Jestli jim to někde trvalo 5 minut, tak to jim web musí běžet někde v tramtárii na analogovém připojení vytáčenou linkou.
Nemusí. Stačí, aby e-shop vyžadoval registraci předem, navíc třeba ještě s ověřením mailu. (To je mimochodem věc, která mě velmi pravděpodobně od nákupu odradí, pokud nejsem už pevně rozhodnut koupit právě na tom konkrétním e-shopu.) Kdyby měla platba probíhat kartou a dodání bylo poštou, tak čas taky pěkně nakyne (o vyplnění adresy, čísla karty, a nejspíš o vyplnění potvrzovacího kódu ze SMS) a tentokrát to dokonce ani nebude chybou obchodu.
Jejich test je o ničem, maximálně si u nich několik zoufalých majitelů e-shopů zadá analýzu svých shopů
Kdyby tento test přiměl majitele shopů k tomu, aby se zamysleli nad tím, jaké všechny údaje od zákazníka nutně musí mít předtím, než vůbec může dojít k objednávce, tak já bych ho rozhodně považoval za prospěšný. Protože to, co mě některé e-shopy nutí strpět v rámci objednávky, je dost šílené (a konec konců se tím ty shopy samy ochuzují, protože většinou to strpět ochoten nejsem).
Přesně tak. Jejich test je o ničem, maximálně si u nich několik zoufalých majitelů e-shopů zadá analýzu svých shopů, zda vyhovují "nějakým" měřítkům. Tj. zřejmě čistě reklamní článek. Víc bych v celé akci "Českýkošík" nehledal.
Můj test jsem udělal jen jako důkaz toho, že desetkrát ťuknout na myš a napsat pár znaků se dá během krátké chvíle a nemusí se u toho člověk ani moc snažit. Skoro bych se vsadil, že toho lze dosáhnout na libovolném funkčním webu/shopu. Jestli jim to někde trvalo 5 minut, tak to jim web musí běžet někde v tramtárii na analogovém připojení vytáčenou linkou.
Mimochodem - nevíte někdo, jestli hodnocení na Heurece probíhá podobně, jako na na zbozi.cz? Už párkrát jsem mezi našimi "konkurenty" narazil na shopy se stovkami kladných hodnocení. Když kliknu na jejich web, nabízejí skladem zboží od hřebíků po plazmové televize, aktualizace zboží a cen na webu proběhla naposledy před 2 roky, ale co je nejzajímavější - všechny ty desítky až stovky kladných recenzí byly naklikány během dvou - tří týdnů někdy na jaře roku 2011 a od té doby ani ťuk... :-).
Odkaz na seznam je tady: http://www.ceskykosikroku.cz/metodika.html. Testovány byly jen e-shopy nejlépe hodnocené na Heurece.
Mimochodem, zkusil jsem rychlonákup na našem e-shopu. Postup byl následující:
1) Otevřu homepage
2) Do vyhledávacího pole zadám přesný název zboží
3) Kliknu na tlačítko "Vyhledat"
4) V seznamu nalezeného zboží kliknu na "Přidat do koše"
5) V překryvném okně "Přidáno do koše" kliknu na "Ukončit objednávku"
6) Na stránce Dokončení objednávky kliknu na "osobní odběr" a zvolím místo odběru (tj. druhý klik na radiobutton)
7) Zadám e-mail pro zaslání potvrzení
8) Zadám telefonní číslo
9) Kliknu na Souhlas s podmínkami e-shopu
10) Kliknu na Odeslat objednávku
Dostal jsem se na něco kolem 30 sekund (podle toho, jak dlouho trvá vkládání názvu zboží plus e-mailu a telefonu). Pokud bych proklikl na zobrazení detailu celého koše, trvalo by to o cca 5 sekund déle (stručnější zobrazení koše je ale samozřejmě vidět i na stránce dokončení objednávky).