Hlavní navigace

Názor k článku Čtenářské blogy cílem PR manipulace od Filip Debef - Myslím, že tyto techniky už jsou dnes "profláknuté"....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 4. 2008 0:33

    Filip Debef
    Myslím, že tyto techniky už jsou dnes "profláknuté". Rok 2006 a 2007 se v PR alespoň ve světě nesl v obrovské vlně blogů a blogerů, tzv. Micro-communication. Každý to chtěl dělat, všechny agentury zakládaly pro své klienty blogy a nutili je psát příspěvky, snažily se ovlivňovat bloggery. A proč je to přežité?
    1. Zjistilo se, že to zase až tolik nefunguje. Že blogů jsou miliardy a jejich čtenost je (a zvlášť třeba u nás) tak minimální, že jakýkoliv reálný dopad je ve srovnání s jinými aktivitami prakticky nulový.
    2. Že bloggerská komunita je tak trochu neřízená střela, která si díky anonymitě dovolí to, co by si člověk pod svým jménem nikdy nedovolil (zkuste s tím nejlepším úmyslem oslovit bloggera, že byste mu rádi řekli něco o svém novém produktu/službě - bez nároku na cokoliv. Ten den bude mít na svých stránkách příspěvek, jak je firma XY naivní, že si myslela, že jí bude dělat reklamu, jak jste drzí že jste se pokusili zneužít jeho, nezávislého bloggera, etc.)
    Navíc je tato komunita silně anti-komerčně zaměřená, tedy velmi často odmítá přímou komunikaci s firmami, byť by jí občas mohla být ku prospěchu (novináři také komunikují s firmami a nemám pocit, že by to hned znamenalo, že nejsou nezávislí).

    Abych odpověděl na otázku ohledně případu: vzhledem k podmínkám, které každý blogger musí na uvedených blozích (je to česky?) odsouhlasit, je to porušení jejich podmínek. Kdyby slečna dolů pod články napsala "Komerční prezentace firmy, která mě platí", tak to dopad článku zmenší tak max o 2%, ale bude všechno v pořádku.