Naprostý souhlas. Učím informatiku na gymnáziu. 4letí studenti mají 2 hodiny týdně za 2 roky studia, jinak nic, takže se to snažíme dohánět aspoň formou seminářů. K tomu navíc přijdou z různých základek s různou úrovní. Někde se to trochu lepší, takže třeba už aspoň umí kopírovat soubory nebo napsat text s použitím základní úpravy bez vysloveně hrubých typografických chyb. Pak je ale většina škol, kde informatiku stále učí nekvalifikovaní jedinci, takže se děti naučí, že za každým odstavcem mají mačkat místo enteru raději shift+enter (zalomení řádku spolehlivě zlikviduje jakoukoliv snahu používat styly), že prezentace musí mít hlavně hodně efektů a písmo Comic Sans... ZIP soubor neumí otevřít natož vytvořit nikdo!
Řešení? Typografii bude učit češtinář, který pravidla typografie uvádí slovy "na začátku každého odstavce třikrát udeříme do klávesy mezerník", jak si to pamatuje z kurzu na psacím stroji, a to ještě v učebně bez počítačů... Geniální. Propadám čím dál víc marnosti, pokoušet se to nějak změnit...
Nelze dělat reformu vzdělávání bez řádného dovzdělání pedagogů! Výsledkem téhle reformy bude, že do dětí nacpeme spoustu nové teorie, kterou málokdo využije, ale přitom nebudou umět elementární uživatelské dovednosti, jako je poslat email na skrytý seznam adresátů.