Hlavní navigace

Názor k článku Co vlastně chcete po vyhledávači? od Marek Prokop - Pane Housere, jestli dovolíte, vypůjčím si váš supermarketový...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 5. 2003 18:01

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Pane Housere, jestli dovolíte, vypůjčím si váš supermarketový příměr a jen ho trochu zpřesním. V zásadě totiž funguje, ale je třeba vzít v potaz specifický charakter výběru a "konzumace" informací:

    1) Tentýž výrobek (stránku) skoro nikdy "nekoupím" opakovaně. Vybírám si tedy jen podle krabice, nikoli podle obsahu, neboť ten dosud neznám.

    2) Jestliže potřebuji větší množství určitého zboží, nikdy nekoupím víc balení téhož výrobku, nýbrž koupím vždy po jednom balení od výrobků různých.

    3) Vyhledavač tuší, co je v krabici lépe než já. Ukáže mi však jen ty krabice a na regálech je seřadí podle toho, co ví o jejich obsahu a toho, jak často se zmínky o výrobku objevují v jiných zdrojích (link popularity).

    Opravdu nevím, jak za dané situace může statistika "prodeje" jednotlivých výrobků pomoci vyhledavači k tomu, aby je na regálech lépe seřadil.

    Ještě dodám, že klikatelnost odkazů ve výsledcích je přímo úměrná jejich pozici a existují docela slušné odhady konkrétních procent pro jednotlivé pozice. Drobné odchylky způsobuje pouze titulek a popis, což jsou opět informace dodané vyhledavačem, které on může ovlivnit. Jinými slovy, je to vyhledavač, který rozhoduje o tom, jak často uživatelé kliknou na každý nalezený odkaz. Je tedy zhola zbytečné, aby podle tohoto kritéria nějak ovlivňoval řazení.

    Proč určovat řazení odvozenými kritérii, když už je určeno kritérii primárními.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).