U mě stále vítezí desktopový klient. To co umí můj TheBat neumí žádný webmail ani z desetiny a jsou to funkce bez kterých bych se naprosto neobešel.
Dnes a denně musím používat Outlook v práci a ROKY zuřím jak toto MS oflákl. Word, Excel skvělý, Outlook zbugovaný šmejd co je s funkcemi 10 let dozadu, úplný horor!
A na hlasy "mě stačí web" odpovím jednoduše - kdo to nevyzkoušel (thebat) tak neví co říká. To je stejné jak lidi co říkají nebo spíš říkali že nepotřebují mobil nebo myčku nádobí..
Potom tedy platí - zkoušel, nepochopil, -> nepotřebuju.
Malá ochutnávka - jak v gmailu uděláte definice třeba jen dvou různých šablon a podpisů?
A)
Dobrý den,
xxx
s pozdravem
Mudr. František Vomáčka
B)
Čágo vole,
xxx
Franta
Jen malý příklad. Nastavit ty podpisy zabere minutu. Když už píšete tisící email dle A nebo B takž se ten ušetřený čas 1000x vrátí.
A můžu napsat 100 dalších příkladů funkcí co by KAŽDÝ použil kdyby to uměl a rovnou neprohlásil - NEPOTŘEBUJU.
Já samozřejmě používám taky web (gmail-google apps) ale jen jako nouzovku. Opravdu to umí (a ještě blbě) napsat email nebo poslat odpověď a to je vše.
Ale ono to odpovídá degradaci inteligence průměrného uživatele PC.
Před lety dělal s pc přece jenom někdo kdo aspoň tušil o co jde. Dneska kdy dělá s PC s prominutím každý deb*l (ne nadávka ale opravdu reálně) tak se nedivím že lidem stačí webmail jako je Seznam apod.
Berte to tak že na každého uživatele PC s IQ 120 dělá jeden s IQ 80. :-))
Jsou mezi nami lidi, kteri pouzivaji mail i k praci a ne jen k posilani debilnich pps. A pokud mi nekdo do mailu napsal co chce a jak to chce, tak vazne nepotrebuju byt online, ale potrebuju to vedet. Stejne tak ucetni potrebuje videt fakturu a je ji celke uprdele ze nejaky server zrovna nefunguje ...
K čemu to je? Například: odjíždím na služební cestu. Ve vlaku připojení nemám (nepočítám-li jednoho dopravce), a protože součástí mailů jsou i přílohy, mobil to nezachrání.
To mi ale nevadí, protože před odjezdem si stáhnu maily k sobě do notebooku a ve vlaku si na ně připravím odpovědi. A až se dostanu k síti, odešlu je.
TheBat! je super klient, využíval jsem ho před pár lety, v době, kdy podnikání tvořilo hlavní náplň mé práce, práce s šablonami špičková, za ty prachy to stálo. No a teď v zaměstnání používám Outlook 2007, potvrzuji, že proti TB! je to spousta kroků zpět.
Na soukromý mail (G apps na mé doméně) používám dílem klienta v Android mobilu a - světe div se - z větší části webové rozhraní. Na to, co tam dělám mi úplně stačí a vyhovuje mi, včetně webového kalendáře a synchra do mobilu.
A ta spousta lidí, která k mailu přistupuje skrz webové rozhraní, ví co říká, ani to nejsou hlupáci, jak píše RH níž. Kalendář nepoužívají, neb mají hloupý telefon a nepotřebují synchronizaci, vrcholem je, když si umí v mobilu nastavit upomínku, jinak používají notýsek nebo papírky. Adresář nepoužívají, buď dají na zprávu odpovědět nebo, když chtějí psát mail Pepovi, tak začnou psát PEPA, on to systém doplní, protože ty adresy sbírá. A mají mail Pepa domů a Pepa práce zvlášť, nic dalšího v kontaktu nemají a že by si to mohli dát pod jedno jméno netuší. A mail používají maximálně na zprávy typu večer na pivo, fotky vnoučat a debilní prezentace.
My se IT živíme a baví nás, vyhovují nám složitější nástroje, jim to stačí. Oni mají doma DVD, my HTPC a multimediální centra. Oni mají hloupý telefon, my velké placky a v hospodě si ukazujeme, kdo kde našel jaký soft :-)
A ano, webmail je pro "masu", pracovní mail vyžaduje klienta. Je to v pořádku - dokud se ovšem nezačnou dělat věci/soft pouze pro "masu" a nepůjde do toho nijak zasáhnout, toho se bojím. Ono už se to tou cestou ubírá, viz třeba Apple a nutnost jailbreaku.
Radku, představte si, že od 10 let dělám na počítačích a momentálně se věnuji programování doplňků do prohlížečů a vývoji desktopových aplikací pod MS Win.
Přesto používám webový e-mail. K informaci o přichozím e-mailu používám jen jednoduchý notifikátor, který v paměti zabírá setinu toho, co celý e-mailový klient. A navíc webový e-mail často nenabíhá tak dlouho a není nutné stahovat veškerou poštu (včetně spamu), pokud je člověk třeba na mobilu.
Odpadají problémy s poštou, kterou jsem četl, se synchronizací IMAPu a neustálé si "hraní s opšns". Prostě v jednoduchosti je síla.
A kolik tak mailu denne Vam chodi? Ja mam za vcerejsek tak 1600 (nekolik desitek z toho ale byl spam, ktery zachytil spamovy filtr). Nedovedu si predstavit, ze bych tohle cetl a zpracovaval v necem jinem nez v muttu. Ani GUI klient by nebyl dostatecne rychly, natozpak nejaky webmail.
-Yenya, http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/
„webmail ve skutečnosti používají v IT hloupější lidé, co si neumí nastavit desktopového klienta.“
Při úrovni webové rozhraní, které poskytuje Gmail nebo Hotmail bych už to dnes takto rezolutně netvrdil.
„Když jim to člověk nastaví, září jim očička“
Podle mých zkušeností ano, ovšem když se jim klient nastaví tak, aby byl maximálně jednoduchý. Proberou se tlačítka a nástrojové lišty, přenastaví se design, vypnou některé funkce. Výsledkem obvykle pak je řešení na úrovní moderního webového klienta, ovšem jako nativní aplikace.
Jak může autor považovat centrum mail jako nejlepší z těch tří? Už jenom zobrazování reklamy považuji za obrovský mínus. To už mohu rovnou používat webmail! Design programu je hrozný. Další velký opruz je úvodní obrazovka, já chci hned po spuštění poštovního klienta vidět přijatou poštu a ne nějaké kraviny.
Nevím zda autor používal Thunderbird déle jak 5 minut. Já naopak považuji podporu tabů jako killer funkci. A to že se nová zpráva otvírá v novém oknu nevidím jako chybu ale opravdu funkci. V novém okně má uživatel víc prostoru pro psaní zprávy a i pohodlnější práci. Vždyť i Firefox umožňuje otvírat stránky jak v tabech, tak v novém okně.
„Jak může autor považovat centrum mail jako nejlepší z těch tří? Design programu je hrozný. “
Když si uděláte seznam funkcí jednotlivých programů, tak Centrum Mail jej má jednoznačně nejdelší. Jestli to převáží nebo nepřeváží přítomnost reklamy je na konkrétním uživateli. S designem souhlas, také jsem se o jeho kvalitách v článku diplomaticky zmiňoval.
„Nevím zda autor používal Thunderbird déle jak 5 minut. Já naopak považuji podporu tabů jako killer funkci. A to že se nová zpráva otvírá v novém oknu nevidím jako chybu ale opravdu funkci.“
Používal asi dva roky. Otevírání zpráv do panelů je určitě vysoce zajímavá funkce. U ostatního spatřuji problém v tom, že se něco otevírá do panelu, něco do nového okna a není jasné, proč tomu tak je. Dle mého názoru: buď vše do panelu nebo vše mimo zpráv do samostatných oken. Takto je to poněkud nekonzistentní.
Centrum mail sice má spoustu funkcí ale s posláním e.-mailového klienta, což je příjímání, odesílání a tvorba e-mailů nesouvisí téměř žádná. je celkem početná skupina uživatelů, kteří nemají programy typu "umím všechno ale nic pořádně" v oblibě. V e-mailu chci pracovat s e-maily ale "stříhat filmy". Krásný případ je Nero. Dříve oblíbený vypalovací program tolik nabobtnal "téměř zbytečnými" funkcemi, že všichni utíkají k Ashampoo a dalším alternativám. A to byla doba, kdy byl nero pro vypalování, to samé, jako Lux pro vysavače nebo baťa pro boty.
Nezapomínejte na jeden podstatný důvod,kdy je třeba použít kilenta a kde webový mail ani náhodou nestačí - certifikáty a šifrovaný mail. Tam si webové klienty neškrtnou a nevědí, co s tím. Je třeba použít klienta, jedno, zdali pop3 či imap, ale lokálního.... Mimochodem, lepší než centrácký klient je použítí originálního eMclienta, je pro soukromníky také zadara a není zak zavšiven reklamou
Tak tohle napiste nasim mobilnim operatorum s FUP a nebo dalsi problemy, co mohou nastat v siti. Je to uplne stejne jako s buzzword cloud a dalsimi, kde jsem naprosto odkazan na internet. Dalsi je sifrovani, pouzivam PGPko prakticky na veskerou komunikaci a moji klienti take (korporat). Cely ten clanek je trochu ufo.
V opeře je i RSS čtečka.
Dokonce má opera vlastní mail včetně webmailu :)
Ale já operu nepoužévám, dávám přednost svobodnému software, když je na výběr..
Ale zajímalo by mě jeslti opera umí pracovat s RSS/atomem lépe než m. TB, v té je práce s RSS (a né jen s RSS) někdy dost těžkopádná...
Dovolím si tvrdit, že RSS v Opeře je mnohem lepší. Hlavně Opera tím, že je integrovaná v prohlížeči, podporuje v podstatě jakékoliv RSS zdroje i s nutností přihlášení, protože se prostě přihlásíte normálně přes web. Jako RSS čtečka je myslím opera výtečná, jako mail je zajímavá, ale zrovna ty podpisy, kvůli kterým používám thunderbirda, naposledy nezvládala. A podpisy jsou podle mě také zásadní důvod, proč používat klienta a ne webmail.
Já podobná all-in-one řešení nemám rád (Opera, SeaMonkey dříve Mozilla Suite). Preferuji spíše jednoúčelové resp. jedním směrem orientované programy. Jako RSS čtečku po neúspěšných pokusech s nejrůznějšími webovými službami, rozšířeními pro Firefox, čtečkou v Thunderbirdu a podobně už roky zůstávám u programu SharpReader. Umí prakticky vše, co od RSS čtečky očekávám.
Průběžně zkouším alternativy, ale pořád jsem nenašel nic, co by mi sedělo více. A to jsem se hodně snažil přejít třeba na Google Reader kvůli přístupu z více počítačů, tabletu a mobilu, ale ten mi prostě přijde jako jedna z nejméně povedených webových aplikací Googlu, pokud jde o uživatelské prostředí.
„A podpisy jsou podle mě také zásadní důvod, proč používat klienta a ne webmail.“
Kvůli podpisům nemusím primárně používat desktopového klienta, pokud s nimi nemusím pracovat pravidelně. Když potřebuji jednou za uherský rok poslat šifrovaný nebo podepsaný e-mail, tak si namísto webmailu zkrátka jednou toho klienta spustím. A podepsaný dokument pošlu v příloze i z webmailu.
Doba největší slávy klientů je bezesporu za námi? Na základě čeho můžeme k takovému závěru dojít?
Webové rozhraní používám pro přístup jen ve chvílích, kdy nepracuji na vlastním počítači, jinak je to vždy e-mailový klient (Thunderbird) - mám několik e-mailových schránek a opravdu mě nebaví používat několik různých webových rozhraní pro posílání pošty...
Ano, vím, že existuje přeposílání e-mailů, ale to neřeší následnou duplicitu e-mailů v několik schránkách).
Prostě klient mi umožňuje mít v e-mailech přehled a pořádek...
Pletete dohromady hrušky a jabka.
Hotmail je webmail, to že k němu lze přistupovat i přes (doufejme) jakýkoliv desktopový či mobilní klient je věc druhá. A to že Microsoft nabízí i nějaký přejmenovaný Outlook expres s tím už vůbec nesouvisí. Snad jen tím, že jde o produkty stejné firmy. Ale k Hotmailu snad jde přistupovat i z jiných desktopových klientů a naopak ten nový Outlook Express jde použít i na seznamácký e-mail. myslím, že už umí i IMAP, nebo se pletu?
To mu nema smysl vysvetlovat, nikdy to nepochopi....
Stejne jako nechape to, ze ti "poskytovatele freemailu" z 90% hazou lidem co nechtej pouzivat web ruzne klacky pod nohy - napr seznam donedavna nic jinyho nez pop3 neumel a i to blbe.
=> presne jak je vejs, kdyz se zeptam nekoho, kdo tlaci web na % useru ktery pouzivaj web ... tak mi vyjde samo 90+.
Stejne slo v celym clanku jen o reklamu a ta vomacka kolem je jen aby se nereklo. Nac jinak psat o klientovy, kterej krom toho ze je prolezlej reklamou nic zvlastniho neumi.
Já si myslel že ta verze od centra je i pro komerční použití, ale není tomu tak!
Nejsem si jist jestli je pak třeba legální pomocí centrum mailu číst faktury :D
Verze od centra nemá na rozdíl od půovdního bezplatného eM Clienta jen omezení na tuším 2 schránky (účty).
Od doby, co jsem si před x lety nainstaloval prvního klienta, nemám nejmenší potřebu pracovat s poštou přes nepohodlné rozhraní, nemít info o přijaté poště ihned v době doručení, skladovat poštu kdesi, kde o ní můžu jednoduše přijít, nemít přístup k poště v případě výpadku internetu/serveru, atd. Internetové aplikace mám rád, ale zrovna v případě pošty mi nativní aplikace poskytuje tolik výhod, že ta webová je pro mě jenom nouzovka.
A jak řešíte přístup z více počítačů nebo mobilních zařízení? Smím-li se zeptat. ...
„pracovat s poštou přes nepohodlné rozhraní“
Mě Gmail přijde docela pohodlný. Určítě pohodlnější než někteří klienti. Žádná zásadní funkce, kromě možnosti pracovat s elektronickým podpisem, mi tam nechybí. Ale je to asi věc osobních preferencí.
„nemít info o přijaté poště ihned v době doručení“
A proč byste ho neměl mít? Jsou k tomu nejrůznější řešení. Dokonce rychlejší, než při stahování pošty klientem do počítače.
„skladovat poštu kdesi, kde o ní můžu jednoduše přijít“
Tohle jsem vyřešil přechodem na placené garantované služby.
„nemít přístup k poště v případě výpadku internetu/serveru“
To se teoreticky jeví jako jako problém. Sám jsem podobný argument dlouho používal. Ale prakticky? Nechci agitovat, ale kolikrát měl Gmail za poslední roky výpadek delší než pár minut, který by se týkal více než max. 5 % uživatelů?
„“
„“
„“
„“
A jak řešíte přístup z více počítačů nebo mobilních zařízení? Smím-li se zeptat. ...
Stačí zvolit, aby se po stažení pošta ponechala i na serveru.
Tohle jsem vyřešil přechodem na placené garantované služby.
Taky řešení, ale při použití klienta k tomu nevidím důvod ;-)
To se teoreticky jeví jako jako problém. Sám jsem podobný argument dlouho používal. Ale prakticky? Nechci agitovat, ale kolikrát měl Gmail za poslední roky výpadek delší než pár minut, který by se týkal více než max. 5 % uživatelů?
Nevím jak gmail, ale u jiných služeb už se mi to párkrát stalo. Určitě to není nějaký častý problém, ale když zrovna potřebujete narychlo dohledat nějaký kontakt/vytáhnout přílohu, ... tak to dokáže pěkně naštvat. Možná se poměry za ty roky zlepšily, ale moc bych na to nesázel...
Jinak to co jsem jmenoval je jen část důvodů, jako další by se daly jmenovat pohodlná správa více účtů bez nutnosti neustálého přihlašování/odhlašování do více služeb + jednotné rozhraní, jednoduché zálohování, např. v Thunderbirdu perfektní podpora html/css(v gmailu bez tabulek a inline stylů moc nepochodíte), hromada pluginů, atd. Jinak ať každý používá, co mu vyhovuje, osobně ale nedám na klienta dopustit.
„Stačí zvolit, aby se po stažení pošta ponechala i na serveru.“
Pak ale tedy skladujte poštu kdesi, což jste uváděl jako důvod, proč preferujete e-mailového klienta. Takže nevyžadujete čistě lokální uložení bez ponechávání pošty na serveru, jestli tomu teď dobře rozumím.
„Taky řešení, ale při použití klienta k tomu nevidím důvod ;-)“
Jasně, jenže já ty důvody mám a pět dolarů měsíčně za jednu schránku resp. jednoho uživatele mě nezabije.
„Nevím jak gmail, ale u jiných služeb už se mi to párkrát stalo“
Mě u Gmailu v rámci Google Apps (nejdřív bezplatný režim, nyní placená business varianta) za poslední tři roky ani jednou.
„Jinak to co jsem jmenoval je jen část důvodů, jako další by se daly jmenovat pohodlná správa více účtů bez nutnosti neustálého přihlašování/odhlašování do více služeb + jednotné rozhraní,“
Správa více účtů na jedno heslo není pro Gmail problém. Vše samozřejmě na jedno přihlášení z jednoho (webového) rozhraní.
„ jednoduché zálohování“
Pokud nechci spoléhat jen zálohy v rámci placených služeb na straně poskytovatele služby, tak s patřičným softwarem mohu poštu jednoduše zálohovat lokálně přes POP3.
„hromada pluginů, atd.“
Pominu-li volitelné funkce, které lze aktivovat dle potřeby, spolu s možností používat widgety, tak jsem potřebu rozšiřování funkcí v Gmailu neměl.
„Jinak ať každý používá, co mu vyhovuje, osobně ale nedám na klienta dopustit.“
Souhlasím. Jen jsem si chtěl vyměnit názory a zkušenosti, určitě Vás nechci zrazovat od řešení, které Vám vyhovuje.
Pak ale tedy skladujte poštu kdesi, což jste uváděl jako důvod, proč preferujete e-mailového klienta.
Nějak vám tam vypadlo "kdesi, kde o ní můžu snadno přijít". Pokud o ní přijdu na serveru, tak se vůbec nic neděje, protože mám poštu zároveň u sebe na disku. Takhle to bylo myšleno.
Správa více účtů na jedno heslo není pro Gmail problém.
I pro ne-gmail účty?
Souhlasím. Jen jsem si chtěl vyměnit názory a zkušenosti, určitě Vás nechci zrazovat od řešení, které Vám vyhovuje.
Tak v tom se shodneme ;-)
I pro ne-gmail účty?
Ano. Libovolný účet s přístupem přes POP3 nebo IMAP, z nějž se pošta stahuje jako do klienta. Potřebujete-li zprávy z jednotlivých účtů oddělit, stačí vytvořit automatický filtr na přidělení štítků. Pak s nimi lze pracovat jak pohromadě, tak jako byste je měl v dílčích složkách, kdy štítky fungují vlastně jako virtuální složka.
U odpovědi můžete uvést libovolnou adresu, takže jak třeba vždy jen primární, tak dle potřeby adresu vybraného účtu. Nemusíte to ani pokaždé vybírat. Lze nastavit, že odpovídat se má vždy z té adresy, na kterou původní e-mail směřoval.
Odchozí poštu můžete posílat přes SMTP server od Googlu nebo libovolný jiný server.
Navíc je Gmail (alespoň pokud vím v Google Apps) možné volitelně zabezpečit jako internetové bankovnictví, kdy vedle jména a hesla potřebujete ještě kód, který se vám pošle na mobil. To se podle mě i při sebesložitějším hesle hodí. Doma nebo v práci (prostě na bezpečném počítači) však můžete být volitelně trvale přihlášen, takže žádné neustálé opisování kódů, kdykoliv chcete k poště.
Implementace Google Apps do firem je jednou z věcí, kterou se živím, takže o tom „trochu“ vím :-)
Kdo se k těm mailům dostane u Google a nebo kohokoliv jiného? Bude mi Google a nebo Centrum nebo Seznam garantovat, že nedojde k porušení např. NDA? Pokud bych si nechával posílat poštu na jejich mail? A to i v případě, že by implementovali šifrování, tak stejně by muselo dojít na jejich serveru k rozšifrování a pak jen SSL přenos ke mě. Kdo mi zaručí, že to neuvidí ne 100, ani ne 10 adminů, ale ani jeden? Nebo pokud se někdo k tomu dostane, uhradí mí Google škodu? Jaké mi dává finanční záruky za tu službu? Jaké kompenzace a garance za svoje zaměstnance? Příkladů je hodně, gmail, seznam a další jsou pro mne jen boxy na spamy pro registrace někde na webu. Pro reálnou a profesionální práci na úrovni musím použít kvalitního klienta.
Placene "garantovane" sluzby vam garantuji leda kulovy, nebo vam snat vas poskytovatel sluzeb uhradi skody, ktere vam zpusobi v pripade ztraty emailu kvuli cemuz vy prijdete o praci za miliony? Tezko co, zadny takovy totiz neexistuje.
Vazne nevim co muze bejt rychlejzi nez to, ze si klient sahne na schranku a v radu ms vyskoci notifikace ... Ale ze vy zijete pred 100 lety v bludu, ze se maily musi nejdriv postahovat, je vas problem a vase neschopnost si klienta nakonfigurovat.
Je uplne jedno jak casto ma vypadky gmail, podstatny je, ze vypadek z pohledu uzivatele = libovolny vypadek na trase, a me je celkem uprdele jestli nejde logalni wifi nebo jestli chcipnul gmail, vysledek je stejny = nedostanu se k mailum. Fak zuzo pak byt u zakaznika, neco snim resit a nemit k dispozici predchozi kumunikaci ...
Pravda, muzu si to vsechno vytisknout ...
„Placene "garantovane" sluzby vam garantuji leda kulovy““
Smluvně garantuje minimálně zálohování a obnovu dat, prioritní technickou podporu.
„uhradi skody, ktere vam zpusobi v pripade ztraty emailu kvuli cemuz vy prijdete o praci za miliony?“
Minimálně se lze v takových případech o náhradu škody soudit. Což Vám obecně zbývá jako jediná možnost, ve většině případů, když Vám někdo způsobí škodu (kterou nekryje nějaké pojištění) a není to vyloženě grant, že se bez tahanic vyrovná mimosoudně.
„Vazne nevim co muze bejt rychlejzi nez to, ze si klient sahne na schranku “
Desítky notifikačních utilit, widgetů, rozšíření a plug-inů umí totéž, takže tohle bych nebral jako argument pro desktopového klienta.
„me je celkem uprdele jestli nejde logalni wifi“
Mě taky, jelikož mám záložní konektivitu resp. hned několik ;-) Offline toho e-mailový klient neumí o moc více než offline Gmail. Přístup k doručené poště mám. Připravit zprávu k odeslání můžu. Co víc umí offline klient?
Mno pokud vas bavi sebou tahat nejlepe 3 telefony, aby ste mel signal tam kde ten ci onen operator signal nema a modlit se, aby se zrovna neco nepodelalo nekde cestou (protoze kdyz chcipne trebas NIX, tak vam je "zalozni" konektivita na kulovy), a jestli nemate problem s tim, ze tu 10MB prilohu, kterou prave ted potrebujete, budete hodinu stahovat pres ten mobil ...
Vazne nevim proc bych mel pouzivat nejake wigety na to ci ono, kdyz od toho mam normalniho klienta, kterej bez problemu obslouzi nekolik emailovych uctu (firemnich i soukromych) a nemusim resit jak je ktere webove rozhrani dementni.
„Mno pokud vas bavi sebou tahat nejlepe 3 telefony, aby ste mel signal tam kde ten ci onen operator signal nema“
Na co tři mobily? Stačí tři SIM karty :-) Ale zatím jsem si vždy vystačil s připojením přes mobilní síť nebo nějakou veřejnou Wi-Fi síť.
„kdyz chcipne trebas NIX, tak vam je "zalozni" konektivita na kulovy“
Pak nastupuje offline verze, která pokryje prakticky totéž, co desktopový klient bez kontektivity
„Vazne nevim proc bych mel pouzivat nejake wigety na to ci ono, kdyz od toho mam normalniho klienta“
Vždyť nemusíte. Vaše preference, Vaše věc.
Vždyť nemusíte. Vaše preference, Vaše věc.
No ale tohle by zajímalo i mě. V čem má výhodu používat jeden program pro notifikaci, další program pro zálohu, další pro offline prohlížení zpráv a bůhví co ještě, když to všechno můžu mít pohromadě v jediné aplikaci? Nemůžu si pomoct, nedává mi to smysl. Ale když vás to takhle baví...
Já jen se jen (zjevně neúspěšně) snažil vysvětlit, že ty konkrétní vznesené požadavky mají řešení. Obecně ale platí:
1) Pro klid na duši musíte zálohovat poštu jak lokálně uloženou klientem, tak skladovanou na serveru. Je tedy jedno, jestli použijete software pro zálohu dat z lokálního úložiště e-mailového klienta nebo ze serveru poskytovatele e-mailu. Je pravda, že v případě klienta můžete mít zprávy jakoby zálohované už díky současnému lokálnímu uložení a uložení na serveru, ale na to bych se v případě freemailů nespoléhal.
2) Žádnou notifikační utilitu nutně instalovat nemusíte. Zavřený e-mailový klient Vám neoznámí nově doručený e-mail stejně jako neotevřené webové rozhraní. V obou případech byste potřeboval notifikační utilitu, pokud nechcete nechat nonstop běžet e-mailového klienta či webové rozhraní v prohlížeči. Já mám například Gmail připnutý v prohlížeči, který prakticky nezavírám, takže o novém e-mailu se dozvím přes jeho favicon. Obejdu se tudíž bez jakékoliv utility.
Tak to by byl určitě horší překlad, než běžně poskytuje Google Translate ;-)
Teď na rychlo z hlavy mě v tuto pozdní/brzkou hodinu napadá samozřejmě stařičký Outlook Express, dále pak třeba The Bat, Eudora, IncrediMail, Pegasus Mail, Foxmail, SpiceBird, Postbox, klient integrovaný do SeaMonkey, klient integrovaný do Opery, Windows Mail (nikoliv Windows Live Mail) a do určité míry i Thunderbird, ale ten bych si v případě zájmu dovedl přizpůsobit k obrazu svému.
U těch ostatních jsou důvody „proč ne“ různé (zastaralý software, zastaralé uživatelské rozhraní, exotické uživatelské rozhraní, překombinovanost, svázání s jiným programem). Ideálním (nikoliv však zcela bezchybným) e-mailovým klientem podle mého osobního názoru je pro osobní použití Windows Live Mail a pro business využití Outlook 2010.
Já osobně mám rád programy vypadající jednoduše a přitom nabízející řadu pokročilých funkcí a možností přizpůsobení, což z mého pohledu Gmail (z Google Apps) jako webová aplikace za daných podmínek a okolností splňuje téměř na sto procent.
Napsat, ze the bat je horsi nez gmail a naopak vychvalovat naprosto nepouzitelny utlouk muze opravdu jen ciry pitomec, radsi sem uz nic nepiste.
(mimochodem, utlouk stale jeste ma zcela zasadni problem s IMAP ucty, o tom, ze v pripade pripojeni do exchange NEUMI vic nez jeden ucet ani nemluve).
Leta jsem používal Thunderbird, byl jsem spokojen. Jenže má jednu malilinkatou chybičku. Nelze z ní exportovat zprávy do obecnějšího formátu, např. html a uložit je na disku. Mně se to aspoň nikdy nepodařilo. Takže jsem přešel K MS Outlok (myslím, že je to verze 2007).
Z webu se mi pracuje nepohodlně, protože obhospodařuji 5 e-mailovách účtů na různých serverech. Každý má svůj účel. V klientovi je mám pohromadě a ve vlastním PC. A elektronický certifikát se taky blbě implementuje do zpráv odesílaných z webového rozhraní. Tož tak asi. L.Strnad
Zprávy se v Thunderbirdu dají ukládat do eml, který podporují všichni nejpoužívanější klienti. Pokud chceš vyloženě html, tak buď použít dávkově některý z eml-html převodníků nebo pro jednotlivé maily zobrazit zdroják -> copy/paste. Pokud ti jde o zálohu, tak v linuxu stačí zkopírovat profil z home/<jméno>/.thunderbird, ve windows Documents and Settings\<Jméno>\Application Data\Thunderbird\Profiles.
Dny největší slávy mají bezesporu desktopové programy pro příjem a odesílání e-mailů pošty dávno za sebou.
Pardon, ale tohle je jen dojem autora, který ho povýšil na fakt. Ve firmách se standardně používají ve většině případů desktopový e-mailový klient a to mimo jiné i proto, že že nabízí řadu dalších funkcí, které jsou právě pro firemní použití důležité (aplikační pluginy, sdílené kontakty, atd.). A není to samozřejmě jen Outlook, patří sem třeba i Lotus Notes.
A i pokud se budeme bavit o osobním použití, tak tohle neplatí. Samozřejmě by bylo nutné nadefinovat, co autor myslí oněmi dny největší slávy, ale z mého pohledu mi to opravdu přijde jen jako nepovedený začátek článku, který zbytečně shazuje zbytek. Ono totiž když si člověk hned v úvodu přečte nějaký takovýhle blábol, tak si dvakrát rozmyslí, zda bude číst dál nebo ne. I když je navíc otázkou zda zrovna na Lupě má smysl edukovat čtenáře o existenci desktopových e-mailových klientů. Není to článek spíše třeba na Slunečnici?
A jedno blognutí k tématu na závěr. http://blog.lupa.cz/nogard/obchodni-e-mail-neni-chat/
„Ve firmách se standardně používají ve většině případů desktopový e-mailový klient“
O firemním prostředí v článku nepadlo ani slovo. Ostatně, to by skladba popisovaných programů vypadala zcela jinak :-)
„A i pokud se budeme bavit o osobním použití, tak tohle neplatí.“
Ale data z freemailů (o přístupu přes POP3 nebo IMAP), které v drtivé většině používají právě řadoví uživatelé pro osobní použití, to jasně potvrzují.
„Samozřejmě by bylo nutné nadefinovat, co autor myslí oněmi dny největší slávy“
Doby, kdy webové rozhraní neumělo o moc více než napsat zprávu a poslat ji. Pamatujete si jak vypadal starý Email.cz, než ho koupil Seznam.cz? Žádné prohledávání, žádné štítky, žádné filtry, žádný uživatelský antispam. Kdo to chtěl, potřeboval klienta.
Je zajímavé, že 100 % uživatelů Internetu používá Linux! Zjistil jsem to, když jsem se díval, z jakých operačních systémů se připojují uživatelé k mému serveru a k serverům mých pětadvaceti přátel z linuxového klubu.
Z českých vod se zcela vytratili pstruzi - probrali jsme největší české vodní nádrže a rybníky a nebyl tam ani jeden.
Ve třech největších jihomoravských městech jsme sledovali registrační značky projíždějících vozidel. Ukázalo se, že velká většina vozidel registrovaných v ČR je registrována právě v tomto kraji.
A poslední zajímavé zjištění: do ČR pravdpodobně přichází doba ledová. Zjistili jsme, že na mnoha místech je možné bruslit i v srpnu.
Na této stránce se dočtete, v čem je vaše úvaha (a všechny mnou uvedené, ale ty záměrně) chybá: vycházíte z nevhodného souboru dat. Jak už vám vysvětlili mnozí jiní, pídíte se po porovnání neporovnatelných hodnot - největší provideři své klienty vedou právě k používání webklientů, proto jejich klienti preferují webklienty.
Jistě, používání webmailu je pravděpodobně rozšířenější než klientů, ale to neznamená, že klienti jsou na vymření.
Pozoruji, že uživatelé desktopových klientů mají jakousi tendenci cítit se nadřazení k uživatelům online klientů. Jeden tvrdí, že je to řešení pro hloupé, druhý zas že přímo pro debily, a to vše se vší vážností, s neochvějnou vírou, že co říkají, je pravda.
Nevím, jak špatné by museli být mé ostatní schopnosti, aby nacházel zadostiučinění pliváním po lidech, kteří si vybírají poštu jiným způsobem, než já.
Ale je to nejtrefnejsi a vserikajici vyjadreni, ostatne i kdyz si firma neco objednava, tak tam presne tahle specifikace padne - "potrebujeme aby to bylo pouzitelny pro debily" - neb 90% uzivatelu debilove jsou (viz napr psani www.seznam.cz do vyhledavaciho pole seznamu ...).
(a podotykam, ze za debily nepovazuju uzivatele 50+, ale vsechny mladsi, kteri neumi naproste zaklady ano)
Já mám praxi s počítači 20 let: dělám 3D TV reklamy, programuji weby, dělám grafiku. Vystřídal jsem emailové klienty od Outlooku, přes Thunderbird, po Bat. Troufám si tvrdit, že mé znalosti a rozhled předčí valnou většinu zdejšího osazenstva. Proto se mě dotýká, pokud si nějaký sprosťák "X", případně jakýsi Hulán, dovolují tvrdit, že má volba byla řízena neznalostí.
Budem pomerovat pindiky? OK, ja delam s pocitaci od dob 8bitu, by woko nejakych 25 let. Od te doby jeste nevznikl webovy klient, ktery by byt jen vzdalene zvladal to co normalni mail klient v PC.
Jop, abych nezapomel, spravuju +-20 serveru (win/tux), cca 100 stanic, obcas neco v phpku, v C/C++, Java ... Spravuju k tomu taky takovou databazicku o cca 150GB ...(a semo tamo delam neco v SQLku) .. Staci? Dost velkej?
A proto si dovolim tvrdit, ze s web klientem muze byt spokojen jen nekdo, ne nevi o cem mluvi (a nebo patri mezi tech 90%).
Neni to spis naopak? Jak u blbejch na dvorecku
Ja> Pouzivam Thunderbird
Ubermensch> To je out, mel by jsi pouzivat webmail
Ja> Potrebuju XYZ, ktere webmail nema
Ubermensch> Proboha proc potrebujes X? Webmail je rychlejsi
Ja> Ale Thunderbird my startuje rychleji nez GMail.
Ubermensch> Ale takhle to nemuzes merit...
To nema smysl ...
Mimochodem, "neomezeny" seznam je omezenej na nejakych 35k mailu, coz neni nijak zavratny cislo (otestovano, a to slo o pidimaily). Pri takovy tisicce mailu za mesic (coz pro spoustu lidi neni zadnej problem) to vychazi na +- 3roky - tedy nic moc.
Jinak pokud budeme mluvit o uzasnych dektopovych klientech, tak trebas takovej utlouk ve spojeni s exchange prozmenu neumi definovat vic nez nekolik jednotek (maximalne desitky) pravidel - v zavislosti na verzi exchange a slozitosti. V pripade 2k3 je to omezeno na tusim 64kB - fakt "uzasne". U nejnovejsi verze exchange je tam k dispozici uz celych !256kB!.