Hlavní navigace

Názor k článku Co se ve skutečnosti skrývá za „povinným programováním od první třídy“? od neska pod psa - Jak jsem pročítal komentáře na článek před cca...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 10. 2015 14:45

    neska pod psa (neregistrovaný)

    Jak jsem pročítal komentáře na článek před cca dvěma týdny a i tento článek s komentáři, tak si stále více myslím, že je na místě začít ve školách využívat šachy.

    Zaprvé, šachová hra je usazený, stabilní systém, který se každý rok dvakrát nemění, jako některé části ICT (ano, např. WWW je teprve v plenkách).

    Zadruhé, i když je spousta věcí, které se vyplatí si v šachách zapamatovat, tak šachy na samotném memorování rozhodně nestojí.

    Zatřetí, je tu (prý...nestudoval jsem je) řada psychologických výzkumů, které dokládají, že šachy nejen pomáhají v oblasti logiky a myšlení, ale i v řadě dalších osobnostních a sociálních aspektů.

    A za čtvrté, tedy to nejdůležitější: moje doměnka je, že vyškolit či nejmout dostatek personálu pro dostačující výuku šachů je reálný nyní. Totéž nejspíš nelze s jistotou říci, pokud se bavíme o dostatečně uspokojivé informační výchově.

    V šachách to má taky ministerstvo těžší, pokud chce výuku posunout někam jinam, kam by nemělo. Totéž se týká učitele(ky).
    Jinými slovy - budete-li jako autorita věřit volovinám a vykládat je dětem, ony Vám je zpoza šachovnice vyvrátí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).