Hlavní navigace

Názor k článku České dráhy vypsaly tendr na dodávku čteček e-knih za 14 milionů korun od JKL - Při řízení čehokoliv - ať je to vlak,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 1. 2014 8:14

    JKL (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Při řízení čehokoliv - ať je to vlak, firma, obchody, hlavně potřebujete MULTITASKING :-)

    Takže zároveň se třeba potřebujete dívat do schéma lokomotivy, bezpečnostních předspisů, plánu tratě a jízdního řádu.

    Nakonec tohle ví i studenti, když píší nějakou práci - taky potřebují mít otevřených najednou třeba i 10 různých dokumentů a proto dávají spousty peněz za tisk materiálů z PDF do tištěné podoby, i když by samozřejmě mohli to nechat elektronicky - než by ale něco napsali, tak by jim to trvalo 10x delší dobu.

    V případě lokomotivy jsou zde pak další aspekty jako je bezpečnost a náchylnost na poškození. Čtečku je velice jednoduché zničit, zvlášť v prostředí lokomotivy, kde je všechno z kovu, jsou tam výstupky, hrany, kovové dveře. Úplně stačí, aby někomu čtečka šikovně spadla nebo aby narazil displayem na nějaký výstupek ze stěny, madlo, kliku dveří nebo cokoliv, když vlak zadrncá a čtečka a všechno v ní udělá "pápá" (respektive data v ní ne, ale nemáte si je jak přečíst :-D).
    Navíc se může stát nejčastější lidská chyba - tj. čtečku někdo zapomene nabít a nazdárek. Ano, je to chyba, ale předpisy musí být takové, že musí počítat s tím, že někdo udělá chybu a nesmí se v jejím důsledku hned stát to nejhorší.

    Oproti tomu papírovou knihu nebo dokument není tak jednoduché zničit do stavu totální nečitelnosti. I pokud spadne, i pokud se natrhne, probodne, zmuchlá, polije atd., tak stále jde číst a poškození sdělované informaci většinou nijak nevadí nebo jen minimálně. A pokud by přeci jen došlo k naprosté ztrátě dokumentu, tak se to týká jenom JEDNOHO KONKRETNÍHO a né naprosto všech dokumentů na palubě.

    Z těchto důvodů používají papírové dokumenty i v NASA.

    Něco jiného je používat tablety, iPody atd. pro kontrolu cestujících. Tam jsou vhodné, protože potřebují pracovat s databázemi, potřebují se hodně často aktualizovat (přece jenom schéma lokomotivy, která už jede po kolejích se moc neaktualizuje :-D, pokud ta lokomotiva nenapálí do betonové zdi :-D), navíc v případě kontroly cestujících nejde o nic zásadního. Když by se i všechny tablety pokazily, tak nanejvýš pár lidí pojede zdarma nebo dostane jiný druh kávy než chtěli.

    Jenže pokud se fíra nemůže kouknout do dokumentů lokomotivy a nemůže zjistit, že brzdná dráha vlaku tohoto typu se při teplotě nižší než -20°C zvyšuje o 400 metrů a venku je -23°C, tak je to poměrně problém :-D