Hlavní navigace

Názor k článku ČTÚ řeší kauzu nadměrných telefonních účtů od Ladislav N. - Vážení, mě nezajímá, kdo má s Českým telecomem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 4. 2003 16:53

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Vážení, mě nezajímá, kdo má s Českým telecomem jakou smlouvu a kdo si v té smlouvě co ohlídá...

    Abych se vyjádřil dostatečně průhledně a srozumitelně:

    Mám linku Českého telecomu a svého poskytovatele připojení na internet. Nezajímají mě žádné drahé linky (ať už se telefonování či "platebních kanálů" týče) a nechci riskovat, že prostředictvím různých podvodných manipulací (ať už je to trik či podvod psychologický - viz různé trikové bannery, tlačítka, která mají jinou funkci, než je označená atd..., nebo jiný druh zásahu do chodu počítače připojeného na telefonní linku - bez vědomého příkazu obsluhy počítače) dojde k přesměrování linky ze stávajícího poskytovatele internetového připojení na kteréhokoliv jiného (třeba zahraničního, "platební kanál" apod.) ale řádově dražšího "poskytovatele".

    Český telecom mě nutí v případě, že chci mít naprostou jistotu ("zámek na lince, filtr..." říkejte tomu jak chcete), že nebude v žádném případě na mnou placené lince tato služba povolena, tedy ani náhodně využívána. Na ovládání zákazu mi stačí internetové rozhraní (např. jako při změně tarifu). Žádní úředníci, žádný jejich čas, maximálně potvrzení nastavení v nejbližším vyúčtování.

    Chci jediné: aby tato blokace byla zcela bezplatná, v krajním případě vázaná symbolickým poplatkem za jednorázovou změnu v nastavení využívání služeb (možností linky).

    Vzhledem k předchozím diskusím o této problematice nechápu, co vám na jednoduché možnosti volby (omezení) šíře nabízených služeb na připojené lince vadí. Při poskytování internetových služeb (např. webhosting, e-mail atd.) je zcela běžné, že čím více a širší rozsah služeb využívám, tím více platím. U Českého telecomu je tomu ale naopak: čím méně služeb chci využívat, tím větší poplatky po mně firma vyžaduje (kromě základního měsíčního paušálu za "správu a provoz linky").

    Jestliže za linku platím, nevidím důvod, proč bych neměl mít možnost bezplatně omezit (z finančně-bezpečnostních důvodů) některé služby. Proč bych za to měl platit pravidelný měsíční poplatek? (Viz: Omezení odchozích hovorů ).
    Provozujte si stránky a platební kanály jaké chcete, ale vaše obhajoba cenové či jiné politiky Českého telecomu, kterou já považuji za absurdní, mi je přinejmenším podezřelá. Komu taková politika slouží a nahrává? Mně jako zákazníku - spotřebiteli - určitě ne. Naopak. Těm, kteří mají z podobných praktik (a popsaných podvodů) nemalý zisk. A to říkám s vědomím, že existuje řada služeb, u nichž o podvodu nemůže být řeči a jsou využívány (viz platbní kanály) ke skutečnému (rychlému) placení - plně pod kontrolou zákazníka.