Zapomněl jste, že nafta se nespotřebovává jen na silnici, ale také na železnici. DPH počítáte chybně z ceny paliv místo jen ze spotřební daně. SFDI samozřejmě není jediný, kdo platí náklady na silnice, na druhou stranu SFDI neplatí jen silnice.
Psáno to bylo v roce 2010, takže čísla jsou asi za 2009, už si to nepamatuju.
Příjmy (v mld Kč):
Spotřební daň 79,451 (dohromady i s železnicí) DPH 15,096 Silniční daň 4,803 Dálniční známky 2,900 Mýtné 5,440 Celkem 107,689
Výdaje (v mld Kč):
Dálnice (SFDI) 9,550 Ost. sil. (SFDI) 18,735 Mýtné 4,743 Siln. okruh PHA 7,540 (údržba je další cca 2 mld, ale to vám odpustím, nechce se mi znova hledat zdroj) kraje 4,047 (Středočeský kraj cca 1,9 mld ročně, přepočteno na počet obyvatel ČR bez Prahy je to 4,047 mld Kč) EU – dál. a sil. v TEN-T 39,732 EU – silnice I. tř. mimo TEN-T 25,872
To už jsme přes 10 mld v mínusu, prožrali jsme spotřební daň i DPH placenou železnicí, a pořád ještě nejsou započítané náklady na životní prostředí a na zdravotnictví.
Zdroje: 1, 2, 3, 4.
Pokud máte přesnější či novější údaje, sem s nimi. Ale dojmy mi jako důkaz fakt nestačí.