Hlavní navigace

Názor k článku Co je překážkou rozšíření českých elektronických obchodů? od Daniel Peder - Ceskych internetovych obchodu je dost a nekolik malo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2000 13:10

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    Ceskych internetovych obchodu je dost a nekolik malo uspesnych, vcetne toho naseho, s mesicnim obratem okolo 1mil, se taky najde.

    Co chcete vice ?

    Kdyz to zjednodusim: v USA znate Amazon.com a co dale, kolik jich je velkych, nebo rozsirenych ?

    Jestli jsou tu prekazky, tak jsou to predevsm platebni nastroje, problemy s dorucovanim, mala kupni sila internetove komunity.

    Navic je v podminkach CR problem s dostupnosti nekterych internetove zajimavych komodit zbozi, jako jsou knihy, DVD nebo CD.

    Nejen my, ale i napr. Vltava nedavno nekde priznala, ze nemuze mit ty desetitisice polozek zbozi vsechny na sklade, protoze by to pri "hodne zprumerovane" cene jedne polozky na cca 300 kc, nabidce zbozi o 10tis polozkach a "jedinem" kusu od kazde polozky znamenalo mit sklad v cene nejmene 3mil kc ktery je vam vicemene k nicemu.

    A tady je jeden z dalsich podstatnych problemu: je to neschopnost distributoru a velkododavatelu reagovat na prodej stylem maly sklad-siroka nabidka.

    Bezne ceske knizni nakladatelstvi vyda knihu v omezenem nakladu, ktery by se jeste tak nejak mel rentovat, knihu okamzite doda do vsech knihkupectvi po republice, takze cca do 7 - 14 dnu nema knihu na sklade ale rozesetou po cele republice. Co tedy zbyva internetovemu obchodu, ktery objednava jinym stylem nez kamenne obchody: po malych mnozstvich, ale prubezne?

    Podobne to funguje napriklad v pripade DVD. Napriklad Bonton objednava bezne ze zahranici jen 50-100 ks nekterych titulu DVD, aby mel jistotu, ze nic nezbyde... To ovsem casto znamena, ze vznika nedostatek, ktery musi cesky zakaznik resit nakupem v zahranicnich shopech, atd...