Mě štve, že pořady z vědy, techniky, historie a přírody, tedy jak se říká populárně naučné, budou rozptýleny do více stanic, což bude velice nepřehledné. Vůbec se mi nelíbí, že Leonardo bude vysílat pouze na internetu. Kdyby šlo aspon na satelitu... Vůbec celá tato reforma spěje k tomu, že to bude horší než nyní, jak to už u reforem často chodí.
Ve městě, někde v hotelu proč ne, že... On také ČRo vysílání na KV zastavil a ČRo 7 jede pouze po netu... Ovšem chtěl bych to vidět v činnosti někde v Austrálii v buši...Ono se tím kapesním sráčem nedá dovolat ani z obyčejného českého lesa, když na to přijde a je lhostejné zda jde o O2 nebo T-Mobile nebo Vodafone, pokrytí veškeré žádné...
Vystihnul jste to presne, mobil dobry tak leda k volani, a to taky neplati vsude.....
Nedavno me znamy presvedcoval o vyhodnosti online map, to doslo do situace, kdyz jsme s jeho zazracnym smart phone litali po lese a lovili aspon nejaky signal, jinak jsme nevedeli kam. Priste jsem si vzal papirovou skladaci mapu za 80Kc, ta zadny signal ani baterky nepotrebovala, ke vsemu takova mapa disponuje rozlisenim nekoli tisic x tisic bodu, smart hphone ma "skvelych" 800x600 :-)))
Pri cene mobilnich dat v roamingu bych se nedoplatil, ke vsemu mobil jak pisete pouzivam na volani- je to preci jenom telefon a ne radio. A pokryti daty neni ani moc dobre, priklad: okoli Salzburgu na upati Alp- tam vam je ten mobil uplne k nicemu, ale proc jezdit do Alp, staci zajet mimo jakekoliv vetsi ceske mesto!!!
Neverim marketingovym nesmyslum, ze mobil za vas udela vse, vyresi vase problemy a vsude s nim budete online :-))
Zřízení vysílacích center považuji za dobrý nápad, zbytek za katastrofu pro posluchače. Ne že bych nebyl pro částečné změny, to ano, ale v jiné podobě. Toto podoba nepovede k cíli, že "podíl Českého rozhlasu na trhu se zvýší z dnešních 20 na 25 procent", ale k pravému opaku. Odhaduji úbytek posluchačů o cca 600 000 (tedy posluchačů dnešní Dvojky).
Naopak pokud by se mírně upravil program dnešní Dvojky, tak by mohla oslovit minimálně 1 000 000 posluchačů a při změnách u některých regionů by šel jejich podíl na trhu také navýšit.
Stanice mluveného slova by byla typu all-news typu Bayern 5, která by byla v digitálu + na středních vlnách a částečně na VKV. Měla by ulehčit Radiožurnálu + o víkendech by tam mohly být pořady Leonarda
Současné digitální stanice by se zachovaly. Aby byly více poslouchané by chtělo ale spustit T-DAB a propagovat ho.
Jaké jsou názory ostatních ?
Já taky trochu nechápu to "nadšení" z vysílání na SV. Jistě, šíří se široko daleko, ale kvalita poslechu je chabá, nebo mi něco uniká? Já si nedovedu představit, že bych poslouchal třeba rozhlasovou hru "Let do nebezpečí" na SV. Na VKV krásně ve stereu je to zážitek. Na SV bych to nevydržel poslouchat ani minutu. Stejné je to z hudbou jakéhokoliv žánru. Samozřejmě, jestli chce Český rozhlas vysílat do zahraničí, tak nic jiného než SV, KV nezbývá, ale to by už snad měla být speciální stanice pro "krajany". .Navíc je tu internet. Já kdybych chtěl v dnešní době slyšet. nějakou vzdálenou stanici, tak ji nebudu jako kdysi lovit někde na KV, ale jednoduše si ji najdu na metu.
Jde o to, co konkrétně máš na mysli ?
Jsou 3 způsoby...
ČRo je všude v DVB-T jsou v ČR v prodeji i mobilní telefony pro DVB-T...
http://mobilizujeme.cz/clanky/wigitel-t4-recenze-mobilu-s-televizi-dvb-t-a-podporou-2-sim/
Takže lze z toho třeba rádio poslouchat i někde pod stanem...
Vlastně pak jsou v podstatě 4 způsoby, protože jsou i netové Wi-Fi přijímače,
což se hodně úspěšně rozmáhá a osobně jsem zjistil, že připojení k Wi-Fi už je u nás v campingách běžný standard, což mě mile překvapilo, takže tím se normálně napíchneš i na net v podstatě kde koli na dovelené po ČR.
Takovou nejlevnější kombinaci DAB a netu máš tohle....
http://pureradio.cz/detail-produktu/radia/prijimace-fm-dab-wi-fi/16_pure-one-flow/
S tím netem mě hlavně dostali s tímhle
http://www.ekrrockradio.nl/?p=Luister%20Live&s=Internet%20autoradio
Tedy taky to může někdy způsob....
Ale zatím to vypadá tak, že ve městě je asi 90 provozovatelé Wi-Fi k netu a jeden je horší nežli druhý, takže každý má tak 2 ulice nebo 2 bloky baráků a dost, takže v ČR zatím nepoužitelné...
Co se týče DAB, tak já si tam koupil tohle
http://pureradio.cz/detail-produktu/radia/prijimace-fm-dab/7_pure-evoke-2s/
Ovšem čekám na signál. Respektive, jde mi 26 stanic z Německa.
Dva multiplexy. Jeden, kde jsou stanice MDR, z toho je nejlepší asi Sputnik, což je bývalá stanice
endéráckého svazu mládeže... / relativně by se dalo říci postavení našeho Wave /
A pak celoněmecký multiplex, kde je například v ĆR velmi oblíbené sunshine live nebo je tam rocková stanice BOB, či velmi zajímavá až bych řekl relax stanice Lounge FM...
http://www.lounge.fm/popupplayer/popupplayer.html
Já z toho mám nejraději Absolut radio, to je obyčejný popík, ale dobře udělaný, tedy kam se serou naši sráčí na FM...
Signál snad do Liberce letos Teleko dopraví, teď jde o to, co tam bude, když ČRo
ruší Česko, ruší Leonardo...Plánovitě za 2 roky zruší Wave viz. dokumenty zde atd.
No a taky jsem sám zvědavý, zda se mi sem tedy GAMA http://www.gamaradio.cz/index.php/my-jsme-budoucnost dostane dříve z DAB nebo z FM...
Úplně nejlevnější máš ke koupi v ČR pro DAB tohle
http://pureradio.cz/detail-produktu/radia/prijimace-fm-dab/44_lingo-ijoy-pocket-dab-yellow/
Recenze k němu zde na DZ napsal nick pamětník...
Ten má také ještě i tohle http://www.pure.com/products/product.asp?Product=VL-60896&Category=
Což mají momentálně vyprodané a má to i DAB i Wi-Fi...
No a pro DRM je v ĆR stále v prodeji ten TechniSat viz. doleji...
Což by se asi daly sehnat asi levnější hračky
http://www.youtube.com/watch?v=BUp6ewo2LmA&feature=related
/ nevím jak to běhá, to jen, že jsem si tam toho videa všiml /
No já stále zvažuji něco s DAB do auta
http://www.conrad.de/ce/de/overview/0303990/Autoradios-mit-DAB-Tuner;jsessionid=FDECA6BD2B517B81BC778A02CE9396AD.ASTPCCP12 nejvíce se mi líbí asi ten modrý Kenwood...
nebo, že bych si tam dal pro změnu něco s DRM
http://web.mac.com/petersenger/pfs_dr/Auto_Radio.html
Zatím jsem se nijak nerozhodl.
DRM v této chvíli schopen přijímat nejsem.
Čili klasický tuner ?
http://www.excelia-hifi.cz/cambridge-audio-azur-650t.html
Jsou tunery...
Je i tohle... Což by asi šlo nazvat doplňkem / modulem k tuneru
http://www.studioline.cz/?lang=cz&eshop_menu=category&sec=item_detail&main_cat=958&id=10147
nebo
http://radioprijimace-radiobudiky.heureka.cz/onkyo-up-dt1/
Jenže, že jo, viz. doleji...
Pokud se nedostaneš na Němce
buď z Bavorska nebo ze Saska... Tak v této chvíli v ČR a pokud Duhan v podstatě do 2 let zlikviduje všechny digitální stanice ČRo mimo D-Dur...
No tak to nemá asi význam se s tím v takové budoucnocti nyní zaobírat...
No uvidíme...
Tak jedině, že by jsi se dal na italskou hudbu http://www.rtl.it/Classic
To ti bude z DAB+ hrát asi i u Vás
http://www.teleko.cz/dl/pokryti_Ostrava_LP.pdf
Tak ono vzhledem k tomu, že za totality se tedy nic jiného, nežli nějaká San Rema a spol nesmělo, tak ono je to v ČR do dnes poměrně populární...
Proto mám rád DVB-S
jsem z něj zvyklý na tyhle stanice např.
http://www.anorak.nildram.co.uk/aac/index.html
http://player.absoluteradio.co.uk/core/radioplayer/ac/
No a když by selhalo ČRo a p.Řapek sehnal takovéhle věci...
Tak ať si ČRo klidně trhne...
Když na to přijde...
Ovšem toto poslední rezolutní vyjádření jsem nucen poněkud zmírnit....
On je totiž problém v tom, že on jako šéf ČRo to dělá v podstatě dobře.
Jde o to, že ten jeho TECHNICKÝ SERVIS bude mít větší zásah nežli Leonardo v DAB+, DVB-T/C/S. Tedy pokud takové informace budou řazeny např. na Prahu, uslyší je bezesporu více lidí. A i tím zatraktivní Prahu tedy Dvojku. Např.
Ovšem na druhou stranu zničí specializovanou stanici a ještě k tomu pro nás s přijatelnou hudbou.
Co se týče WAVE. Je to to samé. Tedy samozřejmě stanice celoplošně na okruhu 4 na FM je více nežli stanice v DAB / DVB-T/S/C. čili to je také velice správný krok i za cenu stanice nové s některými komerčnějšími prvky řekněme po ránu. Např.
Ovšem na druhou stranu on tedy řeší dobře současnost, ale pomíjí budoucnost a výhledy a další možnosti, prostě to tvrdě krátí a reguluje.
Ale přitom mu to nebrání vyhazovat do vzduchu vlastní píčovinky. Viz JAZZ a mletí o dětském kanále...
Dobře Kasík udělal kompromis a duhan to zarovnává. OK.
Ale měl by pohlížet trošku i na ten digital. Tedy opravdu už ponechat D-Dur a to neničit. A přihodit ten JAZZ do DAB a konečně i WAVE může ponechat jako ALTERNATIVU a pak mít to pro mladé na FM o to komerčnější.
Čili on by neměl to stávající odstřelit tak rychle, ale digitální podobu a zřejnou a zřetelnou digitální podobu ČRo zachovat.
A aby nové technologie zaujaly musí tam být něco ATRAKTIVNÍHO...
Ovšem tím to samozřejmě v této chvíli půjde do ztrát, tedy budou to dotovat stanice vydělávající na FM...
Nic méně neměl by se toho tak snadno vzdávat. V momentě, kdy to udělá stejné. Tak se mu na to každý vykašle. A pak ho opravdu mohou časem vytěsnit jiné subjekty...
To jsem asi neuřídil odkaz...Oni už tam hrají druhé Genesis...
Tak dobře, tak tenhle http://www.rtl.it/Italian%20Style to je třetí, co tam je a to už bude správně...
Ještě doplním, no jak jsme o tom tady na DZ tak různě kecali v diskuzi tak pěkný tuner pro DAB+ jsme našli tenhle
http://excelia-hifi.cz/yamaha/data/yamaha-t-d500.pdf
No, ale tady záleží, co v tom bude... V Německu něco je... Tedy zatíám nic moc... Češi se drží FM, to je přeplácené a utemované, že se v tom nejde hnout... A netu... Tohle DAB ani to DRM tady zatím moc nejede...
Takže uvidíme jaký to vezme spád...
Tak pro mne bylo DAB atraktivní z důvodů Wave, Leonarda a Gama rádia...
Pokud mi Wave za dva roku zruší a bude nová stanice pro mladé na FM.
Z Leonarda už letos udělají servis...
A Gama rádio k nám přijde na FM...
Tak v tom okamžiku už DAB přijímač v podstatě na nic nepotřebuju.
Protože jedinou stanicí, kterou se to bude lešit od FM bude D-Dur.
Nějaké modely tuneru, co měly DAB+ i Wi-Fi jsem zahlédl, ale byly dost drahé... Vstupy na antény, to mělo, co model to jinak... Většinou nic nemělo vstup na anténu pro L-Band / tj. české vysílání Teleko / tam to měly všechny uvnitř integrované.... A většinou všechny měly vstup na analogové KV/SV/DV zvlášť a pak se to lišilo buď tak, že to mělo vstup pro III.Band a FM dohromady. Nebo to mělo vstup pro III.Band zvlášť a pro FM také zvlášť.
No právě, Teleko má docela smůlu...Napřed jim zdrhne Dance rádio...
A nyní se do toho pustí Duhan tak, že v této chvíli říká, že do konce roku 2012 zanikne Leonardo a česko.
A do roku 2014 Wave.
Takže to jsem docela zvědavý jak z této situace vybruslí ?
No oni mají jisté možnosti, ne, že by je neměli...
Tam je celkem 14 stanic...
Oni tam totiž mají i italské stanice...
A to tyto třeba http://www.rtl.it/Groove
Takže, když na to přijde on by se mohl také p.Řapek docela právem na ČRo nasrat a jednoduše je z toho vykopnout a si tam sjednat třeba nějaký britský balíček nebo německý apod. a mohlo by být ještě docela veselo...
Takže ona není pravda, že tu jede po zemi jen BBC a RFI http://www.rfi.fr/ v praze na účet francouzského velvyslanectví...
Ono tady jede v DAB+ i několik italských stanic...
Bohužel rádio od Technisatu umí pouze DAB, ne DAB+. Jinak se jedná o dobrý přijímač, stejně jako Morphy Richards, ten má dokonce i aktualizovaný firmware pro DAB+, ale už se nevyrábí. Ostatní rádia pro DRM DAB+ neumí.
Na první 2 přijímače jsem narazil, když jsem hledal rádio s DAB+, na které bych si nahrál vybrané pořady ČRo, když je nemohu poslouchat. Těch přijímačů, které umí nahrávat, je minimumn. První vlaštovky s DAB+ tu už jsou, třeba Pure Evoke 3.
Ještě k DRM. Tato platforma se mi líbí. Bylo by vynikající, kdyby ČRo přinesl posluchačům nadstandardní službu, kdyby třeba Radiožurnál vysílal na DV v DRM. Kvalitní příjem Radiožurnálu ve vynikající kvalitě po celé Evropě to je skvělé !
Co se týče kombinovaných přijímačů pro DAB+, DRM a VKV tak pokud by proběhlo nějaké společné jednání mezi evropskými veřejnoprávními rádii a výrobci přijímačů, tak by jistě mohly být přijímače cenově dostupné a rozvoji moderního vysílání by nic nebránilo.
OK samozřejmě respektuji Váš názor. Všechny SV a KV stanice z celého světa na netu ale taky nejsou... některé si např. na KV a na tom z jaké dálky jim příidou reporty o zachycení přímo zakládají ( viz. např. rockové KBC z Nizozemska atd.. atd..)
I já tu svojí snahu o co největší AM (DRM) DX beru spíše jako koníček s trochou dávkou romantiky těch dálek, které ty mnohdy slaboučké signály musely urazit.
Samozřejmě je určitě kvalitnější si nějakou třeba jihoamerickou stanici najít na netu, než ze šumu lovit signály, které se odrazily třeba od chladných vod Atlantiku a pak od ionosféry, ale i to má myslím něco do sebe....
je to něco podobného jako proč si kupovat knihu, když si jí můžu stáhnout z netu a nebo se rovnou podívat na film... že...
No já jsem napřed lovil na SV Luxembourg a na kV RFE atd. Pak u mne sehrál obrovskou roli dálkový příjem FM a to Bayern 3 a Osterreich 3. No a potom DVB-S. To už byla situace, kdy bylo po revoluci. Ale české FM bylo zahumusené hroznými neumětelskými zrůdami, které tu praly nějaké normalizační škváry. Slušné radio defakto neexistovalo. Beat byl někde můžná u někoho v hlavě, ale ne na vlnách. A já měl fakt jedinou možnost přes DVB-S Caroline a Virgin Classic Rock atd. Abych z toho hnusu na českém FM , nechcípl. Takže DVB-S opravdu tehdy naprostá priorita. Dnes už ho také u mne víceméně vytlačil net. Ovšem stále mi ten net, tak nějak nesedí, není to jako chytat rádio, je to jako rozhlas po drátě. Cikání překopnou kabel a půl dne trvá nežli to opraví. Trochu víc zaprší nateče jim voda do ústředny a nejde to týden. jako jo, funguje to, ale odvázaný z toho nejsem. K těm rádiím. Dnes jsou snad všechna česká, co jsou na FM i na netu, zrovna třeba Liberecké RCL dlouho na netu vůbec nebylo. Čili není prostě vše na netu. Není. Docela mne ČRo štve s tím, že nyní sází vše na net. Tedy ten JAZZ má na netu. Možná i dětské cosi bude mít někdy jenom na netu, ČRo7 má na netu. Je otázka zda ten NET je samospasitelný. Nejspíše není. Oni sami přiznávají, že ten netový rozhlasový boom opadává... Tedy že na západě začínají lidé poslech tímto způsobem opouštět... Jen v divoké východní evropě to jede, protože tu jinak nikde nic kloudného nevysílá... Dobře to napsal jeden diskutující zde, že bude poslouchat netovou stanici, ale až v případě, že bude mít podporu na FM nebo DVB-S nebo DAB apod. Co tím myslel.... No podle mého názoru to, že na tom netu jsou miliony streamů, kde jaký kamarád něco sdílí kamarádovi, či přátelům a v podstatě to není rádio...Jo jsou to nějaké zvuky, někdy i zajímavé...Ale ten punc opravdového rádia z toho má málo co... Takže ano používám samozřejmě net ale k poslechu toho, co je doopravdy rádio.... ne nějakých sdílených streamů...
Kdyz oni nam na FM v CZ tak kraaasne hezky cesky hraji, tak proc se zabyvat DAB/DRM :-(( a ke vsemu ti vtipni moderatori, to je radost je poslouchat mezi tou zaplavou reklamy... to je samozrejme ironie.
Osveta je v tomto ohledu prakticky nulova, posledni dobou pristup CRo taky tomto nezavani pozitivni naladou, i kdyz na zmeny se docela tesim.
S netem to mate jako jinym obsahem na nem, je toho astronomicky moc, obsahove je to spis katastrofa, jenom par stanic se zazemim klasicke stanice ma uroven.
S knihami v tistene podobe to je podobne, napsat nejaky obsah a sirit ho snadno v el.podobe je celkem snadne, ale vydat takovy obsah do tisku, to uz musi byt obsahove kvalitnejsi, aby si na sebe vydani vydelalo- nakladatel brak nepusit jen tak ven, to by se zruinoval.
Netem proste pada veskery filtr kvality a moralky, dostane se k vam uplne vsechno a zvheldem k tomu, ze to je zadarmo nebo za par korun, tak nevalne obsahove kvality.
Cituji:
,,Nový program by měl nabízet diskuse, komentáře, publicistiku, investigativní reportáže, ale i satiru a náročnější tvorbu. Duhan ale odmítnul tezi, že by mělo jít o další zpravodajský okruh, který by se zaměřením kryl s Radiožurnálem."
komentuji:
To je právě chyba. To opravdu vypadá, že vyrábí nikoli zpravodajskou stanici. Ukničený a pro odporné nehudební vrzání neposlouchatelný Radiožurnál za ni považovat nelze. Ale opravdu nějakou vizi RFE. To je samozřejmě špatně. Na víc je škoda pro takovou stanici FM ? To může mít klidně na DV na SV atd. / Klidně i v DRM, což je proveditelné, diskutovalo se o tom zde./
Ovšem v úvodu článku se nemluví o samostatném okruhu FM. Ale pouze o BBC a o SV.
Přitom ono se před tím mluvilo o samostatném okruhu FM a mluvilo se o opuštění SV !
Takže si to rozebereme:
Důvody - velký počet stanic. Nezdá se mi, že by měl ČRo příliš velký počet stanic, pokud nebudu počítat ty regionální. Tam je jich mnoho. Ale jinak je to relativně přiměřené.
Polovičatost řešení u některých stanic. Ano to je. Klasickým příkladem Radiožurnál, který není ani ryba ani rak, ale prostě odpudivý kočkopes, není to ani zpravodajství ani life stylový odpočinkový kanál, je to prostě blivajz...
Překryv cílových skupin... Ano naprostá pravda. Klasický příklad regiony versus Dvojka atd.
Neoslovují mladou generaci. Tak samozřejmě to s tím vrzáním ani nemohou.
Pokles poslechovosti - jen důsledek jejich zastaralosti a všichni to vědí.
silné konkurenční prostředí ? Tak s tímhle důvodem je spíše k smíchu...
čemu tady říká konkurence ? Vrzačům z E2 nebo infantilům z F1 nebo kšeftařům z Impulsu ?
Vždyť tady žádné konkurenční prostředí defakto nemá...
Slušných poslouchatelných stanic je tady pár...Tak deset dohromady...
Konzervatismus a těžkopádnost ! Tady POZOR a velice opatrně. Určitý druh konzervatismu lze naopak považovat za klad ! Nemusí se hned všechno sběsile rozmlátit...
Vezměme si i jako příklad netové rádio Dechovka...
Ale stejně tak třeba i Beat nebo Country rádio...
Protože konec konců i Rock nebo country jsou řekněme žánry, které stojí trochu mimo hvězdné populární hvězdičky... To už jsou víceméně konzervativní záležitosti...
Přesto nebo právě proto to má vysoký počert posluchačů...
Ne všem je 13 let a snesou kničení E2...
izolovanost jednotlivých útvarů - to je jich interní problém a k tomu nemá smysl se vyjadřovat...
absence skutečného naplńování veřejnoprávnosti ! Tady opět POZOR a velice opatrně. Co je tím myšleno ? Jsou zde vrzači, kteří tvrdí, že Wave nesplňuje jisté požadavky a asi by tam rádi slyšeli nějaké vrzatelství typu E2... Ale tady já tvrdím jen houšť... Tedy pod pojmem naplnění veřejnoprávnosti si představuji ještě více alternativy, ještě více subkultur a menšin atd. ostatně fenomen internetu, ovšem pak nemohou komerčně vyžadovat poslechovost...buď tedy budou mít kvalitu a subkultury, což je správně a budou tedy naplńovat veřejnoprávnost, včetně samozřejmě přímého sprovoznění Radia JAZZ, DAB+, DVB-S/C ale i třeba dětské stanice...Anebo budou nahánět nějakou svinskou E2...Takže aby bylo jasno, co je to veřejnoprávost...Nahánění E2 a F1 bych za ní totiž rozhodně nepovažoval...
hm...stagnující výnosy a rostoucí náklady...tak celkem logické že, zdražuje se vše a všude, to je tedy objev... Nic méně já si tady nepěstuji kočkopsa Radiožurnál pro vlezadkovství českým politikům ! Ať z toho udělají řádnou stanici typu BAYERN 3 atd. A půjdou jim zisky nahoru.
Anebo ať, když to chtějí stále politizovat tak ať si jim vysílání zaplatí soudruzi politici, když tam musí stále strašit...
Cituji:
Na 1. leden 2014 pak vedení ČRo plánuje start nového celoplošného okruhu pro mladé. Jeho název i zaměření ještě upřesní, záležet bude také na rozhodnutí poslanců, zda upraví zákon a umožní rozhlasu provozovat víc než tři celoplošné stanice, jako je tomu nyní.
komentuji:
ALE HELE ZMĚNA ! TAKŽE POKUD TO CHÁPU DOBŘE TAK TOTO JE KONCEPCE CCA VERZE ČTYŘI !!!
NEBO UŽ PĚT ?
ŽE BY KONEČNĚ DOSTALI ROZUM ? Nevěřím svým očím. ČIlI PĚTKA BUDE RADIO PRO MLADÉ ?
A NA SVÉ OKRUHU PO FM ?
ANO. TAK POTOM TO JE SPRÁVNĚ. Pak mohou opravdu ponechat Radiožurnál relativně Radiožurnálem, tedy ubrat tam hudbu a předělat ho v čistě zpravodajskou stanici.
A pak jim stanice mluveného slova může běžet po BBC a SV. No to čumím. Oni se fakt možná někam dokopou.
Ovšem POZOR, tím v podstatě už avizují zanik WAVE. Takže jde o to, co to bude stanice pro mladé na FM je velice široký pojem. Tam se mohou pokusit jak vtěstnat dětské rádio, tak komerčně honit E2, tak pokračovat v tom, co dělalo Wave, tak použít zcestné Medkovo názory o rocku a pionýrských vlašťovkách atd... Také se zde hovoří občas o rakouském FM4 nebo slovenském Radiu FM bývalém Rock FM. Osobně bych se klonil k navázání na to jak vypadalo E+M.
tedy dejme tomu dopoledne komerční směska, která si může brát vzor BBC 1, BBC 6 případně se až i blížit E2 / tedy mohou tam mít to kýžené a hledané komerční oslovení stáda /
Ale odpoledne a večer už profilové autorské pořady současného Wave a jako mělo třeba E+M pana Cafourka, příklad. Takže takovéto spojení. V podstatě plné navázání na E+M, nic lepšího československý rozhlas zatím vyrobit nedokázal...
Ještě tedy úvaha. To v podstatě znamená pokud tomu rozumím dobře, že nejspíše neprošlo ozdravění hudby na Radiožurnálu. Zdálo se tomu tak. Rada ČRo. Opět výstup nrmalizační soudružky Jaklové atd.
A že tedy bude snaha dostat hudbu na čtvrtý okruh FM. Tak OK. To je možná ještě lepší varianta. Tedy zatím nejlepší varianta. Čumím. Dobrý. Tak hurá do toho.
Podíváme se na ty regiony, cituji:
Změny čekají i regionální stanice ČRo. Duhanovi se nelíbí, že některá z nich nejsou moc výkonná, přičemž se provozními náklady příliš neliší od těch výkonnějších.
„V září se setkáme se všemi kolegy z regionů a budeme hledat co nejoptimálnější řešení. Některá krajská studia mají velké plus v poslechovosti, třeba Brno, České Budějovice nebo Plzeň, které v součtu oslovují až 400 tisíc posluchačů. Máme ale i regionální stanice s 10 tisíci posluchači, přičemž investice do vysoce výkonných i těchto málo výkonných stanic jsou téměř stejné,“ vysvětlil Duhan. Líbilo by se mu, kdyby rozhlas posílil systém regionálních „dcer“, tedy krajských redakcí navázaných na silnější regionální studia.Jako příklad Duhan uvedl redakci v Liberci, která nefunguje jako samostatné krajské studio a pracuje pod studiem v Ústí nad Labem, přičemž obě se označují názvem ČRo Sever. Stejným způsobem je řešená i krajská redakce ve Zlíně, která je navázaná na ČRo Brno, a krajská redakce v Karlových Varech, která se připojuje do vysílání ČRo Plzeň. „Ukazuje se, že tento model má svoji logiku a umožňuje tomu slabšímu regionu soustředit se ve svém vysílání jen na to důležité,“ řekl Duhan.
komentuji:
Má samozřejmě pravdu v tom, co všichni víme, že rozdíly jsou propastné !
Jsou staré kvalitní a chtěné a nové kde nic moc je slabé slovo, přitom žerou stejně...
To chápu a tam se asi shodneme...
Ale jde na to blbě. Tedy chce zdá se posílit staré. To je špatně. On by to měl především zrovnoprávnit. Tedy ODSTRANIT ROZDÍLY.
Právě o Liberci lze hovořit o naprostém selhání ! Tedy kdo poslouchá to Ústi nad Labem ? Nebo proč si Duhan tak asi myslí, že tu RCL má tak vysokou poslechovost a takovou popularitu, když je to stanice veskrze trapná a bývá označována za skanzen ?
Z prostého důvodu. Protože zde zafungovala a nadále funguje naprosté selhání paskvilu ČRo s názvem SEVER. Kdy tedy místní hledají raději informace u neumětele soukromníčka, nežli u ČRo.
Takže ono je to trošičku jinak...
Takže se nabízejí různé koncepce. Buď jedna z prvních Regina Čechy a Regina Morava + Slezsko.
Nebo jedna jediná regina.
Plus začleněno v Dvojce alias Jedničce. Ale musí mít LBC stejná práva jako Ústí nad Labem.
Nikoli být vytaženo staré / pseudo kvalitní / ta kvalia je sporná, někde je a někde není /
A potlačeno nové , nechtěné...
Ne já chci ROVNOPRÁVNOST. Stejná práva pro Liberec jako pro Ústí nad Labem !
Ještě poznámka. Nikde jsem nezahlédl jedinou informaci o DAB a DRM.
Jen o netu a DVB.
Takže předpokládejme, že z DVB-T je vyžene Dvořák. Je to možné.
Proč tedy neusilují nebo zde už nemají v takovém materialu začleněno, že tedy budou chtít celoplošný multiplex v DAB+ v III.Bandu ?
Podívejme se na ten analog.
DV - Asi Radiožurnál jako býval vždy ne ?
SV - tam byla původně koncepce ho zcela opustit.
Nyní se koncepce mění na to, že tam bude ta stanice mluveného slova.
Ano to je správně.
Ovšem, co bude na té druhé SV frekvenci ?
Tu opustí ? Nebo tam bude Jednička ? Nebo tam bude Dvojka ?
Na DV by konec konců místo Radiožurnálu mohla být také Čtyřka aby se ještě více posílila.
Na SV Čtyřka může být v DRM buď na té druhé frekvenci. Čili může tam být 2x. Analogově a digitálně. Nebo může být na jedné frekvenci SV ale jak analogově, tak digitálně.
Může tam být i Čtyřka i Radiožurnál na té druhé také analogově a digitálně současně...
Čtyřku tedy dají na FM na 12 hodin na vysílače BBC, to je správně...
To je velmi dobrý tah...
Dobře Pětku tedy spustí po čtvrtém okruhu. To je tak správně.
Ale to mohou udělat až ve chvíli, kdy vyřeší regiony.
Regiony hodlají řešit jak ? Tedy byla by záhodná úprava v DVB-S a mohlo by být využito DAB.
To už by se teď mělo využít pro to, pro co se používá NET tedy např. Radio JAZZ.
Na něj by šlo využít ostatně i DVB-S/C.
Plus případné dětské...
Takže dokumenty jsou velice pěkné asi nejlepší, co zatím kdy kde byly k nahlédnutí, nic méně zůstává ještě dosti dalších otázek, jak se zdá...
Co bude na druhé frekvenci Radiožurnál ? Nebo se druhá frekvence SV opustí ?
Další poznámka. Pokud tedy odstraní Česko = základ Čtyřky.
Leonardo = technický servis pro všechny...
Wave = Pětka pro mladé na FM.
Zbývá má D-Dur... Co s tímto vousem ?
Rozšíří vousy ? Hovořilo se o dětském !
Jede mu JAZZ !
JAZZ a D-Dur pojedou v DAB+ ?
Atd. Ještě moc otázek...
Čau,
Také postrádám informace o rozvoji DAB, či DRM...
na SV je v ČR v současnosti jeden okruh - s divnou kombinací ČRo2 / ČRo6... nic tedy asi vypínat nebudou, prostě ty vysílače, které šíří toho kočkopsa 2/6 budou podle mě šířit tu novou ČRo4. Možná kromě Ostravy Svinova - všiml jsem si, že ČRa ho nabízejí na svých stránkách k prodeji.
No uvidíme co z toho bude, doufám, že zůstane zachováno i to, že o půlnoci budou u nás SV i nadále vypínat a že to nepojede 24 hod. denně... na uvolněných frekvencích totiž v noci chytám stanice z daleké ciziny:-)).
myslím že v 2004 - no prostě, jak rušili ten můj oblíbený vysílač Jihlava...
dnes když si pustíš SV, tak v 18:00 řeknou, že vysílání ČRo2 končí a že si máš přeladit na VKV a že začíná vysílání ČRo6... to vysílá do půlnoci, pak zahrajou hymnu a vypnou to úplně.... stejnětak DV 270kHz - Topolnou....
Souhlasím s tím, že stanice mluveného slova na samostatném FM okruhu by byla škoda.... VKV-FM lze využít daleko efektivněji.
Proto skutečnost, že SV okruh by se konečně trochu vyprofiloval a nebylo by na něm duplicitně to co je na VKV (ČRo2) je podle mně dobrý krok.... jen by to opravdu mohli i nadále na noc vypínat:-))
Na DV je to trochu odlišné - tam mi duplicita s VKV nevadí, jelikož DV je určené hlavně českým občanům v zahraničí...
Jak už jsem ale řekl, v ČR v současné době leží úplně ladem bývalé III. pásmo, proto bych nějakou koncepci rozvoje DABu ze strany ČRo také uvítal.
Však ANO a já s Tebou zcela souhlasím. Tohle je evidentně úprava už asi fakt pátá té původní koncepce a vzhledem k tomu, že je to tu nejnovější tak snad v této chvíli, platná.
A konečně tedy, že jim to došlo... Takže DV asi Radiožurnal prostě pro zahraničí. Jednak Slováci, jednak Češi v zahraničí.
A SV Čtyřka. Konečně to pochopili. Rvát Čtyřku na samotný okruh FM byla blbost. Ale pojede to po vysílačích BBC 12 hodin. Což je v podstatě polovina dne a což by nasvědčovalo tomu, že i po SV by to mohlo jet 12 hodin. To znamená, že na FM na vysílačích BBC se pak přepne BBC a pojede si tam BBC anglicky a SV bude v té chvili ticho. To by tak mohlo být a druhý den zase pěkně Čtyřka po BBC a čtyřka po SV. To fakt vypadá velice dobře a to je zatím nejlepší, co vymysleli. ANO. Takto by to mohlo být.
No a Pětka po bývalých regionálních stanicích jako okruh 4 FM jako stanice prto mladé. Konečně, že jim to došlo. To je fakt dobré.
No a samozřejmě v případě potřeby pak mohou kdykoli tu Ćtyřku na SV překlopit do DRM nebo ji jet simultáně i analogově i digitálně. Takže i tuto možnost si tím nezavřou. Takže to je fakt nyní už dobře vymyšleno. Tedy poladěno.
No a nejhorší tam je, že tedy tu Pětku chtějí startovat 1.1.2014. Takže tedy mají zbytek tohoto roku a celý příští rok na to aby poladili ty regiony. A to nevím tedy jak se jim zadaří. Posílit Ústí oproti Liberci nemá význam a posílit Hradec oproti Paurdubicím také ne. Já bych to viděl opačně. Tedy jednu stanice JEDNIČKA, kde by prostě mělo vstupní informaci Ústí, stekjně jako by tam měl vstupní informaci Liberec, stejně tak Pardubice, stejně tak Hradec. Prostě zrovnoprávnit to. Každému stejně. Kraj stejně jako kraj. Každému stejnou měrou a nezajímá mne velikost kraje ani lidnatost kraje ani průmysl kraje, ne prostě kraj, jako kraj. Každému zcela stejné minuty prostoru. A zařadit to Jedničky tedy současné Dvojky tj. Prahy.
A Pětka může jet.
No k tomu DAB. Zatím jsme ve fázi, kdy TELEKO jede Přibram, Prahu, Ostravu a Brno zadara. / Pokud tedy koncem roku zanikne Leonardo a bude z něj technický servis a zanikne Česko a bude z něj základ Čtyřky. No a TELEKO by snad mělo spustit letos Hradec, Ústí a Liberec.
Tak ta Čtyřka by tam mohla jet. Což by pro mne mohl být lepší způsob přimu nežli DVB-S, DVB-T, a FM. Takže to bych pravděpodobně využil z DAB. Též v DAB zůstane tedy předpokládám D-Dur. A opravdu by tam mohli přihodit ten ČRo JAZZ. To by tedy fakt mohli a dost mě štvou, že to nejsou schopni a ochotni udělat. Budou tam mít místo po leonardu. Takže to by fakt mohli udělat. Také by mohli REGION vyměnit za Radiožurnál. Ten REGION je tam naprosto na nic.
To je otázka TELEKA. Nní k RTI, ti by měli spustit Plzeň snad letos na jaře, zatím to nebylo dementováno, tak uvidíme, co se stane a nestane.
Též by ĆRa měly letos spustit v III.Bandu TESTY. Není znám jejich rozsah. Tedy která města, jaké stanice, jaké výkony atd. Ale ty testy by měly nějaké letos být spuštěny.
No a mělo by být také letos zahájeno přidělování. Tedy mělo by být vypsáno výběrové řízení na kanál 12 a to na dva multiplexy, jeden pro ČEchy a jeden pro Moravu a Slezsko.
ČRo žádal vznik koordinačního centra. Já bych se jim na koordinační centrum vykašlal. Víme, co to dokoordinovali s DVB-T. To není potřeba.
Čro by měl udělat něco jiného. Pokud je Dvořák vyžene z DVB-T a je předpoklad, že je Dvořák vyžene z DVB-T... Tak by měli po poslancích chtít odhlasování toho aby ten Multiplex na 12 kanále jak ten pro Čechy tak ten pro Moravu a Slezsko / snad by se dalo hovořit o jednom celoplošném multiplexuz / jen prostě s jinými parametry na Moravě a slezsku a jinými parematry v Česku, dostali ONI. Aby si ho prostě získali ze zákona a byli tím zajištěni.
Samozřejmě pokud to neudělají, tak je to banda kreténů a jinak to nelze nazvat. Protože ČRa si tam potom sjednají Lagardere, tedy E2, F1 a Impuls / s kterými historicky oni dělávají testy...
http://www.radiokomunikace.cz/vysilaci-sluzby/digitalni-rozhlas-t-dab-drm.html
K to u si přihodí stále v ČR populární Dance Radio, které se stáhlo z Teleka...
Eventuelně přeformátovaný dnes normalizační Bonton...
Možná nějaké to netové Pugi rádio a spol.
Jak se to teď snaží získat frekvence na FM v Praze apod.
A velectěný ČRo zase zachrápe a bude se moci jít tak leda klouzat...
Zvláště v situaci pokud je fakt ČT vykopne z DVB-T...
Takže to by si měli ti hošíci v ČRo trochu blíže ujasnit, tu situaci, co se tedy rýsuje...
Reforma na FM je jedna věc...Ale hrubě k vůli ní zanedbat přechod do DAB je druhá věc...
Trošku moc překlepů, myslel jsem tohle
Jestli ti pitomci zase v ČRo nalítnou na ty Fleischmanovi kecy a on je zase předběhne...
Tak už fakt nad nimi nezbývá nežli zlomit hůl...
ČRo Jazz je tohle http://www.rozhlas.cz/jazz/portal/
A dosavadní snahy ČRo ať to máme na jedné hromadě
Jestli se nepletu, ted po novem roce na vsech SV vysilacich instalovali nove kompresory pro zlepseni dynamiky, funguje to zajimave, pokud neni v modulaci nizsi frekvence-hlubsi tony, tak s cele pasmo 4,5kHz posune jakoby nahoru, takze se prenesou nektere sikavky apod.
Na druhou stranu si od toho slibuji vetsi promodulovanost AM, vetsi dosah a ted v dubnu stahli vykon Liblic asi o 20% dolu :-( coz je pro muj zahranicni prijem likvidacni.
Ještě tedy odcituji:
Konkrétní krajská studia, která by mohla přejít na tento model existence, generální ředitel ČRo nejmenoval, ale logicky se nabízí třeba ČRo Pardubice a ČRo Hradec Králové. Právě na nízkou poslechovost pardubického studia totiž Duhana před časem upozornil dnešní předseda Rady ČRo Tomáš Ratiborský. „Je to ale tak trochu politický problém, jedná se o kraje a hejtmany. V zákoně ale není napsáno, zda mají mít regionální studia 100 nebo 12 zaměstnanců, takže bychom tím nic neporušili,“ dodal Duhan k případné redukci některých regionů.
A okomentuji:
Takže čeští politici, ti celostátní nám tady doprasili Radiožurnál. Prostě není z toho a nikdy z toho nebude Bayerm drei a spol. Prostě zaniká Česko, které nebude zpravodajské atd. Dobře čeští politici sežrali a zkurvili Radiožurnál a jsou za to plně odpovědni. Budiž.
Ale nyní tedy nastane boj o PĚTKU. Tedy RADIO PRO MLADÉ PO FM, TAK JAK TO MÁ BÝT.
Boj bude probíhat do 1.1.2014 kdy by tedy mělo dle tohoto plánu startovat.
Tak a nyní se to srazí s tím zatraceným a nechtěným oblastním politikem, tedy, kde kterému starostovi chcípla kráva nebo nepozorný řidič přejel slepici....
A to bude show. Toto bude vůbec nejtěžší zápas, co má ČRo před sebou.
No, jaké jsou tam možnosti ? Tedy získat čtvrtý okruh s názvem PĚT ?
Za prvé samozřejmě DVB-S, tam mohly dávno jet všechny REGIONY a jsme snad jediná zem, které je tam nemá !!!!!!!!!
Potom samozřejmě DVB-C daných měst....
Ovšem hovořilo se také o DAB. Takže pouze příklad, který už ani nemá smysl, přesto příklad.
Pokud oni likvidují Leonardo, nemají tam Radiožurnál, likvidují Česko...
Mají tam REGION. Není zásadní problém např.
V L-Bandu V Praze, Brně, Ostravě, Ústí, Liberci, Hradci mít tedy všechny, zdůrazňuji všechny zaangažované regiony...
Tedy Region, Reginu, Sever, Ostravu, Brno, Hradec....
Tak to jen také možnost, jak třeba využít L-Band...
Tedy pro uvolnění okruhu PĚT vše.
A ostatně L- Band měl být původně určen právě pro lokální záležitosti !!!! Tedy pro ty chcíplé slepice soudruha starosty z horní/dolní...
Nebo, když mu tedy v hospodě ukradli čepici...
No teda děkuji. U nás na Severní Moravě je opravdu velký výběr "velmi" kvalitních rádií, takže už 4 roky střídám Leonardo s radiem Česko a regionálním Čro Olomouc, a co mi nyní zbývá: Olomouc spolu s dalšími regiony sloučí do nesmyslného celku, leonardo a Česko ruší a udělají z nich celoplošný nesmysl komkurující radiožurnálu. No potěš koště. Začínám sumírovat a zjišťovat, co vůbec budu a hlavně jakým způsobem(!) poslouchat. Děkuji pane Duhane, že po vzoru pana Dvořáka z ČT spomitutím "demolujete" český rozhlas. A to píši velmi slušně o tom demolování, původně jsem měl v plánu napsat daleko hodně sprosté slovo, ale vím, že bych byl v tu ránu vyhozen.
Děkuji tedy ještě jednou, jen tak dál všude a se vším, co nám zbylo ještě dobeé, prosím zkazit, zrušit atd, ať to stojí za to, Jak se říká: Po nás potopa
Ono to není až přesně takto. On sice chce použít Česko jako základ a k tomu dodat ČRo6 a dokonce i hry a satiru a já nevím co z Vltavy a Dvojky. Nic méně vehementně tvrdí, že to Radiožurnálu kokurovat nebude a na to by si měl dát opravdu pozor, protože jinak ho všichni hodně vezmou za slovo. Sice na můj vkus je to velice nesourodý a neztravitelný, rozuměj nepoužitelný guláš. Nic méně napadlo tady jiné diskutující jak by to mohlo fungovat, tedy po vzoru cca RFE v určitých blocích. Ano, to by asi šlo. Co tím získá nebo, co je na tom klad. Odstraní tedy duplicity RŽ tj. Radio Česko, které takovou duplicitou bylo. Zviditelní ČRo6, tedy publicistiku z ní. Dostane se na BBC na 12 hod na FM. A zachová SV, proti jejichž vypnutí se zde i jinde stovky fandů bouřili. Takže to není jako takové špatný nápad. Mně se na tom líbí hlavně to, že pro onu ČTYŘKU nepoužije FM, což byl původní plán, který mi přišel velice zcestný. Takže na SV a na BBC to už je daleko rozumnější, nežli tim zasrat celoplošný okruh FM.
Leonardo, to je problém, to je to co oni říkají, že je to tak na půl a že je to malé na stanici atd. Čili to jim leží v žaludku fakt dlouho. Takže z toho chce udělat servis, to je starý plán.
Jenže tady si myslím, že se dopouští chyby. Asi sice může docílit pomocí takového servisu zviditelnění. Tedy jejich pořady se v podstatě mohou objevit na Radiožurnálu, na Dvojce, na Wave, na Vltavě...Prakticky kdekoli... Jenže tím sice to může v danou chvíli opravdu slyšet více posluchačů...To asi opravdu může... Určitým způsobem to může zviditelnit danou stanici nebo řekněme zatraktivnit...
Ovšem na druhou stranu to rozmělńuje, pak tyto informace zanikají vcelku něčeho...Tam to bylo celkem hezky poskládané... Potápí tím celé DAB mimo jiné...
Jenže to není všechno. Tím si ještě více zasírá Dvojku. Tedy já si neumím představit jak chce na Dvojku dostat info a pořady ze všech regionálních studií a k tomu ještě servis z Leonarda ? To je neproveditelná záležitost. Ta Dvojka není nafukovací !
Na druhou stranu je tu strarý plán. Uvolnit okruh ČRo5 tedy respektive čtvrtý okruh...
Původně to chtěli uvolnit pro ČTYŘKU. Nyní to chtějí uvolnit pro PĚTKU tedy novou stanici pro mladé se startem 1.1.2014
To je ovšem velice správný krok. Tuto stanici mám mít ČRo na celoplošném okruhu. To dělá velice dobře.
Teď jde spíše o to jak to chce udělat... Toto totiž zatím není popsáno tak přesně aby jsem tomu rozuměl...
Shodnemese, že jsou strašné rozdíly v regionech...To ano...
Ale, co dál... Také se kritizuje, že se to doubluje zároveň...
Ano, to je pravda...
Ale, jak to chce pokloubit aniž by to úplně vykloubil to mi není příliš jasné...
On může na Dvojce postavit klasickou REGINU, kde prostě všechny kraje budou mít nějaké minuty a nějaké časy. To by se mě líbilo...
Protože POZOR. A proto o tom píšu. Vy mluvíte o ČRo Olomouc. Já vím, že v ČRo Olomouc jsou dobří lidé a mají tam pěkné pořady... Ale já jsem z Liberce... ČRo Olomouc zde nechytím ani v DVB-S ani v DAB ani v ničem. Pouze přes net. A to mi nevyhovuje.
Takže mě by vyhovovalo, když bych je mohl slyšet ze společné REGINY.
To by se mně líbilo. A to by byla ta spravedlnost po které zde roky volám.
Jenže my nevíme, co chce. On to také může myslet úplně jinak.
A to totiž tak, že z Dvojky vznikne národní okruh v tom směru, že vše to bude mít nějaký základ Dvojky, dejme tomu nad krajové profi pořady v podstatě z Prahy nebo pokud se tam proboxuje nějaký krajový a k tomu pak místní odpojováky, těch místních pro informace.
A ještě existuje třetí řešení, ke kterému to asi spěje a to je hodně zcestné. Ale zdá se, tedy budí to dojem, že asi chce posílt ty staré zasloužilé a v podstatě utlumit ty malé nové...Sestříhat vysílače a tím vlastně ten okruh 4 rozdělit.... Tedy on už Kasík dokázal vyčlenit 5 vysílačů pro Wave, jenže ho odvolali nežli to stačil dokončit... A Duhan určitým přerozdělením třeba je schopen vyšetřit nějaké další a to pak chce použít....
Tak a teď je otázka, co z toho platí. Jinak v první koncepci měl 2 reginy.Zvla3´T Čechy, zvlášť Moravu a Slezsko. Pak byla koncepce jedné jediné reginy.
A teď je asi, zdůrazňuji slovo asi koncepce Dvojky a odpojováků...
Plus nějaké to posílení zasloužilejších.... Což ovšem jde zcela proti smyslu reformy, pokud má nastolit spravedlnost a řád...
Ovšem využije tím poslouchané nebo-li zasloužilé na což asi slyší....
A hlavně to bude asi hodně, ale hodně tuhý boj....
Takže ostatní je celkem všechno poměrně jasné a pochopitelné. Ale situace regionů by si asi zasloužila o dost pečlivější a přesnější rozbory
a více přesnějších a podrobnějších vyjádření, jak to tedy vlastně doopravdy s těmi regiony myslí...
Zaleží na tom, kolik pořadů z Leonarda se bude schopno objevit na jiných stanicích ČRo. Pokud většina, třeba 70-90%, budou škody v podstatě minimální... Čím méně se jich objeví, tím budou škody větší.
V každém případě dojde k nenávratnému poškození DAB+.
A dojde k poškození celkového image ČRo, které se zhorší díky výpadku stanice se solidní hudbou...
Toto nebudou schopny v podstatě vykompenzovat do spuštění stanice pro mladé, tedy minimálně rok a čtričtvrtě. Pokud nedojde ke změně režie Dvojky nebo Radiožurnálu. Což nepředpokládám, že by se stalo.