Hlavní navigace

Názor k článku CME klesly v Česku výnosy oproti prvnímu čtvrtletí roku 2012 o 437 mi­lionů korun od VSimon - ... Zatímco jsme byli úspěšní ve většině zemí,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 4. 2013 15:23

    VSimon

    ... Zatímco jsme byli úspěšní ve většině zemí, kde působíme, v České republice se projevila rezistence nekterých mediálních agentur a inzerentu. ...

    Nedivte se té rezistenci, sami jste ty ceny šroubovali tam, kde jsou teď a divíte se. ČR byla pro CME zlatým dolem. Zkazili jste si to sami. Ty ceny už byly před zdražením na maximu možného a ještě jste zdražili.

    Úplně jste asi zapomněli na to, že tu byla a ještě je stále ekonomická krize a v důsledku toho váznou maloobchodní prodeje, služby a vše, kam se podíváte (byste se podíval, kdybyste zde žil).

    Když nejde běžný prodej nejen jednomu subjektu, ale celému segmentu, pak rychle buď dojdou (nebo se stáhnou) peníze na reklamu. Proč by se dělala, když nepomáhá a ani nemůže. A vy si ještě zdražíte. V době, kdy trvale klesá sledovanost Novy (tu více, tam pozvolněji), máte konkurenci na trhu v podobě Primy (ač teď oslabuje i ta) a navíc se rozhýbávají regionální televize, které mají reklamu mnohem levnější.

    To se ještě nebavíme o tom, že se dost inzerentů z televizního segmentu reklamy jednoduše stáhlo a přesunulo k jiným platformám. Jestlipak se tito ještě (někdy) vrátí? Někdy ano, ale dřív než zlevníte to jistojistě nebude.

    Už dávno Nova není v pozici, kdy by měla na trhu 40%, už jste rádi i za 33% a mnohdy jen za 30%. Tohle jste si mohli dovolit před časem, ale dnes vám to už neprojde. Zaplaťpánbůh, inzerenti prozřeli a poprávu se vytočili. Teď jen chybí, aby si poskočili provideři satelitní televize a budete mít po legraci úplně.