Díky za odborný názor.
PS
Já řeším jen algoritmus řazení výsledků.
Samozřejme neřeším celý hledač.
PS2
Samozřejmě v cílové podobě poskytuji uživateli prokliky na WWW stránky. Akorát jejich pořadí dělám "o kousek" jinak, než to dělají stávající hledače, pardon, pro moderní lingvisty, vyhledávače.
Těžko hodnotit něco, o čem toho není moc známo. Mám přirozenou úctu k lidem, kteří se snaží něco dělat místo toho, aby jenom remcali, takže si pana Hejla vážím. Jako investora by mě rozhodně nepřesvědčil. Je ale možné, že na něco opravdu přišel.
Český web zná případy, kdy jeden jediný člověk zásadně přestavěl situaci na poli vyhledávačů. Třeba Michal Illich, Martin Mareš, Ivo Lukačovič. Takže nemožné to není, ovšem tím, jak je trh dnes nasycený, se pravděpodobnost úspěchu snižuje.
Také jsou známy případy, kdy jeden nebo pár geniálních nápadů změnilo globální situaci ve vyhledávačích. První verze Google prohledávala titulky a řadila podle PageRanku , což už samo o sobě byla bomba. Je skutečně možné, že pan Hejl přišel na něco nového. Je vlastně pravděpodobnější, že s průlomovým nápadem přijde někdo mimo současné týmy vyhledávačů, už jenom protože mimo týmy vyhledávačů je mnohem více chytrých lidí uvnitř těchto týmů.
Pravděpodobnost, že se panu Hejlovi podaří vytvořit komerčně úspěšný vyhledávač, je mizivá. Ale cesta, kterou zvolil, je v zásadě správná: chce z prvotní investice naprogramovat prototyp a ten testovat. Tam je ovšem pravděpodobnost úspěchu vysoká, jenom není moc jasné, co bude potom. Ono není těžké napsat prototypy, které hledají extrémně dobře, protože prototypy zpravidla neřeší výkon. Mohou si například dovolit hledat na víc průchodů, mohu mít vysoké latence, random přístup na disk apod. Když se ale potom prototyp přepisuje do produkce, tak začíná ta pravá sranda. A nad úrovní cca 120 miliónů dokumentů začíná s běžnými přístupy peklo. Když se kope studna, první metr je snadný. Vykopat devadesátý metr je šílená dřina.
Jasně, že je možné hodnotit jiné věci než stránky. Třeba sajty, odstavce, dotazy, tematické třídy, streamy dotazů, clickstreamy, slova, věty, n-gramy atd. Ovšem poskytovat odpovědi bez prokliku na cílové *stránky* je nepochopení role dnešního vyhledávače -- totiž dostat uživatele co nejrychleji pryč.
Děkuju za vysvětlení. Já jsem hlavně vůbec nechápal, co je to ten Den D. Překvapuje mě, že autor zprávičky vůbec nepociťoval potřebu to vysvětlit, přestože se zřejmě jedná o televizní pořad.
Pana Petra Hejla samozřejmě znám. Věřím, že v české novinářské obci, která si pravidelně plete vyhledávač s prohlížečem, může osobnost pana Hejla způsobit značný rozruch.
Den D, investorská reality show. Do studia chodí za investory se svými nápady vybraní jedinci. Včera tam byl jistý Petr Hejl, který žádal 1 milion korun s tím, že by je použil na lepší vyhledávač než je Google. Tedy s tím, že po půl roce se uvidí, zda to vyjde či nikoliv.
Protože nerozumím spojení Den D, zkusil jsem to hledat. Vypadá to, že je to pravděpodobně televizní pořad. Můžete mi prosím někdo naznačit souvislost vyhledávání a televizního pořadu?