Zdravím Vás, nikde v textu není napsáno, že Radka Pistoriusová pracuje pro MasterCard ČR. Je tam pouze uvedeno, že připravovanou slevu oznámila na tiskové konferenci ke spuštění služby MasterCard Mobile.
Jinak co se týče těch místenek. Chtěl jsem tím pouze říci, že České dráhy narozdíl od RJ a LE nabízejí jízdenky, které nejsou vázány na konkrétní spoj, což může být zejména u zpátečních jízdenek opravdu výhoda. Mluvím z vlastní zkušenosti.
Máte pravdu, že v e-shopu byly dlouhou dobu jízdenky vázané na konkrétní vlak, ale bez místenek. Víte, že zpočátku se daly v e-shopu ČD koupit jízdenky jen na určité typy vlaků a často se tam daly sehnat jízdenky za podstatně výhodnějších podmínek než v nádražní pokladně. Daní za tuto slevu bylo pak navázání jízdenky na konkrétní vlak. Navázání jízdenky na konkrétní vlak zůstalo i poté, co ČD umožnily v e-shopu koupit jízdenku na jakýkoliv jejich spoj.
Loni ale někomu v ČD došlo, že právě nevázáním jízdenek z e-shopu na konkrétní vlak se mohou vymezit vůči konkurentům.
Radka Pistoriusová pracuje pro České dráhy, ne pro MasterCard ČR.
Jízdenky bez vazby na konkrétní vlak nejsou "výhoda" ČD, ale čistě druh jízdenky - zatímco RegioJet a LEO Express prodávají jízdenky s integrovanou místenkou, ČD prodávají jízdenky bez místenek a ty si můžete opatřit zvlášť, pokud chcete - zdarma při koupi jízdenky online, za úplatu později. A pendolina fungují na stejném principu jako RJ a LE. Dlouhou dobu byly lístky z eshopu vázané na konkrétní vlak, ale bez místenek. Dokonce na začátku se dávaly místenky zdarma, pak se to po zavedení eshopu zrušilo. A když se po letech konečně naučili vydávat volné jízdenky, hrajou na notu, jaká je to samozřejmost. :-)