Neni mi jasna jedna vec - karta je majetkem banky. Jak pri ukonceni platnosti karty vysvetlite, ze kartu nemate u sebe?
Druhym otaznikem je pouha ztrata karty - u ni nema kdo podvadet a Vy nemuzete tim padem cokoliv reklamovat (kdyz karta bude pohrbena na dne more, napriklad).
Nevyhodu pripadne spatruji tez v nutnosti zavadet novy ucet... Co historie uctu? O tu podle me prichazite...
Mno, kez bych byl takovy "pan"...
Toto je aktualni poplatek pro obycejnou EC-MC pri programu, ktery umoznuje pouzivani GSM telefonu jako autentizacniho klice - tusim, ze se jmenuje PLUS nebo tak nejak.Ostatni "bezne" banky maji kolem 2000 Kc. EBanka mela takto nastavenou hranici take, ale tyka se jen starych programu.
"Velmi důležitá bude i otázka zpoplatnění..."
Používám eBanku skoro od počátku její existence a vím, že je to velmi drahý, ale velmi dobře fungující ústav.
Nedávno jsem přišel, zřejmě v metru, o peněženku. Blokace karty EC/MC přišla na 5000 Kč, přesně podle ceníku. Mám pocit, že takováto částka je silně demotivující pro bezstarostné používání embosovaných karet - i když eBanka přispěchá s "on-line" nastaveními vlastností karet (patřičně zpoplatněnými), těch 5 000 Kč bude třeba stále zaplatit, což i při možnosti měnit limit podle potřeby je celkem pálka.Nejvíc by se mi líbila v závěru popisovaná ochrana v mutaci: vydání karty s už nastavenými nulovými limity + nutnost otevřít přes mobil/inet časové okno (15 minut?) k umožnění libovolného čerpání.
Místo neustálého vydávání jednorázových karet by stačila možnost aktivovat svou kartu vždy pro 1,2,X transakcí a pak ať se zas automaticky zablokuje.
V nekterych je situace jeste horsi - takova UNION Banka dokonce nahle a bez varovani proste prestala CNP platby na kartach svych klientu autorizovat (a je ochotna to zacit delat pro konkretni kartu na zaklade explicitni zadosti). A pry to neni jedina banka s podobnym omezenim, takze mnozi z vas, co se domnivaji, ze dokazu svoji mezinarodni kartou zaplatit i po Internetu ani nevedi, ze se pletou.
Nejde snad ani tak i ten prvek ochrany, ale nahle zavedeni bez informace klientum - no, bylo mi to dost neprijemne, protoze jsem vypadal jako podvodnik s nekrytou kartou.