Hlavní navigace

Další pokuta pro Skylink, sankci sto tisíc eur udělil slovenský regulátor

7. 6. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Podle vyjádření šéfa Skylinku Jaromíra Glisníka se společnost proti udělení pokuty odvolá. Navíc označil některé požadavky regulátora „za neoprávněné a odporující evropskému právu“.

Slovenský Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, který používá zkratku RÚ, uložil společnosti M7 Group, provozovateli služby Skylink za vícero správních deliktů pokutu ve výši sto tisíc eur. Postižená skupina M7 se proti udělení pokuty v zákonné lhůtě odvolala. Regulační úřad ale považoval napadené rozhodnutí za věcně správné a zákonné a rozklad proto zamítl. Rozhodnutí se tak stalo pravomocným a společnost M7 musela pokutu zaplatit. 

Podle tiskového vyjádření RÚ byla jedním z důvodů pro uložení pokuty skutečnost, že společnost M7 nesplnila zákonnou povinnost informovat účastníky o právu odstoupit od smlouvy o poskytovaní veřejných služeb bez sankcí, pokud spotřebitelé neakceptují podstatnou změnu smluvních podmínek, konkrétně pak regulátor zmínil změnu výšky servisního poplatku.


Autor: Skylink

Platformy provozované společností M7.

M7 dále neposkytovala svým zákazníkům žádné faktury za poskytované služby ani v elektronické formě, ani v papírové formě. Úřad dále prostudoval všeobecné obchodní podmínky, které jsou součástí zákaznické smlouvy se Skylinkem. V nich zjistil částečné nedostatky například v reklamačním řádu. Podle RÚ navíc od června 2014 do září 2015 nebyly na webové stránce společnosti M7 zveřejněny mechanismy pro urovnání zákaznických sporů ani některé další povinné informace pro zákazníky se zdravotním postižením a podrobnosti o produktech a službách, které jim jsou určené. 

Skylink připravuje další odvolání

Podle vyjádření člena představenstva společnosti M7 Jaromíra Glisníka platforma Skylink s udělením pokuty nesouhlasí a připravuje odvolání ke správnímu soudu. Výšku pokuty považujeme za neúměrně vysokou a některé požadavky RÚ navíc považujeme za neoprávněné a odporující evropskému právu, uvedl pro DigiZone Glisník.

BRAND24


Autor: DigiZone.cz

Jaromír Glisník

Glisník dále dodal, že žádný orgán v České republice nebo na Slovensku nikdy nezpochybnil oprávněnost zavedení zmiňovaného servisního poplatku.Pokud se týká pokut udělených a zaplacených, tak na Slovensku dostal Skylink pouze tuto aktuálně řešenou pokutu od RÚ. Jediná uložená pokuta na území České republiky se týkala neoznámení výkonu komunikační činnosti Českému telekomunikačnímu úřadu

Šéf Skylinku upřesnil, že původní výše pokuty dvacet miliónů korun byla posledním stupněm Českého telekomunikačního úřadu snížena na 9,5 miliónu korun, o které bylo právoplatně rozhodnuto a Skylink tuto pokutu uhradil. Toto rozhodnutí jsme ale žalovali u Městského soudu v Praze, i když naší žalobě nebylo vyhověno. Proto jsme se odvolali k Nejvyššímu správnímu soudu, zrekapituloval aktuální spory Skylinku Glisník. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).