Hlavní navigace

Názor k článku České firmy nepovažují VoIP za bezpečnou od I.Fišer - Dobrý den, k rozvoji VoIP telefonie je potřeba vzít...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 3. 2009 8:49

    I.Fišer (neregistrovaný) 77.78.116.---
    Dobrý den,

    k rozvoji VoIP telefonie je potřeba vzít také ještě v úvahu, jakým způsobem dochází k obměně telefonních technologií. Telefonní ústředny nejsou z pohledu zákazníků v kategorii aut, mobilů apod., které se zpravidla kupují nové dříve, než je to nezbytně nutné, protože si někdo chce udělat radost nebo se chce pochlubit a většina lidí se o tyto předměty do jisté míry zajímá i když neplánuje jejich nákup a vystavuje se tak "nebezpečí", že podlehne reklamě. Telefonní ústředny jsou v kategorii praček, sporáků, lednic apod., o jejichž vlastnosti a ceny se zákazník zajímá pouze když je nutně potřebuje a po zakoupení na ně velmi rád zapomene až do doby, kdy mu ta stará věc přestane sloužit či vyhovovat. Cykl obměny tel. ústředen je ve firmách a organizacích zpravidla přes 10 let.

    Je iluzí se domnívat, že v každé firmě každý rok kontrolují rentabilitu provozu jejich telefonní ústředny, vedení firmy se o ni začne zajímat teprve, když s ní jsou nějaké problémy (poruchovost, nerozšířitelnost, stěhování, ...). Jen v některých firmách se jednou za rok až dva někdo preventivně věnuje výdajům za telefonní služby a eventuálně zváží návratnost investice do nové tel. ústředny. Pokud ano, bývá překvapením, že VoIP ústředna v kombinaci s tarify VoIP operátora mívá návratnost nanejvýše 2 roky, zpravidla však okolo 1 roku. Znám to z vlastní zkušenosti, kdy takové propočty dělám pro naše zákazníky, zpravidla zjistím, že dotyčná firma má ceny za hovorné staré nejméně 5 let a už dávno mohla snadno uspořit 10 až 20% !!! I tak často nebývá snadné a rychlé rozhodování o nové VoIP ústředně, často pak dostanou přednost úplně jiné investice, a to se jednává o potenciální úspory na hovorném 20 až 40% !!!.

    Proč píšu o firmách a organizacích a "zanedbávám" domácnosti ? Protože se domnívám, že motorem nástupu VoIP telefonie je či bude až masivní nasazení mimo domácnosti. Vycházím z údajů o velikosti tel. provozu a tedy i účtů za telefonní služby, které jsou ve firmách a organizacích pro operátory nejméně o řád zajímavější než v domácnostech.

    Vezmou-li se vedle výše uvedeného v úvahu i fakta uvedená v této diskuzi p. Vithousem, reálná ekonomická situace společnosti a samozřejmě i výsledky průzkumu p. Smahela, pak lze chápat, proč rozvoj VoIP telefonie není reketový ale naopak je a bude postupný.

    Ivo Fišer
    http://www.phonet.cz