Je Cesky Internet souhrn uzivatelu, kteri se pripojuji na uzemi CR (tedy vcetne zahranicnich turistu) nebo je Cesky Internet souhrn vsech uzivatelu, kteri "konzumuji" cesky obsah?
Marek má pravdu, že se čeští uživatelé internetu dlouhodobě nadhodnocují. Při prodeji reklamy je to ale ještě trochu složitější, což z iDNESu velmi dobře známe.
Zatímco pornofotky si můžete vychutnat, i když neznáte ani slovo česky, obsah zpravodajských webů jako je iDNES je vám bez znalosti češtiny k ničemu. Lze proto předpokládat, že návštěvnost obecných portálů s (free)hostingem je v tomto směru nadhodnocena více než návštěvnost čistého, česky psaného zpravodajství. O erotických webech ani nemluvě.
Na iDNES se připojuje asi 90% lidí z Česka, další pořadí je USA, Německo, Slovensko. Opakovaní návštěvníci z USA a Německa jsou ve velké většině studenti, au-pairs, Češi krátkodobě pracující v zahraničí. Tito lidé jsou pro inzerenty také zajímaví, často paradoxně více, než běžný Čech, protože mají v průměru vyšší příjmy a vyšší spotřebu.
"Lze proto předpokládat, že návštěvnost obecných portálů s (free)hostingem je v tomto směru nadhodnocena více než návštěvnost čistého, česky psaného zpravodajství."
Já bych spíš rád věděl, kolik je zhruba v ČR připojených domásností... to by snad nebylo až tak těžké zjistit, ne? Jenom by stačilo požádat každou firmu, která dělá ISP, aby dala dvě čísla: počet domácích uživatelů + počet firemních uživatelů... a úplně super by bylo i kdyby poslala sdružení jako czfree počet uživatelů a telecom počet lidí, kteří za poslední měsíc volali x-krát číslo začínají 971 (internet) a měli bysme to :-))) Tak by se poměrně přesně zjistilo, kolik je v ČR uživatelů internetu, kolik jich používá wifi, kolik GPRS, kolik má dial-up atd. :-) (rozhodně přesnější jak výsledky z iAuditu... :-))
--
(janně, pak jsou ještě případy, kdy mají jednu lajnu nasdílenou sousedi v domě atd., ale to už jsou v tom množství jen malá čísla a úplně přesně to asi nepůjde určit nijak...) :-)
Michale, bylo by, kdyby těch 100 lidí používal jeden společný prohlížeč. iAudit ve skutečnosti nepočítá počet uživatelů, ale počet aktivních prohlížečů
Ano, výsledky iAuditu si opravdu každý interpretuje jak chce:
Quick: 535 287 UV
Tiscali: 481 371 UV
V případě Quicku totiž musíte díky politice iAuditu vycházet z packu. (u media indexu, jak jistě víte, totiž nejsou započítávány služby na jiných doménách než *.quick.cz - filmweb, gamezone ..)
Minimální - zvláště u stránek, které na webhostingu byly smazány/zrušeny, ale jsou stále zaindexovány ve vyhledávačích a odlinkovány z dalších podobně zaměřených stránek.
Ani toto neni samospasne, vemte si napriklad Media projekt, realizovany GFK, ktery jiz dlouho hodnotami odpovida populaci iAuditu aniz by se pozastavil nad tim, ze urcity podil uzivatelu musi byt duplicitni jiz z principu mereni. Stacilo se zeptat, ze?! :o)
Pokud vezmeme udavane populace z techto vyzkumu a iAuditu jsme na cca 2900000 z CR/mesicne. Ale predpoklada se (v iAuditu), ze cca 20% je prekryv doma/prace a dalsi prekryvy jsou take cca 20%, tedy se dostaneme na cca 2400000 a to presne odpovida vysledkum CSU a tim padem odhadovanym zreslenim v mereni.
Tak a ted by me zajimalo, jestli ma GFK maslo na hlave :o)
počet uživatelů iAuditu ve srovnání s počtem uživatelů Internetu jsou dvě nesouvisející hodnoty a tohle je jen jeden z důvodů. Zahraniční uživatelé, vypnuté cookies, mazané cookies, používání více prohlížečů, více uživatelů za jedním prohlížečem, prohlížení neauditovaných serverů, využívání jen mailů, ... To vše zkreslí výsledky k nepoužitelnosti, význam snad může mít leda trend.
osobně bych považoval za relevantní vhodně udělaný výzkum formou pár otázek v běžném omnibusu u společností typu TNS Factum, při dotazování se deseti tisíc lidí je chybovost pod 1% a navíc jste schopni zjistit i související informace - používání z domácnosti versus z práce, nakupování atd.
Navíc se omnibus dělá každý měsíc a tak jste schopni také odhadnout trendy.
omnibusove vyzkumy (obvykle okolo 1000 resp) na tema velikost internetove populace dela kazda vetsi vyzkumna agentura, ale na mesicni bazi to nema smysl-vychazi stale velmi podobna cisla....
lze takto sice eliminovat efekt prohlizece/uzivatele, ale nikdy z toho nevyleze kloudny vysledek o navstevnosti (i tech nejvetsich) serveru.
Zajimave je, ze vysledky omnibusu za celkovy pocet uzivatelu CZ internetu se moc nelisi od namerene populace metodami cookie (neco jineho je pak ale struktura).... zda se tak, ze se vsechny ty negativni efekty (Xbrowseru/Xuzivatelu) vzajemne eliminuji...
nesmysl tenhle typ mereni (browsers) urcite neni a na lepsi nema trh penize.
proc by melo mit GfK maslo na hlave?
pokud jde o celkovy pocet uzivatelu a prekryvy, tak bych veril spis offline vyzkumu z GFK nez iauditu. u offline jsou vsechny veliciny pruhlednejsi, narozdil od "predpokladu" o prekryvech