Hlavní navigace

Názor k článku Český Telecom a MS v ledním hokeji od B. Stanik T. - Podle mého názoru: Pokud ten zákazník za 30000 Kč...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 4. 2004 15:02

    B. Stanik T. (neregistrovaný)
    Podle mého názoru:
    Pokud ten zákazník za 30000 Kč chce něco nadstandartního, tak pro tak velkou firmu to opravdu neni dost nóbl zákazník.
    Kdyby tak platil o dvě nuly více, tak by to byla jiná.

    Co u takové firmy nestandartnost stojí?
    1. Náklady na schvalovací proces (ekonom - vyplatí se to?, právník - je to legální?, manažer - stojíme o toho zákazíka?)
    2. Náklady na úpravu hardware (možná bude třeba někde vyměnit nějakou součástku - to bude muset někdo sednout do auta dojet tam, udělat to a jet zase zpátky).
    3. Náklady na komunikační software (možná bude někde v nějakém HW zařízení potřeba něco přeprogramovat - to se bude muset zadat programátorovi, otestovat, nainstalovat)
    4. Náklady na účetní software (nová položka, bude se platit novým způsobem, bude mít nové parametry - to bude třeba udělat nějaké změny v databázi)
    5. Náklady na znalostní databázi (odněkud musí callcentrum čerpat informace)
    6. Náklady na změny v manažerských systémech...

    Je toho mnohem více. Také jsem jednou chtěl něco navíc, obchodník mi sdělil, že to je možné, protože věděl, že to firma umí. Po týdnu jsem se dozvěděl, že jsem v ČR jediný, kdo to tak chce, a pro firmu by to bylo moc drahé a tak si ještě projdeme všechny nabízené služby a zkusíme to z nich skombinovat...

    Dodnes to nemám.