Hlavní navigace

Názor k článku Den, kdy zemřelo soukromí: kauza Carrier IQ od Kikino na bombone - Mám blízko k fungování korporace a moc si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 12. 2011 23:03

    Kikino na bombone (neregistrovaný)

    Mám blízko k fungování korporace a moc si neumím představit jak by to fungovalo.
    Dovedu si představit, jak tlustý lobbista dohodne, že bude mít 50% z každého lístku za prohlídku Pražského hradu, dovedu si představit jakkoli rozsáhlý kartel spočívající na zmražení cen nebo neexistenci služeb (to se dá udělat skoro telepaticky i na dálku), ale případnou implementaci něčeho obludného ne.
    Základem je korporace a nulová loajalita zaměstnanců. Zaměstnanec si chce vydělat hodně peněz, ale jeho role není tvořit konspirační skupiny, dohadovat uvolnění obrovských částek peněz a vytvoření engine, který sbírá třebas jenom obsahy SMS, nebo je jenom odkloňuje jinam kd eto vyhodnocují.
    Jsou tam fluktuující zaměstnanci, pracovníci dodavatelů apod. Situace dokonce tak "korektní", že když někdo přejde od konkurence a má doma nějakou ukradenou databázi nebo jenom vizitkář, tak to využívá po kapkách ke svému prospěchu, kdyby to donesl "na firmu" tak to dopadne katastrofou, dříve nebo později.
    Znáte někdo nějaké anonymní zpovědi bývalých zaměstnanců mobilních operátorů ve funkci implementátora něčeho takového?
    Neumím si to představit, sejde se aktuální top managment, po 20ti poradách bez zápisu uvolní obrovské finanční prostředky, tendrují dodavatele, tomu neřeknou na co to je, najmou zaměstnance a řeknou jim co? Za rok bude chtít ten zaměstnanec odejít, přejedou ho autem? Kdo ho přejede, ti co to dohodli už tam třeba dávnou nepracují, ti co dochází si pozvou nového manažera do kouta a řeknou mu "heleď Karle, běží tady taková věc, ukládáme všechny SMS víš, Petr s Luďou si to pa čtou a vyhodnocují, ví o tom 5 lidí, tady máš náš prsten, budeš místo mě jeden z pěti strážců tajemství, já odcházím pracovat do Skansky"... jak to proboha funguje?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).