Jo, ale pokud prodáváte mobily, notebooky nebo ledničky. Pokud prodáváte nějaké jiné zboží, a "nedejbože" nepřebíráte XML data přímo od dodavatele bez jakékoliv úpravy tak si na tom hledání na Zboží i Heuréce většinou dost vyláme zuby :-(
Tyhle systémy jsou na jednu stranu skvelé a užitečné, na druhou stranu v podstatě ničí trh a nutí prodejce používat co nevíc unifikované názvy zboží. Pokud by úspěšný obchod opravdu stál jen na porovnávačích tak to nejhorší co můžete udělat je snažit se mít vlastní podrobné popisy zboží. Daleko lepší pozice bude mít ten, kdo si prostě stáhne data od dodavatele a ceny stlačí na minimum (proč ne, má méně nákladů s vkládáním zboží). Servis pro klienta? Schopnost poskytnout nadstandardní informace k prodávanému zboží? Poradenství? To všechno je na porovnávačích vedlejší :'-(
To je pravda, taky s tím bojuju, protože na jednu stranu se snažím mít v shopu originální titulky s vypovídací hodnotou, na druhou jsem bitý ve Zbozi a Heurece. Řešením je mít dva titulky. Jeden pro shop, druhý pro porovnávače. Už jsem vážně nad tím přemýšlel, ale je to spousta práce, když mám několik tisíc položek zboží :(
toje pravda, je lepsi zaplatit 10-20kc navic za dobirku a byt v pohode,nez zaplatit kartou a 14 dni si dopisovat s eshopem a potom mesic cekat,nez poslou penize zpet..dalsi vec je,ze vetsina eshopu neumoznuje zadne online platby,pouze prevodem na ucet,to prodluzuje dodani o 1-2 dny..na to vetsina lidi neni ochotna cekat
Ono je to trošku složitější.
Pokud mám na skladě jeden kus a najednou se mi objedná jeden na dobírku a jeden platbou převodem tak skutečně pošlu nejdříve ten na dobírku a pro druhou objednávku objednám zboží od dodavatele.
Ale důvod je jiný než myslíš - pokud jde o platbu předem, tak zdaleka ne každý provede platbu dnes. Je běžné že klient pošle peníze třeba až za týden. Nebo třeba aniž by cokoliv oznámil tak peníze nepošle vůbec. Taková objednávka mě pak tedy může zbytečně zdržovat objednávku kterou udělal člověk, který o zboží opravdy stojí. Naopak u člověka co objedná na dobírku tak vím že mi zboží zaplatí okamžitě při převzetí.
Jedinou výjimkou je když opravdu přijde o něco první objednávka s platbou převodem a klient opravdu udělá platbu okamžitě a buď to pošle jako prioritní platbu nebo má stejnou banku. Takovou objednávku posíláme okamžitě.
Jakkoliv impozantně číslo 21.000 vypadá, klíčová věc je jasně definovat, co webový obchod je.
V lednu 2011 zuřila v Polsku diskuse, zda je v zemi 7.000 nebo 20.000 webových obchodů. Reklamní asociace, marketingová asociace a internetová asociace se nedokázaly dohodnout na definici webového obchodu.
Myslím, že Poláci vůbec divní nejsou. I v Česku se dříve běžně objednávalo jen telefonem nebo e-mailem a firma měla na webu jen vystavenou nabídku (často vám s prvním zbožím poslali i tištěný katalog, nebo aktuální nabídku).
e-Shop tak jak ho známe dnes (většina) je v podstatě mnohem horší služba a bastl objednávky.
Bez e-mailu si nenakoupíte prakticky nikde, ve většině musíte uvést i číslo mobilu který opravdu vlastníte a o tom, že se musíte připojit na Internet ani nemluvě.
Nevím jak vám ostatním, ale strašně mi chybí ta možnost jen zvednout telefon a objednat to co potřebuji. Některé firmy trvají na e-mailech, některé dokonce na webových formulářích a prostě se s nimi nedomluvíte.
Některé firmy jsou tak natvrdlé, že i když oznámíte že přes e-mail a Internet nemůžete nadále (po vytvoření objednávky) komunikovat touto cestou a mají pro komunikaci použít telefon, tak toho nejsou schopny...
Prostě staré dobré časy a firmy které i "po staru" fungují dodnes. ten aktuální stav skladových zásob je stejně jen sranda pro děcka.
Když nechci například udělat zbytečnou cestu pro zboží tak stejně musím zvednout telefon a ověřit dostupnost, případně požádat o rezervaci. Dobré e-shopy, určitého druhu zboží, mají (podle mne) vždy kamené pobočky kde je cena zboží stejná jako na webu a kam vám případné zboží o které máte zájem (například kvůli prohlídce) stáhnou z cenrálního skladu...
Bohužel jsem nucen využívat služeb i pár firem, které "starý přístup" záměrně neumožňují vyžívat, což se děje vždy v nejméně vhodnou dobu. Proto si opakovaně dávám práci nalézt nový, cenově srovnatelný a lépe dostupný ekvivalent a náhradu pro "spolupráci".
P.S.
Ve výzkumu schází jedna zajímavá věc. Že totiž e-shopy, opět u některého druhu zboží, jsme nuceni využívat proto, že v kamených obchodech (ani největších měst v zemi) se toto zboží prostě nevyskytuje. K dispozici jsou často, pokud vůbec něco, jen a horší a starší modely daného zboží a to navíc značně předražené.
Zde naleznete infografiku ve vetsim formatu: http://webzurnal.cz/wp-content/uploads/2012/03/SHOPTET.CZ_Infografika_Stav-e-commerce-v-CR_2012.png