Hlavní navigace

Názor k článku České portály nestojí o peníze z PPC od Marek Prokop - Máte pravdu, když nechcete a priori přistoupit na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 10. 2004 7:31

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Máte pravdu, když nechcete a priori přistoupit na mou tezi, aniž byste si na svém konkrétním projektu ověřil, zda funguje. Proto jsem ve svém předešlém příspěvku psal o testech a o výsledku většiny z nich. Většina samozřejmě není 100 %, existuje celkem hodně vyjímek.

    Ve skutečnosti ale není důležité, zda placený odkaz směřuje na home page, nebo někam dovnitř webu. Důležité je, aby směřoval na tu nejrelevantnější stránku. Záleží tedy na dotazu a na typickém chování cílové skupiny.

    Za příklad si můžeme vzít třeba cestovní kancelář. Na obecný dotaz "dovolená" asi bude nejrelevantnější stránkou opravdu home page a odkaz by tedy měl směřovat na ni. Na druhou stranu lidé, kteří se vyhledavače ptají na "hotel brno" či "letenky paříž", zcela jistě nechtějí zájezd do Chorvatska a pokud se jim pokusíte takový zájezd vnucovat, pravděpodobně si u vás nekoupí ani tu letenku do Paříže.

    V tom je právě ten zásadní rozdíl mezi placenými odkazy ve vyhledavačích a klasickou reklamou. Opravdu dobrá reklama ve vyhledavačích vlastně ani není reklama. Jsou to prostě výsledky vyhledávání, i když placené. Uživatel se ptá, inzerent odpovídá. Pokud odpovídá na něco jiného, než na položený dotaz, má smůlu.

    A ještě dvě poznámky k vašemu příspěvku:

    1) Pokud se uživatel ztratí na webu proto, že přijde přímo dovnitř a ne přes home page, tak se prostě jedná o špatně navržený web. Mohu vás ujistit, že znám důvěrně několik webů, kam návštěvníci chodí skoro jenom z vyhledavačů přímo na vnitřní stránky, mnoho návštěvníků home page nikdy nevidělo, a přesto (či spíše právě proto) zcela bezproblémově objednávají.

    2) Na dotaz "MP3 Aneta Langerova zadarmo stahuj" by se žádný inzerát ve vyhledavači objevit neměl, protože nemá žádnou obchodní hodnotu. A jak se tak dívám, v Googlu opravdu žádný není a nejsou tam dokonce ani na samotné "mp3". Na "mp3 přehrávače" je tam naopak inzerátů hodně. Jak je vidět, už i čeští inzerenti se učí využívat AdWords správně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).