Hlavní navigace

Desátý Den D - Výrobní družstvo Kutil & Company

18. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Desátý Den D přináší pracovní portál, stelivo pro koně, revizní dvířka i péči o seniory. To všechno komentuje Michal Rostock z pozice opět neukojeného investora.

Koho jsme viděli v Den D S03E10

  • AJOBA.EU – Karel Punčoch a Jan Sequens – 1 850 000 Kč za 50 % – Portál pro hledače práce
  • STELIVO PRO KONĚ – Bohumil Kočovský – 600 000 Kč za 30 % – Komfort pro vaše koně
  • REVIZNÍ DVÍŘKA – Ing. Vrzal a Pavel Dobiáš – 3 000 000 K za 15 % – Nápad, jak maskovat revizní dvířka v bytě
  • SENIOR INSPECT – Radek Fiala – 3 000 000 Kč za 15 % – Řešení monitoringu seniorů

Pokud jste se nenudili před obrazovkou, my ve studiu jsme se nudili děsně ten večer. To, že v ČR je málo podnikatelů a málo lidí, kteří mají talent podnikat, je nad míru jasné.

Pan Karel a pan Jan nám představili svůj revoluční, unikátní, nenahraditelný jobserver Ajoba. V době psaní tohoto článku měli autoři na webu oznámení, že zahajují 17/3 roku 2011. Musím se na něj podívat a pokud budou mít do roka a do dne obrat alespoň 50 milionů korun a zisk alespoň 10, dám alespoň 10000 korun nějakému start-upistovi jen tak, ať mám pocit, že jsem přispěl na podnikatelskou charitu. Držím pánům palce, snad jsem se spletl a oni uspějí. Nebo jsem se nespletl? Pane Karle a pane Jane, prosím, dejte mi vědět.

Pan Bohumil nám představil produkt steliva pro koně. Protože mezi námi ve studiu žádný koňař nebyl, nebyli jsme schopni posoudit podstatné věci pro investici. Workholici, golfisté, tenisté a joggeři nejsou asi vhodným investičním konsorciem pro koňské projekty. Plánovaná obměna investorů pro čtvrté kolo dává dramaturgii a dalším koňařům šanci pro příští sérii. Nemajíce co dodat, popřáli jsme sympatickému panu Bohumilovi hodně zdaru a v přátelském duchu se s ním rozloučili. Snad jsem viděli začátek stelivového magnáta. 

Pan Pavel a Ing Dobiáš nám představili produkt, při kterém jsem si matně vzpomněl na jinou věc, co měla panty, dala se otevírat a nasazovala se do okenních rámů. I závěry byly podobné. Zajímavé, ale málo inovativní, snadno kopírovatelné mechanické řešení částečného problému.

Uvažoval bych o investici, kdyby mi pánové popsali do detailu situaci na trhu v Indii a Číně, hovořili o miliardách zákazníků a oči jim zářily při představě stovek milionů dolarů obratu z těchto trhů. Uff, nic takového se nestalo a pokud se nepletu, začal jsem zívat. Výrobní družstvo Kutil & Company se muselo obejít bez našich peněz.

Samostatná kapitola byla valuace firmy. Představa, že firma má, nebo v dohledné době bude mít, hodnotu 20 mil CZK, mi nepřipadala z tohoto světa…

Tipy C

Pan Radek prezentoval další z řady produktů, snažících se řešit péči o naše seniory. Ani jeho valuace mne příliš nenadchla, ale po celém dni ve studiu už jsem neměl síly argumentovat. Činnost bohulibá, potřebná a nevděčná z hlediska investorského.

Prodávat ve zdravotnictví, sektoru kde 90 procent lékařů neuvažuje komerčně a zbylých 10 procent jejich kolegů to kompenzuje extrémem opačným, je role sisyfovská. Technologicky ne příliš vzrušující, telefon s velkými tlačítky a ohleduplní sousedé kompenzují na 90 procent funkcionalitu produktu pana Radka. Držím investujícímu Ivanovi Pilnému a Daně Bérové palce, snad se jim podaří tento projekt vypiplat do zajímavého stavu. Pokud ano, Philips nebo Siemens jim začnou klepat na dveře a exit bude v dohledu.

Komu byste dali vy své peníze v S03E10? (Můžete vybrat i více projektů)

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).