"To vše proto, že existují technologie, jejichž pomocí můžeme dosáhnout stejného, podobného, NEBO I LEPŠÍHO výsledku pohodlněji, rychleji a s nižšími náklady."
Je Lupa lepší, než papírové časopisy? Je! Tak se to neboj napsat.
Nedosahujete jen stejného výsledku, ale díky diskuzím a uživatelsky přívětivému prolinkování s ostatními weby máte výsledky lepší!
občas mi ale přijde, že nová generace má čím dál tím míň informací a ztrácí celkový přehled. Myslí si, že vše se dá vygooglovat, nebo čerpají informace z Wikipedie, kde je vše zkratkovité, popř. špatně.
Jen malý příklad. Při hodině angličtiny můj žák (podotýkám jazyková škola, věk cca 19let), nevěděl kdo je to Chopin. Použil jsem tuto otázku ve vícero třídách - věděli to tři asi ze 100 lidí.
Ano, jsem pro rozvoj elektroniky, rozvoj internetu apod. Jen si říkám, jestli to není někdy na škodu. Sousedovi děti (13 a 15 let) hrají celé dny počítačové hry, ale reálný život moc neznají. my v té době chodili s holkama na sení, oni "zabíjejí" zloduchy. Ono se asi nemá nic přehánět.
Jsem jediný, komu vadí ta nejednotnost obrázků u perexů na Lupě? Články spadající z dob tvorby tohoto designu magazínu Bednářovou jsou opatřeny jednou ze souboru ikonek z jejího studia a mají tak nějakou integritu k sobě navzájem a také k designu Lupy, ale články, které spadají do kategorií, které na Lupu přibyly asi až po redesignu, mají ikonku sebranou bůhví odkud, v lepším případě trochu upravenou, v horším je to jen tak plácnutá strašná fotka do malého okýnka jako v případě tohoto článku. A to je strašné.
Fakt by nešlo dodržovat jednotný styl (design)?
Podobné je to v případě karikatur u glos. Proč mají každá jiný styl? A proč nemohou mít styl stejný?
Snaha o doplnovani novych perexovych obrazku vychazi z faktu, ze puvodni sada je pomerne omezena a titulka by tak brzy vypadala ponekud stereotypne. Jiste se da uvazovat o lepsi volbe obrazku, stejne jako o sjednoceni stylu karikatur (vybocuji pouze karikatury pana Bednare a Handla), na cemz zapracujeme.
Jasně, já chápu, že původní sada již nedostačuje, ale proč tedy není doplňěna o nové obrázky ve stejném duchu? Nemyslím si, že by to bylo až tak náročné, nebo licenčně nemožné. Práci si už někdo musí dát i s třeba touto fotkou.
Problém je, že zatímco původní ikonky jsou schématické a člověk ihned ví, o co asi půjde, v této fotce jsem lovil malou skvrnu v šeru, než jsem zjistil, že je to nějaká dívčina...
Je fakt, že by to chtělo popřemýšlet, co by na ikonkách mělo být, aby byl efekt a význam správný a objekt byl schématický, což může být problém. Ale ne neřešitelný.
K čomu je človeku v dnešnom svete vedieť, kto bol Chopin? Pre dnešných ľudí je to úplne bezvýznamná osoba.
Nepochybujem o tom, že o množstve iných historických osobností zas nevieš ty. Jednoducho preto, že nepatria do tvojho okruhu záujmu. Čo ja viem, trebárs taký Felix Wankel.
To se dá naučit, syna od přítelkyně už jsem naučil koukat na google a wikipedii, jenže problém je v tom, že pak neumí vyhmátnout podstatné informace...
A nebude to tím že stárnete a svět okolo Vás se mění? Dnešní svět a informační společnost není o tom mít v hlavě encyklopedii, ale vědět to kde to najdu a umět to najít. Všeobecný přehled určitě ano, ale nesvinit si hlavu kravina a zbytečnýma informacemi, které se dodnes na školách hojně učí. Při objemu informací a podnětů, kdy by si člověk měl vše pamatovat tak brzo skončí na psychiatrii.
Hezký byl příklad na pana Chopen. 99 procentům populace stačí vědět že to byl nějaký fidlal.
jasně, to máte pravdu. Jenže mě přijde, že se říká: NIC SI NEPAMATUJET, VŠE SI VYHLEDÁTE. A podle toho to vypadá. Potom se ale nemusí děti nic učit, stačí jim vysvětlit principy encyklopedie (který tady byly v papírové formě už dávno předtím) a konec. Chopin je jen příklad. Tady jde o to, že si nepamatují už skoro nic. Jasně že jim to na nic není. Mě taky na nic není rovnice od dvou neznámých, ale jsem rád, že ji umím. Ono i s informacema se musí umět zacházet. Nejsem pro biflování všeho jako v Číně a Koreji, ale opačný extrém, který se děje nás přivede na úroveň vzděláni v USA........není to škoda? Který puberťák dneska přečetl nějakou knížku? my v nich leželi. Pak neumí dát dohromady souvislou větu. Podotýkám že nejsem stár, moderní techologie ovládám na velice dobré úrovni, ba přímo se tím živím.
A jak jste se soudruzi v roce 1985 připojovali, přes 300 bódový start-stopní modem od ÚTZky?
Uniformované složky přece nezvládali Internet ani v roce 1995 - natož aby něco takového byli schopni v roce 1985.
Ti byli schopni honit v autech akorát přihloupé disidenty, protože člověk s normálním IQ jejich auto poznal už na parkovišti a včas se jim vyhnul.
přesně moje řeč a taky mi přijde, že technologie u mladé generace nejsou ani tak používány a využívány pro získávání vědomostí, ale spíše pro zábavu......
Připojovali se pochopitelně do Moskvy, kde internet už dávno byl. Internet vymyslel už za cara sibiřský kovář Transmisonov Controlin Arpanetov. Jenže zaostalost tehdejšího společenského zřízení nedovolila, aby se vynález ujal či se o něm dozvěděl někdo za hranicemi místní gubernie. Po leninské revoluci socialistická vláda chtěla zavést heslo komunismus = sověty + internet, ale darebáci jako Trockij způsobili, že elektrifikace dostala přednost. Nicméně v roce 1985 už bylo vše, jak má být i když je třeba sebekriticky přiznat, že v některých oblastech byl na přídělové lístky.
A úplně nejhorší to bylo ještě dříve, když se komunikovalo papírovou poštou, takže jsem mohl před odesláním dopisu v klidu navštívit veřejnou knihovnu a dva dny tam pátrat po čemkoliv, čím jsem chtěl oslnit :-)
A těmi mobily chcete říct jako co? To je přece normální, že když nějaká čásla vyťukávám, nebo vytáčím často, že si je zapamatuji, ale když volím volaného z paměti telefonu, že mi v paměti neutkví. Jak to souvisí s obecným poklesem znalostí?
To je právě ono, o čen byl ten článek. Můžete být úplný "debil", ale když sedíte u počítače a můžete "Googlovat", tak se můžete cítit jako Bůh. Ale běda jak jste bez compu, to už je horší a můžete se bavit jenom se stejně "postiženejma" lidma. Jakmile si totiž zviknete, že si nemusíte něco pamatovat, tak to člověk uplně vypouští z hlavy a mozek se to ani nesnaží zpracovat. Například před érou masového rozšíření mobilních telefonů si většina lidí pamatovala běžně většinu často používaných telefonních čísel a dnes si ti samí lidé stěží pamatují svoje vlastní číslo... proč.. přeci to maj napsaný v mobilu... a už si většinou ani ty nejsou schopni zapamatovat.
>>>Jak to souvisí s obecným poklesem znalostí?<<< Souvisí to s tím, že si lidi zvykli nic si nepamatovat, protože to přeci najdou na NETU. Jenže když nic nevíte, nebo alespoň nemáte nějakou představu o daném tématu, tak nejste schopen si dávat věci do souvislostí a řešit třeba nějaké složitější problémy. Než to všechno vygooglujete, tak je po pracovní době a práce žádná. :o)
A ještě jede příklad. Jdu po v práci na toaletu a na zdi tam bude napsáno "666 346 986 je vůl". Sice jsem vůl já, ale nevím to, protože si nepamatuju svoje číslo :o)
O tom, že když nemám dobré základy vzdělání, tak si nic nevygoogluji se s váme nepřu. Jenom poukazuji na to, že jste IMHO zvolil špatný příklad s telefonními čísly. Teď jenom nevím, jestli ta obskurnost s číslem na záchodě vlastně neznamená, že mi dáváte za pravdu, že to fakt není dobrý příklad :-D
Neni az tak vzdalena doba, kdy vzdelany clevek dokazal z vysky slunce urcit +- presny cas. Potom prisly hodinaky, dnes mame cas v mobilech, ... a ukazte mi nekoho (NE astronoma), kdo to dokaze.
V dnešní době existují i bezztrátové kodeky typu FLAC, s potenciálně vyšší kvalitou než CD. Bohužel jsou zatím používany velmi zřídka i u neoficiálních zdrojů, natož u těch oficiálních.
A v čem Vám připadá sbírka CD ve stojanu lepší než na pevném disku PC nebo v přehrávači? Za předpokladu stejné kvality nevidím u CDček žádnou výhodu, naopak podstatnou výhodou sbírky souborů je rychlost přístupu — celou svou kolekci mám přístupnou „na jedno kliknutí“. A u přenosného přehrávače navíc přibývá další výhoda — mobilita.
FLACu se nebojte:"Free Lossless Audio Codec (FLAC) is a file format for lossless audio data compression. Being lossless, FLAC does not remove information from the audio stream, as lossy compression formats such as MP3, AAC.."
Zdroj:http://en.wikipedia.org/wiki/FLAC
FLAC je bezva standard, celkou sbirku klasiky mam diky FLACU pekne v puvodni CD kvalite :-)
Na tohle téma jsem se jednou bavil s kamrádkou - učitelkou informatiky na základní škole. Vůbec prý nejde o nějakou "elektronickou generaci". Děti umí pracovat s internetem - se seznamkami, ICQ a chaty. Není prý pravda, že si googlují řešení úkolů - nenapadně je to a neumí to.
Len či to nie je tým, že položená otázka im ani nestojí za nejaké hlbšie skúmanie. Ak majú nájsť odpoveď na niečo ako či zemiak patrí do čeľade ľuľkovitých alebo nejakých iných, tak sa im vôbec nedivím.
FLAC nepoužívám, protože je komprimovaný. Já používám WAV, který taky může mít taky potenciálně větší kvalitu než CD a navíc je nekomprimovaný. Nepřipadá mi výhoda rychlého přístupu "všechno a nic" protože ztratíte-li harddisk, ztratíte vše. Navíc jak by se řešilo přehrávání v různých přehrávačích? Takhle dám CD a hraju. Prostě je podle mě lepší mít záznam na "placce" a být v klidu, než ho mít někde na HDD. Taky proto se v dřívějších dobách proslavily více vinyly než kazety. Páska se přetrhla a muselo se lepit a někdy to navíc ani nešlo.
Tak Wankela zna snad kazdy :) Me ted stve, ze se na statnice ucim nazpamet milion veci, nemam sanci je zvladnout poradne, pricemz vim, ze vsechno z toho najdu na Google kdyz budu potrebovat.
Po přečtení článku a diskuse mohu konstatovat jediné. Ač sám velký nadšenec a uživatel moderních technologií mám vskutku obavu o to, kam dojde svět, bude-li na těchto technologiích plně závislý.
Představte si svět po nějaké katastrofě, či válce - elektrický proud nedostupný, počítače a všechna moderní zařízení mimo provoz. Stará generace by to možná zvládnout uměla, ale ta nová? Bez informací, bez zkušeností, bez možností cokoliv dělat, protože google nefunguje a informace jsou přece tam a ne v hlavě.
Zůstane nám o té době alespoň zpráva? Vždyť kdo by uměl psát rukou, když existují klávesnice. Kdo by uměl číst knihu a věděl k čemu to je, když to není e-papír, či holoprojektor, atd.
Moderní technologie nás nesmírně osvobozují, ale současně nesmírně svazují v jiném ohledu. Obávám se, že lidstvo bez nich již není (nebo brzy nebude) schopno přežít a přijde-li nějaká katastrofa, či válka, tak domorodci z pralesa na tom budou v té době mnohem lépe, než mi všichni elektronicky odchovaní...
Pozastavil bych se ještě na možnostmi a jejich reálným využitím - někdo už to tu v diskusi zmiňoval. Mám také zkušenosti, že moderní technologie a postupy jsou často využívány na 10% a že je spousta -i mladých lidí - neumí využívat efektivně. Mluví se sice o e-generaci, ale těch, kdo se skutečně orientují a dokáží technologie využívat naplno je velmi málo. Bohužel i ti, kdo využijí jen část moderních technologií, neinklinují k tomu učit se ještě věci postaru, protože i s tím málem jsou si schopni vystačit. A tak nám tu vzniká doba, která dochovává lidi, kteří si "starým" způsobem neporadí, ale nový dokáží využít minimálně... :(.
My soudruzi jsme se začali stýkat s internetem od roku 1985. Tehdy to byl úplně jiný internet než dnes. Přesto k němu narozdíl od dneška neměl přístup řadový občan, používali ho pouze nejvyšší funkcionáři UV KSČ, tajní agenti STB. Pamatuji si, jak jsme nasazovali trojského koně za pomocí asistence agentů KGB na americký server Pentagonu.
Díky tehdejšímu Dosovskému internetu jsme předpovídali, konec a pád socialismu v Česku.
Jako příznivec kvalitní hudby bych se nespokojil se ztrátovou kvalitou hudby na internetu, já si vždy raději koupím CD, které je standartně beze ztráty (CDA/WAV), než bych ho měl v MP3 nebo WMA formátu. A navíc je podle mě lepší mít ve stojanu pěknou sbírku kvalitní hudby, než to mít na disku nebo na přehrávači.
To bude tím, že k tomu zatím nejsou tolik vedeni od učitelů nebo rodičů. Až bude tahle 'elektronická generace' mít vlastní děti, tak to bude zase úplně jinde.
Však se stačí podívat na školství vyspělejších zemí.
Je to ještě horší. Tam, kde už se studenti (třeba informatických předmětů) naučili opisovat informace z Internetu, Vám všichni jako stádo opisují jednu ptákovinu, který si jeden snaživec chybně dal na home-stránku.
A je jim úplně jedno, že druhý odstavec opisovaný třeba z Wikipedie je s tím zcela v rozporu.
A chcete vědět jaká je jejich odpověď na onen rozpor. "Bylo to tak někde na Internetu napsáno. Kde už teď nevím".
Prostě z nich roste taková mladá e-generace, ze které musí každý novodobý hlasatel nějaké ideologie musí mít nesmírnou radost.
Pamatujete ještě někdo jak svištěly a krásně vypadaly stránky v "textových" prohlížečích (web-browserech). Když dneska vypnete zobrazování obrázků výsledek je vždy odporný ale tehdy ty stránky vypadali elegantně. A jejich načítání to byl hukot i na nekvalitní síti, prostředí dos, externích TCP/IP dosovských driverech. Nebo třeba Gopher, vzpomínáte ...? Nedávno jsem zjistil, že některé lechtivé fotky a obrazy které jsme tehdy pouze stahovaly a prohlíželi ve speciálních prohlížečích, naskenované a šířené prostřednictvím BBS, dodnes kolují Internetem.
V reflexu byl teď zajímavý sloupek – „nechybí vám Gogole v normálním životě?“
Jinýmy slovy – sedíte v parku, balíte holku na svůj intelekt a najednou – ha! Neznáte nějaký felliniho film… hned by jste si to vygooglili, jasné, ale v parku????
A proto je dobré nejen ovládat vyhledávač, ale také vědět! A nejen při balení holek… víte jak…
Až bude moderní dítě potřebovat vědět co to je Chopin, vygoogluje to za třicet vteřin. Včetně více informací, než se o něm učí na vysoké škole, a stáhne si k tomu i noty a MP3-ojky hudby. Je to špatně? Podobně si najde Choquin, a podobně cokoliv co potřebuje. Samozřejmě ne na wykypedyji . . .
Bože, to jsou slaboduché argumenty. Co vám vadí na kompresi, když je bezeztrátová, to mi naprosto uniká. A příklad s vinylovou deskou je také dost mimo: ta páska šla aspoň většinou slepit, ale když se vám rozbil vynil, mohl jste si ho akorát tak nabouchat do koše. Ten váš přístup mi přijde jako programové zpátečnictví, zavánějící pózou.