Ach jo. Hlavně že vyskakujete jak čertík z krabičky, ale píšete blbosti.
Já jsem se právě vrátil ze zahraničí a moc dobře vím, co je daňový domicil. Nicméně netuším, co má můj daňový domicil (nehodlám se tam zatím odstěhovat) společného s tím, kde má daňový domicil firma (ta má samozřejmě daňový domicil tam, kde je registrovaná).
A v čem mi to pomůže? Vzhledem k tomu, že nehodlám prodávat fyzické zboží, ale digitální, tak nebudu muset řešit EET například, protože přesto, že stránky mohou být v češtině a na české doméně, tak firma je estonská a daní v Estonsku, tudíž se jí nějaké EET vůbec netýká (a odkud to člověk stahuje je úplně jedno).
V Česku nehodlám zakládat žádné "dceřinky", ale prostě jednou za rok zdaním firemní zisk v Estonsku, ty si vyplatím jako dividendy a ty pak zdaním tady jako soukromá osoba v ČR. Jelikož je to pro mě jenom zisk navíc a nepotřebuju to na placení složenek (na to tady pořád zůstávám OSVČ), tak mi tento postup nevadí.
Zase další "chytrák", co si někde na internetu nastudoval pár tezí a hned je za experta na daňové právo
co si jako slibujete od toho, že si založíte firmu v Estonsku (nebo třeba v UK, Litvě, NL, Kypru)? Že jako tady v CR nebudete podávat dańová přiznání a platit daně? - Jestli ano, tak jste neskutečně naivní a dovolím si tvrdit i NATVRDLY.
pokud se nehodláte do dané země odstěhovat, tak si něco nastudujte o tzv. "daňovém domicilu" a pak začněte spřádat dalekosáhlé strategické plány důkladně promyšlené holdingové struktury, kdy (matka) v Pobaltí stahuje zisky ze svých DCERINNYCH společnosti - nejlépe více jak 1, aby to nebylo nápadné a. to JINAK než na bázi placení za know-how, patenty apod. věci..
ne každý, kdo "umí v IT" je "machr na všechno ostatní".. ale ono to řadě lidí nedá a když umí programovat, tak si hned o sobě myslí, že rozumí všemu na světě..
Měřit úspěšnost IT podle toho za kolik se prodají IT firmy? Opravdu?
Když se Apiary prodá za 2 miliardy tak je to jednorázová akce. Tu samou částku odhadem vydá Red Hat Czech za mzdy za jediný rok. Každý rok. Vydělá je jinde, ale tady je utratí. Tohle je přínos pro ekonomiku.
Takže pokud chcete posuzovat jaká je ČR IT velmoc, tak se podívejte kolik lidí tady dělá v IT (procentuálně) a srovnejte to s ostatními zeměmi.
To je praktické řešení. Přichází doba lokalizace, nebudou globální firmy, ale lokální. Což nastartuje nebývalou míru inovací a další technologický skok lidstva. Prostě ani Google nebude mít jeden centrální vývojový tým, ale mnoho týmů po světě s různým kulturním naturelem, což přispěje k mnohosti řešení i v rámci Googlu a projeví se vyšším počtem kvalitnějších inovací.
Problém naší dnešní civilizace je přílišná centralizace vyplývající z globalizace, která vedla ke vzniku megafirem, což se blíží poruše, kterou způsobilo u nás třeba kdysi plánovitě řízené hospodářství. Inovace tehdy zcela zamrzly, protože v rámci centralizovaného a plánovitě řízeného systému se neučinilo dostatek pokusů, ze kterých by mohly vzejít smysluplné inovace.
Trumpův izolacionalismus může světu pomoci. Nebude jeden globální Google, ale tisíce lokálních. To je nový trend, který posílí inovace v naší civilizaci. Pokud se mu to podaří, budou klesat ceny akcií i zlata, to bude marker toho, že dnešní de facto centrálně plánovaná světová ekonomika se uzdravuje.
Nefunguje. Aspon u nas. Mame takto vypsane misto a podle slov uradu nam musi poslat 3 kandidaty, ktere odmitneme.
Od zari neposlali jeste ani jednoho. V odpovedi na nas dotaz, kdy poslou aspon toho prvniho uvedli, ze oni nemaji zakonnou lhutu na to, k nam nekoho poslat.
Takze od zari se ceka a nic => cili v praxi to tak nefunguje.
To na věci nic nemění, zavedení penze byla chyba už za předbismarkovských podmínek, co jsem uváděl já. Tehdy ještě panoval volební census, takže méně majetní lidé měli volební právo omezené, takže populismus vůči nim neměl smysl, měl smysl populismus vůči státním zaměstnancům. Stejně jako dnes, ale z jiných příčin.
Když proděláte půjčené peníze, musíte je splatit, nebo zbankrotujete, tedy pramen pro chybný směr vyschne. Když investuje stát, tak ten pramen je bezedný, protože stát si natiskne tolik peněz kolik potřebuje a jakmile takový penězovod vznikne, nikdo už nebude mít sílu ho zrušit.
Viz třeba starobní penze, původně populistický krok pravicové vlády, který byl určen pro hrstku státních úředníků starších 85 let.
Chcete lepsi?
Stat po vas chce, aby jste si (ve vlastni rezii) hlidal, zda se vam, bez vaseho souhlasu nezmenil zapis v katastru. Kam jste povinen pochopitelne uvest veskere sve nemovitosti. A pak po vas tentyz stat chce, aby jste seznam nemovitosti (ktery vede katastr) priznaval k dani ... neuveritelne?
Je mi stálou záhadou, kde se nepřetržitě berou nové a nové iluze a vzdušné zámky. Se podívejte, kterak místní delegovaní borci udělali díru do světa na kolejích. Prý český rychlovlak, celé dekády studií o vysokorychlostních tratích, letáky na křídovém papíře, fangle a fanfáry. Výsledek?
Za 25 let se na místě rádoby výroby českých rychlovlaků hraje hokej, některé historické dráhy po Franzi Josefovi za horentní sumy opravili, a jezdí na nich italská Pendolina - a když se někdo náhodou ozval, že nejsou kompatibilní se zabezpečením a homologace bude páchána na koleně - dostal padáka. A celá paráda jen do chvíle, než na slavné c. a k. rychlodráze pendolino smete na závorách přejezdu kamion.
Tak nevím, proč by ty internety měly být nějakou vyjímkou. O zdravotnictví, armádě, a kterýchkoliv dalších resortech tohoto banánistánu radši ani nemluvě.
Ono je to v praxi ještě o chlup horší. Přitáhne se korporát X, který přebere práci korporátu Y. Protože korporát Y není schopen cenou konkurovat korporátu X, který si nemusí účovat nic za práci.
Výsledkem je to, že zaměstnanci korporátu Y dostanou výpověď a najme je korporát X. Nikdo neeviduje, že zaniklo N pracovních míst u Y, ale eviduje se, že vzniklo N pracovních míst u X. A tak si politici poplácají po ramenou, jak vznikají nová pracovní místa a jak zaměstnání nachází plno dalších odborníků. Že se ve skutečnosti jen stěhují zaměstnanci mezi konkurenčními firmami je netrápí.
Regulace, zákazy přece jsou od toho abyste nic nevymýšleli neinovovali ale dělali jak je to přikázáno dobráky ze státu. A to platí ve všech oborech. Takže vše je v souladu jak to vládnoucí eliťáci naplánovali a uzákonili.
A k tématu dat. Přece drahota je politika vlády. Co je dobré to je drahé a nelibí se jim že by dodávku měl vyhrát ten co nabídl nenižší cenu. Bylo by lidi ČR přínosnější když by ji vyhrál ten kdo má třeba voňavou kacelář.
Ono je to tak - neni regulace jako regulace. Co se mobilnich pasem tyka, u nas je problem naopak znacny nedostatek regulace, ktera funguje jenom tak aby se nereklo. Jedna se o omezeny prostor pro expanzni trh. Pasma se vydrazi, prideli, a je tu nevyhnutelny monopol ktery se musi regulovat - jinak by byly kartelove ceny jeste vyssi. Predstava skutecne liberalniho mobilniho provozu mobilnich siti - coz je v pripade radia styl wifi, je proste fyzikalne nerealna.
Druha strana mince jsou pak trhy kde expanze konkurence neni technicky vubec problem (coz je drtiva vetsina trhu), a komunisti to bezhlave rokuzrvej zbytecnou regulaci.
Zjednodusene, liberalove nadavaj na komunisty i kdyz je to uplne mimo misu - a komunisti regulujou picoviny ktery fungujou daleko lepe na volnem trhu.
Skoro jako kdyby klicove zajmy na obou stranach politickeho spektra nekdo zamerne odklonoval od toho co je dulezite, a armada uzitecnych pepiku v diskuzich na lupe jim to jeste papouskuje.
Nikdo předem neví co je rozumné, ale přesto soukromé peníze do podpory nejistých projektů směřují. Nelze přece popřít fakt, že existují kriteria, která výběr rozumných projektů zjednodušují a riziko snižují.
Vůbec nevím, proč by jejich rozhodnutí trh neverifikoval, je-li podpořen projekt ze státních peněz, může na trhu uspět i neuspět stejně jako každý jiný.
Budeme-li po nich chtít, aby svou práci dělali dobře, pak se po mizerných výsledcích nic udržovat nebude.
Pokud neustopíme ze svých požadavků, nezjednodušíme jim to a bude každý svou práci dělat dobře, pak nevidim důvod k udržování, eventuelně, neúspěšné EET.
Rozdíl tam samozřejmě je, EET je součástí vládní politiky, neúspěchem by ztratily tvář, tam je to osobní, na to jsou veškerá kriteria krátká. V případě podpory externích projektů je určitý poměr neúspěšných investic pochopitelný
Hm, tak tam to je podstatně lepší.
Já bych si podporu představoval tak, že
1. Chci začít podnikat. Naklikám úřední webovku, autorizuju se (třeba pomocí čipu na OP), vyplním obor podnikání a pokud jde o volnou živnost, vytisknu si glejt, odešlou se data o firmě na FÚ a můžu začít kšeftovat. U vázané živnosti chce ještě vložit přílohy a po jejich posouzení okamžitě dojde info. Bez zdržování. Kdykoliv možnost kontroly procesu online. A jak to někde na tři pracovní dny uvízne, za každý den zpoždění platí úřad penále.
2. Po začátku podnikání se automaticky ověří, jestli jsem posledních 10 let založil firmu nebo živost. Když ne, nabídne rok bez daní a poplatků. To než si člověk vybuduje síť klientů, třeba u služeb (pedikůra, kominík, ...).
3. Vyřešit systematicky dluh proti státu, způsobený druhotnou platební neschopnosti.
4. Nulová byrokracie. Identifikace firmy a vlastnické struktury je v živnostenským rejstříku, díky EET a kontrolním hlášením není potřeba ani papírování s FÚ a stát si v daňové DB může dohledat i to, kolika lidem kolik a jakou dobu firma platila coby zaměstnancům. Tak proč to opisovat furt dokola? To je jak u blbečků na dvorečku.
Kam by ti "schopni programatori" z CR asi tak odchazeli? Schopny ITak ma v Praze vyssi zivotni uroven nez na srovnatelne pozici v Nemecku nebo ve Francii a obdobnou zivotni uroven jako ITak v Anglii, obvykle i vyssi zivotni uroven nez v USA. Tech mist kde si muze zit lepe nez v Praze az tak moc neni.
Lhuta pro hledani mistnich na pracaku je sice blbost, ale fakticky nicemu nevadi, protoze ten mesic co to trva je stejne tak nejmensi doba za kterou najdete nekde v cizine zamestnance a domluvite se s nim. Takze neni problem vypsat misto, nechat ho mesic na pracaku a nez sezenete zamestnance tak ta doba vyprsi a muzete normalne pokracovat v procesu.
tohle jsem pozoroval v mnoha bananovych republikach (pred krachem trhu) ta silena touha kupovat byty/domy v bidne kvalite a za silene ceny.
krach to vycisti. ma -li nekdo bidny plat, at radeji nez by se zruinoval hypotekou za soucasne situace, at ty penize investuje do vzdelani. Za par let si ten byt koupi levneji
Nikdo předem neví co je rozumné, to určí až trh podle výsledku. Balík peněz investovaný někam, kam se to zdá rozumné úředníkům je mrhání zdroji, protože jejich rozhodnutí trh nebude verifikovat a hrozí, že ten směr se i přes mizerné výsledky bude nadále udržovat a mrhání zdroji bude pokračovat.
Jako například s EET, když přinese mizivé výsledky, nebude zrušena a škody budou narůstat stále.
Zákazem vládní podpory čehokoliv se jen zjednodušujeme život. Je tu balík peněz, které bychom mohli investovat do něčeho rozumného, ale neuděláme to, co kdybychom se spletli. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Myslím, že bychom to státním úřadům neměli ulehčovat a požadovat po nich smysluplnou činnost v oblasti podpory vhodných projektů
Neni podpora, jako podpora. Presne o tom jiz druhy den tweetuji. Letos jsem se rozhodl, ze preklopim osvc na firmu.
Zcela vazne ted resim, zda nezalozit v Estonsku OÜ (obdoba naseho sro).
Vsechno jde online, firma hotova behem 3-5 dni, bankovni ucet online, ani tam nemusim jet.
System dani naprosto jednoduchy, danove priznani hotove online behem 20 minut. Dani se az zisk, ktery chci z firmy vyvest. Pokud zisk reinvestuji, dan je nula.
To je ta podpora podnikani, ktera by tu mela byt (nemyslim zrovna konkretne dan na 0, ale podpora v tom, ze stat co nejvice usnadni administrativu).
Ne jako u nas, kde je kazdy apriory povazovan za podvodnika a zlodeje, viz. EET.
Coz byl mimochodem posledni impuls k tomu, abych uvazoval o zalozeni firmy jinde. Vzhledem k tomu, co chci delat (nehodlam prodavat fyzicke zbozi), tak muzu podnikat odkudkoliv a odmitam resit implementaci takove chujoviny, jako je EET. #podporapodnikani
Ono záleží na tom, jaká podpora to je.
Pokud ta podpora bude stejná pro všechny, třeba právo 1x za 10 let založit firmu, která neplatí rok daně, vázaný na fyzickou osobu (vztahovalo by se to i na jednatele právnických osob), tak je to OK. Jasně daný podmínky, na který dosáhnou všichni a pomůže to, než seženou první zákazníky a rozjede se produkce...
Pokud to bude "přitáhneme korporát X, dostane zdarma pozemky, dotaci na zaměstnance ve výši 110% jeho superhrubé mzdy a 10 let daňových prázdnin", tak by to politici měli platit ze svýho kapesnýho, co si vydělají na nucených pracích v kamenolomu.
Cesko je bananova republika, vsichni schopni programatori z cr uz odesli nebo delaji na ico. Zdaneni programatoru je ohromne, za ty smesne platy se tady nikomu pracovat nevyplati. Treba delat za 40 cisteho v praze :) a znam docela dost lidi co takhle delaji jako zamestnanci, za to si clovek nekoupi byt ani za 50 let
Na druhou stranu, pokud zákon jasně definuje podmínky podnikání, data mají v databázích a nejsou potřeba extra vyjádření kvůli licencím apod., tak proč to neudělat na počkání? A klidně online, pokud to technologie pro ověření dovolí.
Pokud chci podnikat,chci z toho mít zisk a státu z toho samozřejmě taky něco kápne. Tak by se měl klidit z cesty a nechat člověka pracovat, ne argumentovat, že 30 dní a 300 formulářů je, vzhledem k životnosti firmy, zanedbatelných. Den má jenom 24 hodin a pokud z toho 8h zabije podnikatel prací, 8h sháněním kšeftů a 8h byrokracií, tak je něco blbě.
Mám názor naprosto opačný.
Investice do StartUp je dobrá investice. Proč by tam jinak investovali soukromí investoři, že???
Situace s mobilními daty je historický pozůstatek SPT Telecomu. Nesmyslné ceny, zastaralé technologie a tak se z ČR stala WiFi velmoc. A proto nejsou mobilní data IN. Každý má WiFi a to všude. Doma, v práci, ve vlaku, v každé kavárně. K čemu pomalá mobilní data??? Mobilní data využiji maximálně v autě, když řídím, tak pro navigaci. Mám firemní tarif zdarma, 10 GB mobilních dat měsíční limit a z nich spotřebuji 150 - 300 Mega. Takže o ceně to rozhodně není a o FUPu taky ne... Mobilní data = kecy v kleci...
To je ale hloupý text.
Polovinu tvoří politické názory autora. Pak je zde krátké, ale nikoho nepřekvapující, sdělení, které shrnuje první polovina nadpisu. Což autor dokládá tiskovou rešerží o odkupech tuzemských IT firem globálními. Proč by to mělo býti jediným měřítkem, neuvádí. A pak nadávání vládě, které ale protiřečí tomu dříve rozmázlému politickému úvodu.
Když je autor takový liberál, který odmítá regulace, zdanění, i dotace, co od vlády chce? Nemá pak po ní co žádat. Nakupujeme příliš draze přenos dat? A co chce od vlády, ne-li regulaci? Jenže právě té se brání. Operátoři sítí argumentují přesně stejnými argumenty jako autor, jen tím obhajují právě své vysoké ceny. Neumíme položit optické sítě do země? A proč mluvit o zákonech a o vládě, ať to liberálně udělá korporát za volné ceny. Chce-li pomoc státu (a speciální zákon) proti soukromým majitelům pozemků, přes které by rád vedl síťovou infrastrukturu, chce zásah velmi neliberální. Protiřečí si. A že státní byrokracie "neví, co je to start-up"? No dobrá, chce zvláštní postavení, úlevy. Jenže přesně to je neliberální. V liberálním prostředí byrokracie nepotřebuje vědět, co je to start-up, protože před liberálními zákony jsme si všichni, včetně star-upů, rovni. Opět protimluv, autor žádá ochranářství s hubou plnou liberalizace.
No a klišé o zakládání firem za pět minut on-line? Promiňte, nechci. Chci-li podnikat, pak to myslím vážně, nadlouho. Chci vybudovat podnik, jehož firma (dobré jméno, goodwill) mne přežije. Tomu nebrání čekací lhůta na zápis do obchodního rejstříku, v porovnání s délkou života pdniku je to doba bezvýznamná. Kdo chce firmu založit on-line za pět minut, ten ji chce zakládat každých pět minut, a za třicet minut zase zrušit a zamést stopy a během těch třiceti minut odělat ten "byznys". Prani špinavých peněz, vydírání, a jiné formy kriminality. Nic jiného nepotřebuje zakládat a rušit právnické osoby v minutách. Díky, autore, nechci.
IT obor by měl zalobbovat za zjednodušení pravidel pro příjem non-EU zaměstnanců. Minimálně odstranit lhůtu pro hledání místních zaměstnanců na pracáku, což je totální blbost. V dalším kroku zajistit rychlý proces pro získání pracovních víz pro VŠ vzdělané lidi s podepsanou smlouvou s platem nad X desítek tisíc kč.