Mě by zajímalo, jestli Oracle bude chtít lidi z Apiary přesídlit z Karlína do svojí budovy (ta je tuším v Jinonicích). To samé v Kalifornii - zrušení SF pobočky a přesun do Oracle v Mountain View.
Dobrý hospodář by to udělal, přece nebude zbytečně platit kancelář v Karlíně a SF... To by ovšem znamenalo, že někteří lidé odejdou, protože se jim Oracle kultůra asi moc líbit nebude.
Proč by to měl dobrý hospodář dělat? Kupuje firmu, která si na sebe vydělá, nemá problém platit nájem atd. A protože je dobrý hospodář, tak beztak ve stávající budově nemá zbytečně volné prostory. Musel by rozšířit pronájem nebo přistavět a pak ještě zaplatit za stěhování. Ne, mně přijde, že sestěhování udělá leda špatný hospodář.
Vážně Vám přijde zcestná myšlenka, že by mohlo vyjít levněji rozšířit pronájem v budově, jejímuž majiteli už nyní poskytuji jistý a zajímavý příjem, než dál držet prostory výrazně menší společnosti? Zvláště v tomto konkrétním případě - Oracle sídlí v Jinonicích, tedy relativně na periferii, a to v budově Penty, které dost pomohlo, že tam takového velkého hráče má (vzali si přes třetinu celkové kapacity). Naproti tomu Apiary má "krcálek" (dobře, je to 600 metrů čtverečních, ale pořád nějakých 6 % kapacity budovy) v Karlíně, tedy v centru.
Ty ses taky hospodář - jak z hospody nižší cenové kategorie. Oracle se právě přestěhoval do nových prostor a jistě jako dobrý hospodář počítá s případným růstem. Nikdo skutečně nemá pronajaté prostory na přesně na aktuální počet židlí. Naopak stavět či pronajímat až když to místo skutečně nemá je to nejdražší co může být. Aby nebo taky pak už další místo k pronájmu vůbec nemusí být k dispozici. A třeba nosit poštu, stravenky a vyřizovat HR věci do pidikanclíku do Karlína fakt nikdo jezdit nebude.
Není mi úplně jasné, jakou poštu si teď ty dvě firmy začnou posílat. Stejně tak mi uniká důvod, proč by HR z Oracle měli cokoliv řešit se zaměstnanci úplně jiného subjektu. Zřejmě předjímáte, že HR z Apiary dostali okamžitě padáka a nyní se úpěnlivě pracuje na přesunu aktiv, smluv atd. z Apiary na Oracle a bude rychle následovat zrušení Apiary Czech Republic, s.r.o. Já osobně si nemyslím, že se právě tohle v dohledné době stane. HR z Oracle tudíž do pidikanclíku jezdit nebude, ten si ošéfují HR z Apiary.
Tak zrovna podle mých známých, kteří v Oracle v Mountain View pracují, tak práce v Oracle je podstatně příjemnější než třeba v Googlu nebo Facebooku. Stačí tam být 8 hodin deně, volno jak potřebují, možnost práce z domova, nikdo je nijak moc nehoní... Kamarád po zkušenostech z Facebooku po roce zamířil rád zpět do Oracle :-)
Pri kazde akvizici ci jine podobne zmene cast lidi odejde. Berou to jako impulz ke zmene. Totez se stalo se Systinetem, zustali jsme ve stejne budove, zamestnanecke podminky se nezhorsily a stejne velka cast lidi odesla. Nebo aktualne, firma udelala spin-off a zase hromada odchodu. Pokud zamestnanci nejsou uvazani nejaky bonusem na setrvani, dost jich odejde.
Zjednodusene:
1) Pomoci MarkDownu popisete dokumentaci k HTTP API - napriklad ze na HTTP GET ma prijit response 200 OK a nejaka data (napriklad nejaky JSON).
Vtip je v tom, ze nektere znacky MarkDownu (napriklad pro nadpis, podnadpis) maji specialni vyznam - zacatek Response apod. API vlastne popisete markdownem pomoci prikladu.
2) Vygeneruje vam to 1. krasnou dokumentaci, za 2. vam to kontroluje, jestli server opravdu odpovida tak, jak jste nadefinovali a za 3. muzete rozbehnout mock server.
=> Timpadem dokumentace nezastarava, nemusite psat nekolik dokumentu - dokumentaci a technicky popis API - vse je v jednom.
Na toto vsechno jiz nastroje existuji, Apiary pouzivat nemusite a dopracujete se ke stejnemu vysledku. Apiary je ale sloucilo do jedne online sluzby, kde si s tim nemusite hrat a mate to na jedno kliknuti.
Navic (a to je IMHO nejdulezitejsi z hlediska jejich businesu) vase API muze byt verejne a toho vyuzivaji zname sluzby - pres Apiary vystavi rozhrani k jejich sluzbam.