnosti ve prospech internetove komunity, zatimco ti, kterym jde pravdepodobne jen o zisk, jsou odmitani -- to je ale imho v poradku.)
Súhlasim, PR a ine xR už nemajú taku váhu, už dosť dávno, ináč by sa moj web s GPR3 (momentálne 4) asi nebol objavil na druhom mieste vo vyhľadávani (a nie na nejake "nekonkurenčné" slova)... Doležitejšie su "on-page" faktory, dobre volené slova ... a pre to, aby sa z navštevníka stal aj zákazník je dôležité, ako sú mu tie "slová" podsunuté.
Ach, nejsem sám kdo si toho všiml. Proboha zapomeňte na PR a JR a jiné xR. Ty jsou v tuhle chvíli opravdu jenom zjevnou hračkou pro šašky co z toho dělají SEO vědu. Zkuste si to konečně někdo v praxi - jdětě NĚCO zcela konkrétního hledat. Vážně si myslíte, že dostanete na prvních místech stránky podle toho jaký mají PR či JR?
Nedostanete. Na prvních místech se objevují stránky mající běžně zcela mizerný "rank", mizivé množství zpězných odkazů.
Potřeštěný CEO/SEO/XEO Robert Němec své klienty BLBNE (doslova) do vytváření link farem. Výsledek je ten, že ve vyhledávání vyhrávají všichni ostatní a jeho "klienti" jsou v prdeli.
Rozumim tomu spravne tak, ze delat jednu stranku s nazvem "videoachiv" a mit ni zalinkovanych nejakych 500 odkazu ve vlastnim videoarchivu neni dobry napad?
Tabulky = velke stranky, vela tagov a podobne. Google indexuje stranky do istej velkosti. CSS su rychlejsie a ked su dobre spravene menej "spinia" kod. Pre bota je dolezity text a nie vysledna - graficka prezentacia. Takze presne ako pisete:
(podotýkám: oddělený obsah od popisu vzhledu) indexovat lépe
Vacsina ludi co vymiena odkazy ma / mala by mat nainstalovany Google Toolbar, v ceskom prostredi este pripade Jyxo Toolbar.
Plne s Vami suhlasim, tato vsuvka tam prisla pocas prekladu zo slovenciny do cestiny. A nezastava moj nazor. V zahranici to je ine, tam sa naozaj s Vami malokto bavi ak mate PR pod 4/10 na stranke s odkazmi.
Apropo SEO bryle - ale toto je clanok o SEO a SEO budovani odkazov ;).
Ak ste uz na prvom mieste tak Vam staci par odkazov pre istotu. Ak nie ste, pozrite sa kolko ma Vas konkurent odkazov a predbehnite ho :) Kvalitou aj poctom. Na priemerny web by v ceskom a slovnenskom prostredi mohlo stacit niekolko desiatok kvalitnych odkazov. (20 - 30). Vynimkou su samozrejme vysoko konkurencne slova.
1) Ano, jedna sa o preklep. Ospravedlnujem sa.
2) V SEO svete som sa stretol len s pojmom SANDBOX EFFECT. Mimochodom, jeden zo zakladatelov Googlu existenciu tohto efektu poprel.
Vysoký pagerank měl pro Google smysl tak začátkem roku. V současné době je ale GPR dobrý jen na pár věcí:
- lidé s Vámi ochotněji mění odkaz máte li dobrý GPR
- podezřele nízký pagerank nebo šedý toolbar varuje před výměnou odkazu s penalizovaným webem (badrank)
- věřím že GPR hraje i určitou roli v rankingu na klíčové slovo, ta ale bude mnohem menší než dříve
Argument že některý web je první a má GPR6 kdežto desátý jen GPR3 má zřejmé slabiny, mj. velmi často tomu tak není.
tato otazka by me take hodne zajimala zkousel jsem registrovan nekolik ruznych domen, nektere me zaradily, nektere ne, duvody naprosto netusim a nechapu, chtel jsem se stat redaktorem nektere z kategorii abych pochopil system zarazovani, ale to me pokazde 'rejected' abych asi nekomu nelezl do zeli nebo proc....
DMOZ.org je typicka ukazka nefunkcnosti kumunismu. Myslenka byla velmi dobra, ale kdyz specificke kategorie ovladali ruzne "zajmove skupiny" mysleno webmastery ruzne orientovanych firem, a kdyz se clovek prihlasil jako spravce kategorie ktera nemela spravce, tak se mu ani nikdo neozval.. Takze projekt jako takovy je dle mne mrtvy...
". Tak my vysvětlete následující příklad. Mám web, který má třeba 1 milion stránek. Úvodní stránka má PR 0 (nikdo na ni neodkazuje). Ta odkazuje na další stránky webu, které ale mají PR 0 (protože je na ně odkazováno ze stránky, která má PR 0). Ty další stránky odkazují sice všechny na tu hlavní, ale protože všechny mají PR0, nic jí nepředají a tak má ta hlavní zase PR0."
Zdravim, pokud jsem spravne pochopil pagerank, nekde na webu by se mel vyskytovad dokument v pdf Page Rank Explained. Tak kazda stranka na webu ma svouji hodnotu, takze kdyz mate pripad viz nahore, a mate stranky velkeho webu dobre prolinkovane, tak by jste mel dosahnout "nejak velkeho" pageranku. Otazka je, jestli Vas google naindexuje, pokud na Vas na webu neni zadny odkaz ze stranky, kterou od uz ma naindexovanou.. :)
Já se netvrdím, že by vyhledávač neignoroval většinu tagů. On je také ignoruje. Jen by měl stránky v CSS (podotýkám: oddělený obsah od popisu vzhledu) indexovat lépe. Možná by tento problém více vysvětlil (a podložil) autor článku či nějaký SEO odborník.
Všude se říká, jak velké weby (tedy ty s velkým množstvím stránek) mají výhodu a větší PR (ty jednotlivé stránky - aby mi někdo nechyt za slovo ;-)). Tak my vysvětlete následující příklad. Mám web, který má třeba 1 milion stránek. Úvodní stránka má PR 0 (nikdo na ni neodkazuje). Ta odkazuje na další stránky webu, které ale mají PR 0 (protože je na ně odkazováno ze stránky, která má PR 0). Ty další stránky odkazují sice všechny na tu hlavní, ale protože všechny mají PR0, nic jí nepředají a tak má ta hlavní zase PR0.
Co z toho vychází? Prostě pokud neseženete někde externí odkaz (alespoň jeden), není možné, aby vaše stránka měla PR větší než 0, a to i přesto, že váš web má třeba milion stránek. Jediná výjimka by byla ta, že by Google nezkoumal PR odkazujících stránek, ale POČET odkazujících stránek. To by ale zase nemělo smysl a existovaly by značně nerelevantní výsledky vyhledávání stejně jako v minulosti...
PR domovské stránky (která má u většiny webů asi největší PR ze všech stránek daného webu) je imho závislý na PR odkazujících stránek. Z předešlého příkladu je asi jasné, že zase opět, pokud na stránku odkáže PR5 stránka, žádné stránka odkazovaného webu nemůže mít více než PR5...
>Neni take se nutne drzet toho, ze google zobazuje zpetne odkazy pouze z webu s PR vyssim nez 4. Podle me se tato politika cas od casu meni a mnohdy zobrazi i zpetne odkazy ze stranek s nizsim PR.
Nevím jak u jiných stránek, ale u mého webu na adrese dejepis.pehe.net mi po příkazu link:dejepis.pehe.net do Googlu ukáže i weby s GPR třeba 2 už alespoň 3 měsíce. Nevěřím tedy, že se tedy nějak razantně mění.
Podle mého názoru je ideální, když je odkaz ve tvaru http://domena.cz/klicove-slovo.html (.php, nebo bez koncovky v případě využití mod_rewrite). Já bych zkoumal odkud přišli až na základě interního počítadla přímo ve stránkách.
K tomu stačí selský rozum... vyhledávač je jako uživatel, který nevidí (rozumějte - stejně jako zrakově postižený se zaměřuje hlavně na text a ta omáčka okolo ho příliš nezajímá - zjednodušuji). Pokud jsou tabulky příliš komplikované, tak se jimi může s různým úspěchem různě prokousávat.
Navíc jsem někde četl, že pro něho má text umístěný co nejvýše poměrně velkou váhu.
Takže když mám kvalitní CSS laout (= přehledný zdrojový kód, který obsahuje hlavně obsah), mohu dosáhnout lepších výsledků ve vyhledávání.
Samozřejmě, když mám nepřehledný zdroják plný DIVů, tak se pak nesmím divit, že to bude mnohdy horší než tabulky.
Totéž tvrzení o srovnání tabulek vs. CSS jsem také někdy zahlédl na některém z odborných webů.
stop words - tzv. stop slova. Jsou to slova, která nenesou pro vyhledávač žádnou hodnotu (spojky apod.). Vyhledávač je ignoruje. Doporučuje se vynechávat tato slova v description, title nebo nadpisech.
Nesmi se na to divat pouze z hlediska SEO: jak uz psal kolega prede mnou, vybirat si odkazy pouze podle PR je velmi omezene. Mnohem dulezitejsi je, aby ty zpetke odkazy byly z relevantnich stranek, aby pokryly vsechny oborove ci regionalni katalogy, a aby jich byl take dostatecny pocet. Kvalitu stranky, ketra na nas odkazuje, z hlediska ranku bych potom radil az na nizsi dulezitost kriterii. Navic kazdy odkaz muze privest navstevnika a clovek nikdy nevi, ktery navstevnik mu udela kseft stoleti.
Neni take se nutne drzet toho, ze google zobazuje zpetne odkazy pouze z webu s PR vyssim nez 4. Podle me se tato politika cas od casu meni a mnohdy zobrazi i zpetne odkazy ze stranek s nizsim PR.
Pomuze mi nejak kdyz web B s celkem cca 27.000 stranek odkazuje (na kazde z nich) na web A (tedy muj)?
To hodně zavání linkovací farmou. Kdysi nepoctiví podnikatelé vytvářeli systémy odkazů, jejichž jediným účelem bylo linkovat. A od Google (i jiných robotů) přišel tvrdý postih - stránky zmizely z výsledků hledání. Pokud někdo slibuje něco podobného, byl bych velmi opatrný. Jinak to pomůže v případě, že mají stránky vysoký page rank. Pokud jsem to správně pochopil, tak stačí jen jedna stránka.
Škodicí slova (Poison words) jsou jednoduše řečeno slova při jejichž výskytu může Google stránku znevýhodnit ve výsledcích hledání (například sex). Viz.:
http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=3436
Cross-linking > křížové odkazování. Pokud jsem to správně pochopil, tak to je, když uvedu odkaz na tebe a ty na můj web.
Obecně web zcela prostý tabulek a vytvořený pomocí CSS by měl ve výsledcích hledání dosahovat lepších hodnot, než konkurence. Samozřejmě to není jediný argument pro vyhledávač - podle mého názoru záleží hodně právě na obsahu. Jestliže konkurence běží na nějakém zoufalém redakčním systému a má více zpětných odkazů (často aktualizovaný obsah, více klíčových slov + další podmínky), může předčít váš web s čistým HTML kódem.
Pokud je na stránce příliš mnoho odkazů, snižuje se page-rank. Tvorba katalogu nebylo zřejmě příliš šťastné řešení. Já bych na to šel jinak.
To jsme se nepochopili - zajímalo by mne, kolik odkazů z cizích stránek by mělo ukazovat na tu moji, abychom vůbec mohli hovořit o vlivu zpětných odkazů na pagerank mé stránky.
Nikoli kolik odkazů mohu mít na své vlastní stránce, aniž by byl můj pagerank ohrožen.
Chápu, že zde hraje svou roli celá řada faktorů (zejména PR stránky se zpětným odkazem), takže by mně stačily nějaké ty zkušenosti...
Autor článku je v tomto přinejmenším nepřesný. Zjevně vychází z přesvědčení, že většina webmasterů má nainstalovaný Google Toolbar. I když teprve začínáte, vaše stránky pro linkovací partnery atraktivní být mohou. Ne každý webmaster se totiž na vás bude dívat přes SEO brýle a pokud budete mít dobrý obsah, třeba se se stránkou s vysokým Google PR dohodnete i na výměně odkazů z hlavní stránky.
Osobně často neodmítám žádosti od stránek s nízkým PR, pokud jsou kvalitní a dostanu dobře napsanou žádost o výměnu odkazů. Zanedlouho si totiž dostatečný PR vybudují.
Velmi (VELMI) zajimavy a prinosny clanek. D E K U J I.
Nicmene: mohl by prosim nekdo presneji definovat pojmy - Poison words, stop words, OOP (zeby Organizace na Osvobozeni Palestiny?) a cross-linking (v clanku je, ale zajimalo by me to v kontexu s nize uvedenym)???
Dalsi vec: pomuze mi nejak kdyz web B s celkem cca 27.000 stranek odkazuje (na kazde z nich) na web A (tedy muj)? Slysel jsem, ze G* stejne bere v uvahu pouze 1 odkaz z jedne IP/serveru (ty ostatni jsou uz jaksi navic).
Muj problem je totiz to, ze se snazime delat stranky (a potazmo optimalizaci) "ciste". Nicmene i tak mame problem s jednim preoptimalizovanym konkurentem.
Ten tvrde kazi vysledky u vetsiny KW na G*. A zatimco my se dreme s XHTML Strict a kvalitnim obsahem pro zakaznika, konkurent ma web vytvoreny pomoci MS Word a obsah z 95% pro roboty. S GPR 4/10 (jako my) ale osadil prvni pricky a nas web je (po roce) kdesi na 20-40 miste (v 9KW z 10).
Hlavni pricinu tohoto "uspechu" spatruji v tom, ze si vytvoril jakysi katalog stranek pro obor ve kterem podnikame, ale stejne ve vsech kategoriich odkazuje jen na sebe. Celkem asi 30.000 stranek (50 statu unie x cca 500 vetsich mest)... HP ma GPR 4/10, ostatni stranky (mesta) 0/10, ale linky indexovany jsou (a mozna tedy i nesou sve ovoce).
Pokud to správně chápu, tak u začínající stránky s nízkým pagerankem vlastně nemám šanci s výměnou odkazů - mé stránky pak nejsou pro nikoho s vysokým PR atraktivní. Jedinou cestou by zřejmě bylo vyměňovat si odkazy s kamarády, což nemusí zrovna zapadat do obsahu nového webu. Zřejmě to nebude moc efektivní, když by měli stránky s pagerankem na stejné úrovni. A pak ještě registrace do katalogů.
Chci se zeptat: o kolika odkazech se zde vlastně bavíme? Jedná se o desítky nebo o stovky odkazů, směřující na můj web? Nebo stačí dva tři odkazy z deníku konzultanta na robertnemec . com (mimochodem pěkná ukázka copywritingu - seo sem se tam jen hemží)? Má vyšší váhu počet odkazů nebo spíš výskyt klíčových slov v textu odkazu?
Pokud se nemýlím, tak žádný software Arelius není. Existuje ale Arelis od Axandry.
Zmíněný efekt "Sanbox" je podle popisu ve skutečnosti efekt "Everflux" a není to mýtus. Dříve se objevoval s železnou pravidelností a dnes se občas objeví také. Týká se ovšem jen nově indexovaných domén.