Hlavní navigace

David Duroň: Po odchodu z O2 TV jsem založil mimo jiné firmu Pixel Dome

11. 10. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
David Duroň byl čtyři roky ředitelem největší české IPTV platformy a z nejvyššího managementu O2 TV odešel na konci loňského roku. Čím se zkušený mediální manažer v současnosti zabývá?

Pod vedením Davida Duroně se z IPTV a OTT platformy O2 TV povedlo vytvořit službu s největším počtem předplatitelů a vyprofilovat ji jako domov pro sportovního fanouška, toužícího po exkluzivním sportovním obsahu. 

Tento model dotáhl O2 TV Sport k dokonalosti tuto sezónu, kdy se operátor stal jediným majitelem vysílacích práv pro nejvyšší tuzemskou fotbalovou a hokejovou soutěž.  

ROZHOVOR: O2 Sport – Naším cílem je oslovit domácnosti, které zatím služby placené televize nevyužívaly

Vysílací práva na sportovní soutěže byla rozjednána, a dokonce i uzavřena ještě za Duroně, jejich detaily a finální exekuce pak připravoval Duroňův nástupce Branislav Valo ve spolupráci s obsahovým týmem, kterému šéfuje Anna Lenerová.

Výsledkem tak je uzavření exkluzivní spolupráce mezi O2 TV a nejsledovanějšími českými sportovními soutěžemi. Exkluzivní a podrobný rozhovor s Annou Lenerovou o současnosti a budoucích plánech IPTV platformy O2 TV připravuje server DigiZone na začátek příštího týdne. 


Foto: Karel Choc

Rozhovor s Annou Lenerovou o aktuálních plánech O2 TV vyjde na DigiZone začátkem příštího týdne.

Jednou z nesporných Duroňových zásluh z doby jeho působení v O2 TV byly jím iniciované výrazné marketingové aktivity, které ve výsledku prospěly celému segmentu placených televizních služeb. 

Ohromný zájem byl třeba v roce 2016 o zapůjčení set-top boxu O2 TV na zkoušku zdarma. Odezva na akci byla tehdy tak velká, že operátor musel zavést speciální víkendové služby, protože logistické centrum v Olomouci nebylo schopné stíhat odbavit všechny zájemce. 

Jak Orange TV naznačil díru na trhu

Po svém odchodu z vedení O2 TV spolupracoval Duroň jako konzultant pro slovenskou Orange TV. Právě díky ní si uvědomil možnou díru na trhu, spočívající ve zvyšující se poptávce po hardwarových řešeních, a to i na tak malém trhu, jakým Slovenská republika bezesporu je.

CEO společnosti Pixel Dome.
Autor: Pixel-Dome.com

CEO společnosti Pixel Dome.

Proto se také Duroň rozhodl z pozice Chief Marketing Officer věnovat projektu Pixel Dome. Chief Executive Officer projektu je Jiří Hubert, který dříve působil jako projektový manažer u firmy Nangu.TV, české jedničky mezi vývojáři softwaru pro IPTV a OTT platformy.

Kromě poradenské činnosti pro zmiňovanou společnost Pixel Dome se Duroň od letošního února věnuje také projektu švýcarského investora pro společnost Creative Dock, který má na starosti od prvotní přípravy projektu až po jeho samotnou realizaci.

Distribuci informací zásadně ovlivnil internet

Projekt Pixel Dome vznikl v letošním roce a podle Duroně je postaven na profesionálech, kteří se znají z minulosti, bavilo a baví je spolu dělat.

Pomáháme velkým telekomunikačním společnostem uvést do života a oživit jejich placené televizní služby. A takové služby oživit kompletně po všech stránkách, včetně obsahu a potřebného hardwarového vybavení, vysvětluje Duroň.


Autor: Karel Choc

David Duroň

Společnost Pixel Dome je podle Duroně svým profilem postavena na základech digitální doby, ve které žijeme a která je do určité míry fascinující. To, jakým způsobem se za posledních deset let změnil způsob příjmu informací a obsahu, je obdobný tomu, jak tento svět změnil internet, myslí si Duroň. 

Soustředíme se na rozlišení nad 4K

Aktuálně má Pixel Dome za sebou už dva úspěšně dokončené projekty a několik dalších jich v současnosti běží. Klienty společnosti jsou podle Duroňova sdělení velké telekomunikační skupiny.

Jeho firma ale sama nevyvíjí ani nevyrábí vlastní hardware nebo konkrétně set-top boxy. Umíme pro naše velké klienty hardware nakoupit, a to za hodně dobré ceny. Díky naší vlastní produkční lince umíme hardware naprogramovat, nahrát do něj jakýkoli software podle požadavků klienta, unikátně ho zabalit a vyexpedovat přímo ke dveřím našich klientů v kapacitě kolem dvanácti tisíc kusů týdně, popisuje reálné možnosti své firmy Duroň. 

BRAND24

David Duroň je také výrazným aktivistou, který se snaží pomáhat rozvoji afrického kontinentu.

V současnosti navíc jeho společnost disponuje i vlastním logistickým centrem v Bratislavě. Produktové portfolio nabízených výrobků je podle Duroně primárně zaměřeno na budoucnost a jejich fokus se tak soustředí na rozlišení Ultra HD (4K) a vyšší.

Kromě hardwaru se Duroňova společnost Pixel Dome věnuje i síťové infrastruktuře a kompresi videa. Za zásadní problém, který podle mě v následujících dvou letech vznikne, považuji otázku, jak videoobsah v takto vysoké kvalitě distribuovat, aniž by svou náročností zlikvidoval páteřní sítě a zároveň zůstala zachována kvalita, kterou koncový divák očekává, shrnuje Duroň.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).