Kdyz jsem jeste studoval na CVUT tak se presne tohle delavalo tak,
ze komercni firma zaplatila univerzitnimu teamu vybaveni, skoleni, cesty na konference a kontakt s cizinou.
Firme zustaly vysledky vyzkumu, zaci dostali zapocty/bakalarky/diplomky a skole zustalo vybaveni (pocitace,tiskarny,switche,roboty).
Firma se nazrala, skola se nazrala, studenti delali neco praktickeho, ucitele drzeli krok s dobou.
Fakt nechapu co proti tomu mate.
Investor je Credo (AFAIK). Co tam mate dal?
Rozdil mezi vyzkumnym projektem a komercionalizovanou technologii je velky. Chapu, ze to mentalne nekterym lidem dela problem, ale od vyzkumu k uplatneni je hooodne dlouha cesta.
Pokud by CVUT financovalo cely prechod (coz je, mimochodem, hodne financne narocna vec), pak by bylo vsechno v poradku. Vlozilo CVUT do projektu tech par megaeuro?
Tady se přece nic neříká o tom, že je to principiálně špatně. Jenom je otázka, jestli peníze vložené do toho výzkumu budou dostatečně navráceny, zvlášť pokud si ten výzkum koupí Cisco za poměrně slušné peníze.
Má investor zůstat bez peněz s dobrým pocitem, že něco udělal pro "vědu" nebo má chtít své peníze se ziskem zpět?
Víte, je to velmi křehká záležitost. Pánové měli nápady, které za pomoci (nejen) školy přetavili ve výsledky - vědecké, pedagogické samozřejmě i finanční. Kdyby se k nim škola zachovala macešsky, šli by někam jinam a jistě se prosadili i tak (z platu byť VŠ pedagoga se moc vyskakovat nedá). Takhle z toho má škola přínos jak finanční, tak zejména lidský - studenty učí a vedou skuteční odborníci a ne nějací salónní menažéři sice s impakty, ale nedělavší ani vedoucí v samoobsluze. Nezapomínejte, že školu dělají učitelé! A je třeba dívat se do budoucnosti, jde jednoznačně o prestižní záležitost, zvýšení povědomí o kvalitě, prosazování se ve světě atd., atd.
A navíc, když se člověk podívá na vlastnickou strukturu, tak se těm hlasům nemůže ani divit.
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypis?subjektId=isor%3a100122728&typ=full&klic=c12bbm
Proc se jenom pod kazdym uspechem objevi tyhle zlucovite vylevy zavistivcu?
V tomto pripade dokonce diskutujici panove zapominaji, jak je to dle autorskeho zakona s praci doktorandu a diplomantu.
Hlavni roli skoly je vzdelavat. Je skvele, kdyz nejake vysledky studentu skoly dojdou sirokeho uplatneni, ale to neni hlavni ukol skoly.
Chtělo by to, aby se Lupa.cz zeptala i na ČVUT/fakultě, kolik z toho ČVUT/fakulta má. Pokud nějak zatraceně málo, tak někdo na ČVUT mohl spáchat trestný čin porušování povinnosti při správě cizího majetku. Takovou dohodu by snad musel podepsat za fakultu minimálně děkan, když se podepisuje i pod zadání každé pitomé bakalářky. Možná by to bylo i na obecný článek o tom, kolik školy, které mají ve svém programu IT, mají z odprodeje či licencování know how, které vzniklo na jejich půdě za jejich finance.