Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku České firmy nepovažují VoIP za bezpečnou od Franta - Mate naprostou pravdu. Existuje spousta remeslniku kteri jsou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 3. 2009 17:47

    Franta (neregistrovaný)
    Mate naprostou pravdu. Existuje spousta remeslniku kteri jsou tak busy ze nevi kam driv skocit, reklamu nemaji nikde ani web stranku. Proste jedou jako fretky a nejlepsi reklama je doporuceni. PC maji jen protoze musi a maji tam i ten internet a nejakou email adresu.
  • 11. 3. 2009 15:06

    Flasi (neregistrovaný)
    ad a) A jak ho budete shánět? Buď v nějakém katalogu, nebo na webu. Buď ve zlatých stránkách narazíte na jeho prezentaci a uvidíte tam kromě telefonu i www.instalater-vodrazka.cz a instlater.vodrazka@seznam.cz. Nebo vám google vyplivne prezentaci www.instalater-vodrazka.cz kde bude ten e-mail uveden. Shánějte si instalatéra jak chcete, ale když někde uvidíte, že má freemail i když má doménu, tak to pro vás znamená ztrátu důvěry, jak jste psal?
    Já osobně neznám žádnou firmu, co se propaguje v TV a má freemail, nicméně to, že se někdo propaduje na internetu přece neříká vůbec nic o tom, jestli to je instalatér a syn, kde má freemail logiku, nebo velká firma, kde to logiku nemá.
    Já tady od začátku mluvím o pidifirmách. A píšu, že je potřeba rozlišovat velikost firmy. Jestli chcete psát o jiných firmách, tak to laskavě explicitně uveďte.

    ad b) někteří registrátoři se současně chovají i jako poskytovatelé hostingu. Ale jsou to dvě různé role a to co jste napsal prostě nebylo přesné, to je vše.

    ad c) no tak není. Tak ho vy za ISP nepovažujte. To nemění nic na tom, že spousta lidí takového "ISP" má. Adresu SMTP může posílat např DHCP a rozumný systém ji umí přebrat a nastavit klienta? Bože! A co jako s tím? Kolika normálních lidí se taková situace asi týká? Ale i kdyby měl instalatér Vodrážka náhodou to štěstí, že by měl vyřešený problém SMTP, tak jich pořád ještě zbývá dost.

    Tak s tou větou o penězích na zajištění provozu se dá obecně naprosto souhlasit. Jenom nechápu, proč sem tu větu píšete. Fakt si myslíte, že placený mail je pro instalatéra Vodrážku základní pracovní nástroj? To rozhodně není pravda.

    Nicméně si půjdu zkontrolovat žaluzie a fólie na oknech. Ten živnostník, co mi to dělal měl doménu a freemail. Byl dost problém ho sehnat, měl dost plný diář a zatím se zdá, že všechno funguje. Ovšem když měl freemail, tak vlastně nemohl odvést kvalitní práci. Možná, když to tady teď píšu, tak ty žaluzie doma zatím upadly... :-D
  • 11. 3. 2009 14:06

    anonymní
    a) az mi potece zachod, nebudu instalatera shanet mailem. Mluvim o firmach, ktere sami sebe propaguji na webu/v tv/... a nasledne si s vami dopisuji z freemailu.

    b) registrator (ne kazdy) vam za to ze si registrujete domenu u nej poskytne mailove schranky, obcas i nejaky hodne omezeny webovy hosting (na tu statickou prezentaci).

    c) ISP ktery blokuje byt jen jediny port neni ISP. Nemluve o tom, ze adresu SMTP muze posilat napr dhcp a rozumny system si ji umi prebrat a prislusne nastavit klienta.

    Kdo nema $ na zakladni zajisteni sveho provozu, s nejvyssi pravdepodobnosti nema ani na kvalitni nastroje a tudiz nemuze v zadnem pripade odvadet kvalitni praci. Rek bych ze mimo realitu tu jste spis vy.
  • 11. 3. 2009 9:03

    Flasi (neregistrovaný)
    ad a) Psal jsem, že je potřeba řešit, jak je ta firma velká. K tomu nepíšete nic. Mám to chápat tak, že mail na freemailu ve vás nebudí důvěru i v případě, že se jedná o ne-IT firmu o 1 až 3 lidech? Můžete rozepsat v čem to ve vás nebudí důvěru?
    Fakt, když vám teče záchod, tak řešíte, jestli instalatér má mail na doméně nebo ne? Fakt myslíte, že je to racionální chování?

    ad b) Proč odpovídáte na můj příspěvek, když jste jej nečetl, nebo možná četl, ale nereagujete na hlavní pointu? Nejde o náklady na server - jde o náklady na správu klienta.
    O google apps jsem psal - nicméně to je polovičaté řešení. Je to sice na doméně - vypadá to hezky - ale pořád je to freemail. Navíc beta freemail :-)
    A mimochodem - registrátor vám žádné schránky neposkytne. Ani zdarma ani za peníze. Ty vám poskytne váš poskytovatel hostingu - možná je to ve vašem případě stejná společnost, ale neškodí si ujasnit pojmy.

    ad c) V našich luzích a hájích to u různých ISP funguje různě. Jsou tací, co bojují proti spamu tak, že vám na portu 25 povolí jenom vlastní SMTP server, takže ho musíte používat chtě nechtě. Ale to je fuk, nastavení SMTP serveru v MUA se nevyhnete tak jako tak při pořízení nového počítače. A není to jediný klientský problém o kterém jsem psal. Freemail sice nezálohuje, ale při přístupu přes webové rozhraní (které je použitelné) máte všechny poštu na serveru. Což je pro běžného uživatele VÝRAZNĚ bezpečnější situace, než když ji má v MUA (a na serveru možná jenom příchozí, možná vůbec nic).
    V poslední větě akorát dáváte najevo zvou nezkušenost s reálným světem. Spíš by se to dalo říct naopak - zkrachuje ten, kdo se obecně chová tak, že dává o tisícovku měsíčně víc za věc, kterou může mít zdarma v kvalitě, která mu bohatě dostačuje.
  • 11. 3. 2009 7:47

    anonymní
    a) firma s adresou na freemail ve me taky nebudi duveru a minimalne musi mit o stupinek lepsi reference nez firma ktera ma mail na sve domene.

    b) pokud si pamatuju, mail na vastni domene lze provozovat za cenu te domeny. Bud tak, ze registrator "zdarma" poskytuje nekolik schranek, nebo tak, ze se nasmeruje trebas na googla (coz je sice freemail, ale zvenku se to tvari jako kdyz posilate z vlastni domeny).

    c) v nasich luzich a hajich tak jako tak vsici pouzivaji smtp server mailu a ne sveho ISP a o zalohovani na freemailu nemuze byt reci. A pokud nekdo (=firma) nema tisicovku mesicne na spravu tehle veci, tak asi stejne brzo krachne. Tim spis ruce od nich pryc.
  • 10. 3. 2009 18:51

    Flasi (neregistrovaný)
    Co to je za cenu? To je cena hostingu? No to tak to se asi nedají čekat zázraky.
    Nebo je to extra cena mailu navíc k hostingu? Nebo je to cena specializovaného mailhostingu (jako u firem co nabízí hosted exchange apod.?) Dobře - ale to jsou pořád náklady na serverovou část řešení.
    Ale tady jde o náklady na klientskou část řešení. Máte firmu instalatéra Vodrážky, co má jednoho zaměstnance (který na počítač vůbec nesahá). Mají doménu a nějaký hosting se statickou webovou prezentací (co jim udělal nějaký student a co platí tak 50 Kč měsíčně za hosting pokud to nemají u pipni úplně zdarma).
    Řekněme, že jim nabídnete za 50 Kč měsíčně velmi spolehlivý mailbox.
    V první řadě budete mít problém toho instalatéra přesvědčit, že těch 50 Kč stojí za to, protože platit za něco, co můžu mít zdarma nedává logiku. A on ten seznam nějaké velké výpadky nemá a Vodrážka tam zatím o poštu nepřišel, takže se nebojí.
    Ale dobře, podařilo se vám ho přesvědčit. A co dál. Kdo mu nastaví poštovního klienta? Kdo mu ho bude přenastavovat, když změní ISP a bude potřeba přenastavit SMTP server? Kdo mu přenese nastavení, když si koupí nový počítač? Kdo mu nastaví a bude udržovat zálohovací politiku? Kdo mu zajistí, že v systému nevznikne kombinace, kdy MUA ukládá příchozí poštu do jednoho souboru (což kromě velkého Outlooku dělají snad všechny MUA) a antivir není nastaven na automatické mazání zavirovaného souboru (což bylo např. defaultní nastavení Nortona), což může snadno skončit smazáním celého inboxu?
    Instalatér to neumí. Používat webový prohlížeč a Word/Excel umí. Umí si nainstalovat program, když ta instalace spočívá v tom, že spustí exe a kliká na další. Ale na klientskou údržbu poštovního klienta prostě někoho potřebuje. Buď IT zdatného syna - to je schůdná a relativně častá cesta. Anebo si zaplatí nějakou IT správu. A to už levné není.
  • 10. 3. 2009 18:46

    anonymní
    Pravda je asi nekde mezi, pokud se podnika v oboru nebo pribuznm oboru IT tak mit free email bude asi trapnost. Pokud ale hovorime o male firme s par zamestnaci nebo rodinny podnik nelze ihned firmu odsoudit. Je treba se podivat na obor vcem firma ponika zda se jedna o instalatera ktery pocitac pouziva jen jako nutne zlo. Mnoho lidi pouziva email ktery mu poskytuje jeho provider pripojeni internetu, muze se jednat i oplacenou sluzbu. Nelze tedy povazovat kdo nema svou domenu je a bude amater a diletant. Ja bych firmam o malem poctu uzivatelu PC doporucil Google Apps, domnivam se ze je to rozumny kompromis mezi free mailem a placenym hostingem.
  • 10. 3. 2009 17:17

    cc (neregistrovaný)
    no nevím, ale mail na vlastní doméně se dá dnes pořídit za 50,- kč na měsíc....
  • 10. 3. 2009 16:49

    Flasi (neregistrovaný)
    Utekl jste, protože nějaká minifirma, co dělá okna, má mail na seznamu?
    Jak jsem psal Obyvateli - a kolik vás tak asi bylo, co jste ještě utekli?
    Hodnotit, jestli firma má nebo nemá mail na vlastní doméně nemá smysl bez korelace s informací o počtu zaměstnanců pracujících s počítačem.
    Jak velká to byla firma? 100 lidí? To bych utekl taky. Ale jestli to byla firma, kde s počítačem pracují jeden až dva lidé (a její činnost nesouvisí přímo s IT), tak se jí mailhosting nevyplatí. Mailhosting není drahý, když má někdo vinikající uživatelskou znalost počítačů, což v takových firmách obvykle neplatí. Občas platí, že takovou znalost má studující syn majitele, pak jim to zařídí a udržuje zadarmo, takže pak to má smysl. Jinak opravdu ne.
    V takových firmách funguje IT na dřevní úrovni a chtít po nich mail na doméně, je jako chtít, aby měl obchodní zástupce řemeslnické firmy o dvou lidech oblek.
  • 10. 3. 2009 16:29

    Flasi (neregistrovaný)
    To je váš pohled IT profesionála (předpokládám, že jste IT profesionál, když píšete do diskuzí na lupě), ovšem takového s omezeným vidění reálného světa.
    Já mám zkušenost s několika levnými hostingy a spolehlivost mailu tam rozhodně není kdovíjaká. Rozhodně je srovnatelná s velkými freemaily. Čili pro minifirmu, jejíž "procesy" nejedou primárně po mailu je to bohatě dostačující. Jaký byl výpadek některého velkého freemailu s českým rozhraním za poslední rok? Den? Nic co by minifirmě trhalo žíly. To je srovnatelné se situací, kdy ztratíte telefon a zavoláte si +/- za den, až se dostanete na prodejnu pro novou simkartu.
    Antispam na různých hostinzích funguje různě. Mnohdy ale v defaultní konfiguraci nefunguje moc dobře (a mnohdy to spraví prosté posunutí parametrů, což ale musí někdo umět).
    Jo tak vy webové rozhraní nepoužíváte? A co ještě nepoužíváte? A co s tím jako? Webové rozhraní velkých freemailů je použitelné velmi dobře (na rozdíl od openwebmailu a podobných). Že je to pořád horší než vlastní klient? Jenže kdo by ty klienty nastavoval?
    Na freemailu při použití webového rozhraní přijde obyčejný uživatel o poštu s VÝRAZNĚ menší pravděpodobností než při používání poštovního klienta. Jestli nevíte tohle, tak nevíte o obyčejných uživatelích vůbec nic. Zálohovat? Jak prosímvás? :-D Mimochodem, co mi kdo dá, když přijdu o poštu na běžném webhostingu? :-)

    Ok, vás to odpuzuje. A kolik vás je? O kolik se tak té firmičce zvednou příjmy, když vynaloží náklady na mail na vlastní doméně? Pokud se nejedná o IT firmu (a já neznám IT firmu s doménou a freemailem), tak toho primitivní ale fungující řešení nevypovídá vůbec nic o tom, jak je ta firma dobrá v oboru, ve kterém podniká.
  • 10. 3. 2009 16:20

    dunda01 (neregistrovaný)
    Souhlas na 100%, hlavně v té poslední větě, když sem vybíral firmu co mi udělá nová okna a viděl sem tam oknalevne@sez....cz utekl sem...

    Mailhosting není drahý, máte v ceně zálohování, poštu duplikujete na webu + outlook a pak již jen synchronizujete...
  • 10. 3. 2009 16:05

    Obyvatel (neregistrovaný)
    Ruzne freemaily pouzivam uz vice nez deset let, vlastni domenu (predevsim kvuli emailu) na hostingu mam asi pet let. Kvalitou se to opravdu neda srovnat, samozrejme v neprospech freemailu. Antispam funguje na 99%, webove rozhrani nepouzivam, protoze to je nouzovka vsude. Dostupnost 99.9%, nikdy nedoslo ke ztrate dat. Ze na freemailu nemuzete prijit o postu ? Ale ano, kazdou vterinou a nikdo vam nic neda. Naopak mit postu u sebe je jedine spolehlive reseni. Samozrejme musite pravidelne zalohovat, ale to neplati jen o poste.

    Osobne je pro me firma s "freemailem" hned prvni odpuzujici znameni, ze tohle tedy ne.
  • 10. 3. 2009 14:04

    Flasi (neregistrovaný)
    No firmy (spíš firmičky), které mají doménu, ale mail na freemailu a které znám to dělají z velmi prozaických důvodů.
    Doménu mají, aby tam měli nějakou primitivní statickou prezentaci (děláme to a to, sídlíme tam a tam, volejte/mailujte nám na číslo/adresu...). Mají to na nějakém levném hostingu a když to občas nejede, tak to moc neřeší.
    Mail ovšem potřebují víc. Proto ho mají na freehostingu. Tím získají spolehlivý (ano, oproti některým hostingům je to spolehlivější) mail s kvalitním webovým rozhraním (webové rozhraní mailů na mnoha hostinzích je prostě staré a dneska již špatné). O tom, že nastavování poštovních klientů nepřichází v úvahu se jistě bavit nemusíme (kdo by to dělal, o kdo by chtěl přijít o všechnu poštu kvůli viru, nebo reinstalu OS). Freemaily mají dobrý antispam (výrazně lepší než nenastavovaný spamassassin na hostingu a nezapomeňme, že antispamové řešení na klientovi nehrozí, protože nebude ten klient). Je to e-mail "na celý život" - čili nepřestane fungovat jenom proto, že zapomenete zaplatit jakousi fakturu za něco, co ani nevíte, co je.

    Schválně zkuste pro nějakého živnostníka, nebo malou firmičku navrhnout nějaké poštovní řešení. Základem bude to, že to bude muset udělat někdo, kdo tomu rozumí a bude to muset občas i nastavit. A to bude stát peníze. Ne astronomické částky, ale něco ano. A v čem to bude lepší než freemail? Pár IT pozitivních se nebude divit zvláštní kombinaci domény a freemailu. Stojí to za to?
    Jako částečné řešení bych viděl google apps. Což musí někdo nastavit (ale zdá se, že další obsluhu už by zvládl i uživatel sám) - ovšem to je pořád freemail (i když na vlastní doméně).
  • 10. 3. 2009 13:38

    Obyvatel (neregistrovaný)
    Otazka "bezpecnosti" analogove pevne linky tu jiz byla probrana, spise me fascinuje ostatni zabezpeceni ve firmach. Uzivatele nezridka pracuji pod administratorskym uctem (neni k tomu zadny duvod), citlive informace se odesilaji nezasifrovanym ci nepodepsanym emailem. Za vrchol stale povazuji situaci kde firma ma sice vlastni domenu, ale firemni email ma, z me naprosto nepochopitelnych duvodu, na nejakem freemailu. To ma byt bezpecnost ? :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).