Hlavní navigace

Další dvě televize od října změří peoplemetry: Fandu a Pětku

8. 9. 2012
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

TÝDENNÍ REVIZE – České Radiokomunikace chtějí rozjet rozhlasovou digitalizaci, TV Barrandov stáhla žádost o členství v ATO, Nova drtí ve sledovanosti konkurenci

1 % reklamních investic do Novy musí jít na Fandu

Všichni inzerenti televize Nova budou muset od října umisťovat jedno procento objemu peněz z každé kampaně na nový kanál Fanda. Obchodním partnerům Novy to dnes oznámil ředitel televizního prodeje CET 21 Jan Ulrych. Změní se i poměr rozložení reklamních investic mezi stávající dva volně šířené kanály Novy – hlavní Novu a filmový program Nova Cinema, a to na 84 : 15 : 1 (Nova : Nova Cinema : Fanda).

Právě od října by měl být Fanda zařazen do elektronického měření sledovanosti pomocí peoplemetrů, takže kampaně na tomto programu bude možné prodávat prostřednictvím tzv. GRP. V první polovině října odstartuje také nová celoplošná televize Pětka, již připravuje provozovatel pražské TV Metropol. Také Pětka se objeví od října v peoplemetrech, vysílat bude pozemní cestou celostátně v multiplexu 3 a na satelitu. TV Metropol nezanikne, ani se nepřejmenuje, Pětka bude vysílat vedle ní jako samostatný program.


Foto: Mediaresearch

Od října začne ATO měřit samostatně sledovanost dalších dvou nových celostátních televizí: Fandy od Novy a Pětky od TV Metropol

Jan Potůček: Inzerenti na Nově musí od října umístit 1% objemu peněz z každé kampaně na Fandu

Lukáš Polák: TV Metropol může začít od října vysílat jako Pětka. RRTV ji udělila licenci pro DVB-T

Jan Potůček: TV Metropol se nepřejmenuje, ani nezanikne. Pětka TV vznikne vedle ní

České Radiokomunikace chtějí digitalizovat rádia

Dominantní poskytovatel vysílacích služeb u nás, společnost České Radiokomunikace, se aktivně pouští do budoucího procesu digitalizace rozhlasového vysílání. Jako první krok uspořádal operátor včera v prostorách Žižkovské televizní věže diskusi s dotčenými subjekty, konkrétně s rozhlasovými stanicemi, kterých se bude tento krok týkat nejvíce. Radiokomunikace se zmiňují o řadě problémů, jež je třeba překlenout. Tím pravděpodobně největším je fakt, že stávajícím vysílatelům se jako souhlas pro přechod na digitál prodlouží stávající analogová licence až do roku 2025.

“Abychom se v procesu digitalizace rozhlasového vysílání mohli posunout dále, je nutné stanovit jasnou národní strategii. Zároveň navrhujeme zahájit aktivní dialog o budoucí koncepci digitálního rozhlasového vysílání se všemi zainteresovanými subjekty, zejména s regulačními autoritami. Chtěli bychom také ustanovit národní koordinační DAB fórum a uspořádat národní konferenci o digitálním rozhlasu," uvedl při této příležitosti vedoucí Týmu digitálního vysílání Českého rozhlasu Pavel Balíček.


Foto: Miloslav Soška

Česká rádia se brzy dočkají digitalizace, komerční stanice si ale vylobbovaly trvání analogu až do roku 2025

Lukáš Polák: České Radiokomunikace chtějí rozjet dialog o digitalizaci rozhlasového vysílání u nás

Lukáš Polák: Digitální rozhlas v Německu navýšil pokrytí. Přijímat ho může už téměř 50 % obyvatel

Lukáš Polák: Veletrh IFA: Přijímače pro digitální rozhlas v Česku jsme hledali jako jehlu v kupce sena

Dva zájemci o provozování peoplemetrů pro Novu a Médeu

Dvě společnosti se přihlásily do výběrového řízení Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) na realizátora elektronického měření sledovanosti českých televizí, které bude konkurenční vůči nynějším peoplemetrům Asociace televizních organizací (ATO). SPMS to dnes oznámilo prostřednictvím tiskové zprávy, kterou médiím rozeslal ředitel komunikace a PR televize Nova Josef Koukolíček. Právě Nova je společně s největší tuzemskou mediální agenturou Médea jediným známým členem SPMS.

Účast v tendru již dříve potvrdila agentura GfK Czech, druhým účastníkem tendru by podle informací serveru MediaGuru.cz mohla být agentura AC Nielsen. Ta byla loni vyřazena z obdobného tendru ATO kvůli nesplnění podmínek v zadávací dokumentaci, stejně jako další dva zájemci. ATO poté rozhodovala o nabídce jediné společnosti, nynějšího realizátora měření, společnosti Mediaresearch. I když Nova jako jeden ze čtyř řádných členů požadovala tendr ATO zrušit a vypsat nový, ostatní tři členové asociace nakonec rozhodli o vítězství Mediaresearch.


Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Generální ředitel Novy Jan Andruško už nežádá vypsání nového tendru ATO na provozovatele peoplemetrů pro roky 2013 až 2017, televize připravuje ve spolupráci s agenturou Médea vlastní měření sledovanosti

Jan Potůček: Do tendru na peoplemetry od Novy a Médey se přihlásili dva zájemci

Jan Potůček: TV Barrandov stáhla svoji žádost o řádné členství v ATO. Půjde do měření s Novou?

Jan Potůček: Nova vybere „svého“ provozovatele peoplemetrů později, až 7. září

Stručně

Příbramská společnost Teleko, která je v České republice prozatím jako jediná operátor digitálního rozhlasového vysílání, rozšířila od 1. září nečekaně svou působnost také na východočeský vysílač Černá hora. V tiskové zprávě však firma zapomněla uvést důležitý fakt – na jakých technických parametrech je rozhlasový multiplex šířen. Podle informací serveru DigiZone.cz se jedná o kanál LH s vyzářeným výkonem 4 kW. Dosah signálu je velký. Teleko na svém Facebooku uvedlo vzdálenost 160 km.

Lukáš Polák: Digitální rozhlas je možné zachytit už i z východočeské Černé hory

Vysílací práva pro všechna kvalifikační utkání české fotbalové reprezentace na Mistrovství světa 2014 v Brazílii dnes získala Česká televize. Oznámila to prostřednictvím hlavní sportovní relace Branky, Body, Vteřiny. První zápas s Dánskem nabídne sportovní kanál ČT 4 již tuto sobotu 8. září od 20:15 hod. Přenos bude možné sledovat i na internetové stránce Čtyřky, dodaly Kavčí hory na svém webu.

Jan Potůček: ČT získala práva pro všechny kvalifikační zápasy českých fotbalistů na MS 2014

Připravovaná stanice mluveného slova Českého rozhlasu by se skutečně mohla jmenovat Rádio Plus nebo Český rozhlas Plus. Jakub Hritz z tiskového oddělení ČRo serveru DigiZone.cz potvrdil, že ochranné známky, které si rozhlas registroval minulý týden, se týkají právě tohoto projektu. „Za Český rozhlas mohu potvrdit, že tento název je jedním z uvažovaných jmen stanice,“ uvedl.

Jan Potůček: Český rozhlas potvrdil, že Rádio Plus je variantou názvu stanice mluveného slova

Romové, kteří kritizovali v květnu televizi Nova za to, jak o nich informovala v rámci své hlavní zpravodajské relace Televizní noviny, byli vyslyšeni. Reportáže, jenž se v nich objevily, označila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) jako snahu o vyvolání předsudků vůči etnickým a rasovým menšinám. Pořad Televizní noviny prezentoval ve sledovaném období v souvislosti s romským etnikem prakticky výhradně negativní informace, převážně ze sféry kriminality, uvedla ve svém stanovisku RRTV.

Lukáš Polák: RRTV dala Romům za pravdu. Nova o nich informovala neobjektivně a předpojatě

Jan Potůček: Nova se ohrazuje proti RRTV: Naše zprávy nepodněcují k rasismu vůči Romům!

Návrat na předprázdninová čísla zaznamenala minulý týden televize Nova, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku oproti předminulému týdnu rostla nejvíce ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Polepšila si o 3,19 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta. Podobných čísel Nova dosahovala naposledy na přelomu června a července, tedy před letní přestávkou svých seriálových stálic Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2. Vyplývá to z týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO).


Foto: TV Nova

Návrat Ordinace v růžové zahradě 2 pomohl televizi Nova k vysoké sledovanosti a jasné porážce konkurenční Primy family i ČT 1

Jan Potůček: Skokanem minulého týdne byla televize Nova, naopak nejvíc klesala Prima family

Lukáš Polák: Seriál Gympl se uvedl na Nově jako hit. Měl přes milion a půl diváků

Jan Potůček: Gympl nejsledovanějším pořadem pondělního večera, Základka prohrála s Helenou

Jan Potůček: Ordinace a Víkend nejsledovanějšími pořady úterka, Nova opět válcovala konkurenci

Lukáš Polák: Gympl klesá ve sledovanosti k Cestám domů. Ententýky měly jen 560 tisíc diváků

Jan Potůček: Nova ovládla Ordinací a Kriminálkou Miami čtvrteční večer, nikdo ji neohrozil

Hladce a bez jakýchkoli zásadních negativních dopadů proběhl v České republice přechod ze zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání. V závěrečné zprávě k naplňování Technického plánu přechodu (TPP) k digitálnímu vysílání, kterou zveřejnil tento týden, to konstatuje Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Přidal se tak k Národní koordinační skupině pro digitalizaci televizního vysílání, která svůj závěrečný účet předložila již minulý měsíc a ukončila činnost.

Jan Potůček: Závěrečná zpráva ČTÚ k televizní digitalizaci: třetina domácností už přijímá HDTV

Podzimní televizní sezóna ještě pořádně nezačala, a Prima family oznámila další velkou programovou změnu v hlavním vysílacím čase. Seriál Základka, který minulý týden v pondělí zaujal přes 900 tisíc diváků, ale tento týden jeho sledovanost klesla na méně než 500 tisíc lidí, přesune podle serveru MediaGuru.cz na pátek večer od 21:15 hod. V tuto dobu měla Prima family vysílat nové díly kuchařské reality show Ano, šéfe!, kterou pro změnu přesune do původního vysílacího času Základky, tedy na pondělí od 21:20.

Jan Potůček: Další změna v programu Primy family: Základka půjde v pátek, Ano, šéfe! v pondělí

Lukáš Polák: Prima family začne vysílat Základku od 21:15 už tento pátek

BRAND24

Nejen přes pevný kabel na televizoru, ale také v počítači, tabletu nebo chytrém televizoru mohou zákazníci kabelové společnosti UPC v Holandsku sledovat předplacenou programovou nabídku. Nová služba Horizon TV jim zpřístupňuje placený obsah na všech možných zařízeních, včetně stále populárnějších bezdrátových technologiích. Do tří až šesti měsíců ji chce UPC nabídnout svým zákazníkům i ve Švýcarsku, Německu a Irsku, informovala její mateřská společnost Liberty Global.

Jan Potůček: UPC začala nabízet kabelovku do počítače, tabletu a smartphonu. Zatím v Holandsku

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).