Hlavní navigace

Názor k článku Co je překážkou rozšíření českých elektronických obchodů? od Oto 'tapik' Buchta - Tvrzení, že neexistuje kategorie české obchodní domy je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2000 10:54

    Oto 'tapik' Buchta (neregistrovaný)
    Tvrzení, že neexistuje kategorie české obchodní domy je ze podstaty mylná. Proč? Dám vám několik jasných důvodů.
    1) Jistě mi dáte za pravdu, že většina obchodů na Internetu je v anglickém jazyce. Z toho ovšem nelze vyvozovat, že jsou globální. Dokud nebude existovat jediný celosvětový jazyk, nebude existovat ani globální obchod. Jistě, můžete tvrdit, že třeba Amazon.com dodává zásilkovou službou knihy po celém světě. To však neznamená, že si jej koupili domorodci v Austrálii či ostrované v Polynésii. Nakoupení v Internetovém obchodě totiž vyžaduje znalost jazyka, v tomto případě anglického. Proto je tedy každý náš obchod využívající služeb mezinárodních zásilkových společností stejně globální jako Amamzon.com. Je pravda, že existují obchody vícejazyčné. Přesto jsem ještě neviděl obchod, který by byl zároveň v češtině a ve všech nářečích indiánů z Horní Volty. Pokud jste nějaký takový viděli, ozvěte se. Rád si tam něco koupím.
    2. Existuje spousta zboží i služeb, které jsou geograficky zaměřené. Typickým příkladem by byla on-line sbírka zákonů se všemi možnými vyhláškami. Sice si ji může předplatit i Japonec, ale moc bych tomu nevěřil. Vždyť úřední řečí v ČR je pouze čeština...