Bohužel musím s Jiřím Donátem téměř souhlasit: s českými obchody na Internetu to je opravdu špatné. Tato kategorie sice existuje, ale jen pro specifické oblasti, kde ono specifikum je právě svázáno s lokálností. Možná dokonce spíše, než kategorie českých obchodů, může mít šanci kategorie středočeských, jihomoravských a pod. Napadají mě zejména potraviny (a obzvláště pak jěště z pekárny teplé rohlíky), vymyslet by se ale dalo leccos jiného. Zcela lokální on-line prodej je zatím u nás pole neorané a asi ještě pár let bude.
Souhlasím tedy s tím, že roblém českých obchodů je především principiální a že řeči o problémech s placením, a Mail Orders a podobně jsou záležitosti podružné (v těchto a řadě dalších případů navíc snadno řešitelné).
Čeho se Jiří Donát však nedotkl, je možnost v Čechách provozovaných globálních obchodů. Tady je podle mě šance mnohem větší a to právě z důvodů uváděných Jiřím Donátem v začátku jego článku. Není důvod, proč by obchod s kopiemi přileb z búrské války nebo se známkami s tématem perských koček, případně s hodinkami, které nosily pomazané hlavy nebo něčím podobně extrémně specifickým nemohl fungovat právě v českých zemích.
Pevně doufám, že jeden podobný (tedy globálně zaměřený) obchod provozujeme.