Hlavní navigace

Názor k článku Computer Press náhle zpoplatnil freehostingové služby od Martin Kopta - Na to vám odpovím totéž, co jsem před...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 8. 2002 21:36

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Na to vám odpovím totéž, co jsem před půl rokem říkal jedné firmě, která chtěla poradit s přechodem z freewebu na komerční hosting. ;-)

    Lákat nevýdělečné musíte na funkce, za které se platí. Těmi klienty jsou obvykle děti nebo začátečníci. Lidé, kteří chtějí mít vlastní stránky. Děti a začátečníci, kteří chtějí mít mobilní telefon, za něj taky platí, tak není důvod, aby to na Internetu bylo jinak.

    Proto si myslím, že služby pro STARTERY musí obsahovat něco, kvůli čemu se rozhodnout opustit freeweb. Tmhle lidem zásadně nesmíte říct, že platí za hosting (jenom hlupák platí za něco, co lze získat zadarmo). Musíte jim nabídnout nějaký publikační nástroj. V zahraničí bodují weblogy. Placené verze weblogů jsou poměrně propracovanými redakčními systémy, které se dají aplikovat téměř na všechny požadavky, které starter může mít.

    Jako příklad startera, který si pořídil placenou službu, uvedu Honzu Kočku, jehož koníčkem je pivo. Pořídil si stránky o pivu, ale chtěl je mít na vlastní doméně -- zaplatí poprvé (viz httpp://www.svetpiva.cz/), pak zjistí, že má pivo raději než HTML a programování, tak si pronajme redakční systém... Stejným způsobem musíte jít na každého startera. Pokud se věnujete začátečníkům, můžete se těšit na loajální zákazníky, kteří budou zdrojem příjmů pro vaši firmu mnoho let a s postupem času budou objednávat stále dražší služby.

    Abych to zase nebral jen teoreticky: hostingová splečnost XY provozovala freeweb, z uživatelů freewebu vytvořila komunitu a postupem času si marketingoví specialisté mezi lidmi vybírali potenciální zákazníky (a do komunity se přimíchali i uživatelé jiných freewebů a jiných komerčních hosterů). Většina oslovených se nechala nalákat na osobní přístup, uživatelskou podporu a zvýhodněné ceny...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).