Takový Copytest by si měla nechat udělat Lupa a pak by zjistila že takové články se hodí spíš do MaM a čtenáři Lupy čekaj asi něco jiného :-/
(nebo že by Mafra koupila už i Lupu?)
Článek nese několik zajímavých informací, škoda však, že autor nevyužil moderní vymoženosti vizuálního sdělení - grafů. Informace by pak byly lépe přístupné i internetovému mládí, které čte texty těkavěji a které se zde na Lupě vyskytuje poměrně často. :-)
Nezapoměl bych ale zdůraznit, jak probíhal průzkum: formou interview. Vždyť první pravidlo použitelnosti dle Nielsena je "Nevěřte uživatelů, co říkají". Některé statistiky - například pak údaje o zájmu o jednotlivé sekce iDnes - je vhodnější porovnávat se skutečnými čísly ze statistik serveru. Jsou dvě různé věci, co lidé říkají a co ve skutečnosti dělají.
Ja bez AdBlock na iDnes nevkrocim. A kdyz nahodou (ve skole, v net centru), tak me ty uzoulinke a chaoticke texty co se zoufale snazi najit si nejaky zivotni prostor mezi reklamama natolik demotivuji, ze prcham pryc :-)
Tak jsem se na iDnes podival (Kdyz byl v tomto clanku odkaz) a zadne reklamy jsem si tam nevsimnul. Mozna to ma na svedomi to, ze mam vypnute obrazky a javascript, ale k informacim, ktere hledam se tak dostanu stejne snadno a stranky se mi nacitaji celkem rychle a pohodlne. Vyskakovaci okynka nebo reklamu s hudbou jsem nevidel ani nepamatuju ... ne, ze by mi to snad bylo lito ...
Ctim to, ze reklamou se server zivi a jinak by nebyl. Vyjimkou je iDnes. Tak me prudili s vyskakovacimi reklamami, ze jsem jim zatnul tipec a reklama z iDnes si uz u me neskrtne.
Já myslel že PR článek tu bývá označen slovem Reklama. Nebo je Idnes tak silné že si krom tohoto "rozboru" zaplatí i neoznačení článku? Nebo dostanou slevu na výzkum „Čtenáři LUPY milují reklamu“?
Nejedna se o PR clanek. Na copytest Mafry lze samozrejme nahlizet ruzne, treba i tak, jako to udelala nedavna glosa zde na Lupe. Mafra nam vsak nabidla moznost nahlednout do kompletnich vysledku copytestu, coz nam prislo jako zajimava prilezitost podivat se na vec i trochu seriozneji.
Martina Schreiera lze asi tezko podezrivat ze zameru zbytecne propagovat konkurenci sveho domaciho vydavatelstvi. A kdyby snad mel neco takoveho v umyslu, text by vypadal asi trochu jinak (a pak by zde ani nevysel).
No, já chápu, že když si někdo zaplatí takový výzkum, tak nechce, aby mu řekli, že stupidní reklamy umístěné na asi 50 reklamních pozicích u jednoho článku leze všem na nervy a nikdo ji už nevnímá a že tudíž nemá cenu na Idnes inzerovat. Ale aby lež vypadala věrohodně, musí mít určité meze. Tohle je pohádka pro hodně malé děti.
Meli jeste lidi, kteri rekli, ze jim reklama na iDnes nevadi, pozadat, aby jim ukazali stranku z iDnes ve svem prohlizeci a spocitat, kolik reklam zustalo (a kolik jich padlo za obet adblocku) :-)
Idnes? Tam, že by dnes chodil někdo zajímavý pro platící inzerenty? Klobouk dolů před reklamním oddělením MaFra, že to dokáže někomu prodat. Klobouk dolů před těmi, kteří jsou ochotní vydat za inzerci nějaké money. Ovšem, oni je neplatí ze svého a svým šéfům ukáží ty kecy v tomto PR.
Myslím, že jediná opravdu solidní reklama na webu je textová, pop-up okna, reklama se zvukem, javacriptove humusy atd. to uz by mel byt vazne jen prezitek z dob davno minulych...
--
Nehlede na to, ze v dnesni dobe ma implantovany filtr reklamy v podstate skoro kazdy antivir, firewall, browser, "akcelerator" webu a i proxy server...
Vzdyt uz i ten blby IE dokaze blokovat pop-up okna... takze myslim, ze lidi, blokujici reklamu jsou davno v drtive vetsine a tech, kdo zadnym zpusobem web nefiltruji je jen mizive procento - to by si mely servery uvedomit a taky jeste by si mely ivedomit, ze k tomu uzivatele (stejne jako vyrobce filtrovacich softwaru) donutily ony samy svou agresivni formou reklamy...
--
Takze ted z reklamy na webu nevidim napr. ja (krom textove) vubec nic - zadne bannery, zadne flashove animace a pazvuky atd... Proste me reklama stvala, stala se moc agresivni a tak jsem to zakazal pro cely web :-) A uz si nebudu hrat s pravidly, abych ji nekde videl a jinde, kde je agresivnejsi ne... nakonec sam si muzu zvolit, jaky obsah do sveho PC chci stahovat a jaky ne :-)
--
Podobne je to u TV - zacne reklama, tak zkratka jen stisknu tlacitko "MUTE" nebo prepnu na jiny kanal a za 5 minut zpatky (to vestinou tak konci reklamni blok), takze reklamy v TV opravdu vubec nevnimam - o tom jsem se presvedcil i tak, ze se znami bavili o nejake reklame a pres to, ze se na televizi divam, tak diky tomu vypinani zvuku a prepinani kanalu jsem ani nevedel, ze takova reklama je a co vlastne ma propagovat - to me potesilo maximalne, protoze neni lepsi dukaz o tom, ze si nenechavam mozek moc masirovat reklamou :-))
Slovo reklama je odvozenina od ,,klamati" a drtivá většina reklam o ničem jiném než o podvodu není! (např. Neomezený Internet Expres). Takže každý, kdo si chce zachovat zdravý rozum, reklamy na internetu blokuje a ani jinak si je nepouští k tělu. Koupit inzerované zboží totiž znamená jen to, že:
1/ Koupíte šmejd, který by byl jinak neprodejný (čím hlasitější reklama, tím větší šunt).
2/ Zaplatíte víc, než musíte, poněvadž náklady na reklamní kampaň se promítnou do ceny produktu.
3/ Koupíte zboží, které vůbec nepotřebujete, jen proto, že jste byli reklamou psychicky zmanipulováni.
Příklad za všechny: Javánský čaj na hubnutí - není vůbec nutné kupovat odpad po zpracování obyčejného čaje za 900 nebo více Kč. Pokud před každým jídlem vypijete půl litru vody (můžete i víc), sníte toho daleko míň a zhubnete také.
A slovo impotent je odvozeno od slova potent. To je jasna vec. Je nekde seznam produktu na ktere neni reklama? Nekde na webu bilym textem na bilem pozadi? Abych si zkontroloval jestli nekupuju neco na co je reklama a jeste za vic penez, protoze kdyz nebude na tu vec reklama tak o ty usetrene penize bude vyrobek levnejsi. To je taky jasna vec.